• امروز : 13 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم با عشق، سایمون (Love, Simon)

author-img

توسط : الهه سادات کاظمی ارزیاب کدومو

1 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

3678 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 17 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

«با عشق، سایمون» محصول سال 2018 آمریکا در مورد پسری به نام سایمون است. او راز بزرگی با خود دارد. رازی که توسط یکی از دوستانش برملا می‌شود و نشان می‌دهد گرایش به همجنس خود دارد. این فیلم دارای موضوع خاصی است که بهتر است حتماً قبل از تماشای آن والدین در جریان کامل موضوع قرار بگیرند.

ژانر : خانوادگی

سال 2018 118 دقیقه جزئیات کامل اثر
2 مناسب خانواده 9 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 18 +
بر اساس 1 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

موضوع فیلم در مورد یک مقوله احتمالاً خیلی مهمی است که در حال حاضر اغلب رسانه‌های جهان به‌دنبال عادی جلوه دادن آن هستند و با انواع رسانه این موضوع را مطرح می‌کنند. هم‌جنسگرایی از سال‌های بسیار دور محل بحث و نظر دانشمندان روانشناسی بوده است و بعد از مدت‌ها که این حالت را بیماری روانی می‌دانستند. در اواخر دهه 70 میلادی موضوع هم‌جنسگرایی دیگر یک بیماری محسوب نمی‌شود. به مرور در سازمان‌های مختلف جهانی نیز هم‌جنسگرایی از غالب بیماری خارج می‌شود و به آن اعتبار می‌دهند و مطرح می‌کنند که گرایش جنسی یک انسان براساس اتفاقاتی که در زمان جنینی رخ می‌دهد مشخص می‌شود و هر انسانی می‌تواند به یک فرد غیرهم‌جنس یا یک فرد هم‌جنس خود تمایل پیدا کند. شاید رسانه‌ها هم به دنبال عادی‌سازی این مسئله هستند تا افراد هم‌جنسگرا بتوانند در جامعه به صورت قانونی زندگی کنند، ازدواج کنند و حتی صاحب فرزند بشوند. اما نکته حائز اهمیت اینجاست که هنوز نمی‌دانیم آیا فرایند عادی‌سازی هم‌جنسگرایی در رسانه‌ها و بالاخص در سینمای جهان تا چه اندازه می‌تواند موجب گسترش تمایلات جنسی غیر رایج در میان جوامع انسانی بشود. به بیان دیگر، هنوز معلوم نیست که آیا همه افرادی که تمایل به هم‌جنس دارند آیا این تمایل آنها مربوط به دوره جنینی است یا به‌مرور زمان و با قرار گرفتن در فضای رسانه‌ای حامی هم‌جنسگرایی چنین تمایلی در آنها به‌وجود آمده باشد. از طرفی ازدواج رسمی هم‌جنسگرایان در کلیساها و تسهیل فرزندآوری یا گرفتن سرپرستی فرزند یا فرزندان متعدد برای اینگونه زوجها در کشورهای غربی هنوز مورد آزمون واقعی نظریه‌پردازان روانشناسی و جامعه شناسی قرار نگرفته است. مهم این است که بدانیم هنگاهی که کودکی والدین هم‌جنس داشته باشد، که طی دهه های آینده در کشورهای غربی اینگونه موارد بیشتر مشاهده خواهند شد، وضعیت روحی و روانی‌ش و همچنین هویت جنسی‌اش چگونه دست‌خوش تغییر خواهد بود. معلوم نیست نسلی که در چنین خانواده‌هایی تربیت شوند به چه سمتی خواهند رفت؛ نسلی که توسط زوج‌های هم‌جنس تربیت شوند. جهان رسانه‌ای غرب به جای پاسخ به چنین سوال‌های بی‌جوابی، به دنبال ایجاد فضایی احساسی در حمایت از هم‌جنسگرایان است. این موارد از اهمیت فراوانی برخوردار است که والدین در مورد آنها بدانند، از مشاورین خود مشورت بگیرند یا در مورد آنها مطالعه نمایند. همچنین والدین باید از منظر دینی و از دیدگاه فرهنگ ایرانی و حتی فرهنگ خانواده این موضوع را مدنظر خود قرار بدهند که با این دست از موضوعات چگونه مواجهه داشته باشند.

