• امروز : 7 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم بانویی در آتش (portrait of a lady on fire )

author-img

توسط : نفیسه عبداللهی ارزیاب کدومو

4 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

3399 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 18 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

 دختری به نام ماریان که نقاش ماهری است برای کشیدن تصویر دختر اشراف‌زاده‌ای به‌نام هلوئیز به خانه‌شان می‌رود. هلوئیز قرار است به‌زودی با پسر اشراف‌‌زاده‌ای در میلان ازدواج کند؛ اما او به این ازدواج راضی نیست. ماریان و هلوئیز در مدتی که ماریان نقاشی او را می‌کشد، به‌هم علاقه‌مند می‌شوند.

سال 2019 120 دقیقه جزئیات کامل اثر
2 مناسب خانواده 6 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

از پیام‌های اصلی فیلم علاقه و عشق بین دو دختر به‌نام ماریان و هلوئیز است. آن‌ها در زمانی‌که مادر هلوئیز در سفر است، با هم رابطه برقرار می‌کنند. هلوئیز دختر اشراف‌زاده‌ای است که مجبور است با پسری در شهر میلان ازدواج کند، او اگر مجبور به این ازدواج نبود، دوست داشت در فرانسه و پیش ماریان باشد. دربارۀ هم‌جنس‌گرایی مطالعه کنید و در این رابطه حتماً با فرزندتان صحبت کنید و به سؤال‌هایش جواب دهید.

ابتدا خواهر هلوئیز قرار بود با آن پسر ازدواج کند؛ اما چون او هم به این ازدواج راضی نبود خودکشی می‌کند، با فرزندتان دربارۀ خودکشی او صحبت کنید و نظرشان را در رابطه با اینکه آیا خودکشی تنها راه بوده است بپرسید.

سوفی، خدمت‌کار هلوئیز هم بعد از اینکه متوجه می‌شود باردار است، تصمیم می‌گیرد قبل از برگشتن صاحب‌کارش سقط جنین کند تا شغلش را از دست ندهد.

از نظر فرزندتان دربارۀ تصمیمات شخصیت‌ها به‌خصوص مادر هلوئیز و خود او جویا شوید، آیا موافق کار آن‌هاست؟

خلاصه: دربارۀ هم‌جنس‌گرایی مطالعه و در این رابطه حتماً با فرزندتان صحبت کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

نظرتان درباره رابطۀ ماریان و هلوئیز چیست؟ اگر فرزندتان جای هلوئیز بود واکنش او دربارۀ ازدواج اجباری چه بود؟ موافق تصمیم مادر هلوئیز و ازدواج اجباری است؟

خلاصه: نظرتان دربارۀ رابطۀ ماریان و هلوئیز چیست؟

داستان اثر

در قرن هجدهم دختر نقاشی به نام ماریان برای کشیدن چهرۀ دختری به نام هلوئیز به خانه‌اش می‌رود. خواهر هلوئیز به‌خاطر اینکه راضی به ازدواج با اشراف‌زاده‌‌ای در میلان نبوده، خودکشی کرده است و حالا هلوئیز مجبور است با آن پسر ازدواج کند، برای همین مادر او از ماریان خواسته است به آنجا برود و از او نقاشی بکشد