خلاصه: بهتر است والدین در مورد هم‌جنسگرایی و نگرش‌هایی که در رسانه‌ها، دین و فرهنگ وجود دارد مطالعه و بررسی داشته باشند.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

بهتر است که مخاطبان در مورد موضوعاتی اینچنینی حتماً مطالعه کنند و تنها به رسانه اکتفا نداشته باشند. به نظر شما عزیزان آیا دختر و پسری که در حال گذراندن دوران نوجوانی و جوانی خود به صورت طبیعی هستند وقتی در معرض اینگونه موضوعات قرار می‌گیرند تمایلاتشان تغییر می‌کند؟ به نظر شما، رسانه‌ها چه تاثیری در این مورد دارند؟ اصلا نظر شما در مورد هم‌جنسگرایی چیست؟ بیایید با هم در این مورد گفتگو کنید.

خلاصه: در مورد تاثیر رسانه‌ها بر جریان هم‌جنسگرایی مطالعه و بررسی کنید. در مورد روند فیلم و داستانش با اعضای خانواده گفتگو کنید.

داستان اثر

فیلم با عشق، سایمون در مورد پسری هفده ساله به نام سایمون است که از سیزده سالگی همجنسگرا بودن خودش را مخفی کرده است. سایمون در یک خانواده شاد و خوب زندگی میکند. دبیرستان دارای یک سایت است که تمام دانش‌آموزان می‌توانند در آن مطالب خود را منتشر کنند. روزی یک مطلب از یک فرد ناشناخته به نام آبی منتشر می‌شود که اعلام می‌کند همجنسگراست. سایمون با او ارتباط می‌گیرد و هر روز برایش پیام می‌فرستد و به این صورت آن دو باهم دوست می‌شوند. سایمون از آن زمان به دنبال پیدا کردن آن فرد است. اما بخاطر یک اشتباه مسیر رسیدن و آشکار شدن راز سایمون تغییر می‌کند. مارتین یکی از هم‌کلاسی‌های سایمون پیام‌های او را به آبی می‌بیند و از آن عکس میگیرد و زمانی که به خواسته اش نمی‌رسد آن پیام‌ها را در سایت مدرسه منتشر می‌کند. سایمون اما به‌طور کامل رازش را با خانواده‌اش در میان می‌گذارد و پدر و مادرش با او همراهی می‌کنند و حتی دوستانش که از او دور شده بودند، دوباره با او ارتباط برقرار می‌کنند و به او کمک می‌کنند دوستش را پیدا کنند. سایمون و دوستانش یک شب به شهربازی می‌روند و سایمون سوار چرخ فلک می‌شود و آنقدر می‌چرخد تا آبی هم بیاید و به او بپیوندد. در دور آخر آبی خود را به سایمون نشان می‌دهد و کنار او می‌نشیند. از آن به بعد سایمون به‌همراه پنج دوستش به دبیرستان می‌روند.

جزئیات اثر

کارگردان/ مولف: Greg Berlanti

نویسنده/ مترجم: Becky Albertalli, Elizabeth Berger, Isaac Aptaker

نام تهیه کننده: Timothy M. Bourne, Marty Bowen, Wyck Godfrey, & etc

نام بازیگران: Nick Robinson, Jennifer Garner, Josh Duhamel, Katherine Langford, & etc

نام شخصیت ها: سایمون: پسر هفده ساله‌ای که سال آخر دبیرستان است و با خود راز بزرگی را به همراه دارد که در طول داستان رازش آشکار می‌شود. لیا، ابی و برام: سه دوست نزدیک سایمون هستند که همیشه به‌همراه هم به دبیرستان می‌روند. مارتین: هم‌کلاسی سایمون که از راز او مطلع می‌شود و آن راز را برملا می‌کند. خانواده سایمون: سایمون در یک خانواده چهار نفری به‌همراه پدر و مادر و خواهر کوچکترش زندگی می‌کنند.

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: Fox 2000 Pictures, New Leaf Literary & Media, Temple Hill Entertainment, Twisted Media

مخاطب اثر: جوان و بزرگسال

 

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : رسول قبادی

۱۲ بهمن ۱۴۰۱

مناسب سن 18 +

نقد ضعیفی بود. ناهنجاری هم‌جنس‌بازی برای ما حداقل مشخصه چرا توی نقد یه‌جوری نوشته شده که ما هم نمی‌دونیم خوبه یا بد؟ همیاری خانواده و دوستان برای یه امر غیراخلاقی امتیاز مثبت به حساب نمی‌آد. ۴ ستاره برای این فیلم تبلیغ به حساب میاد.

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد با عشق، سایمون

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!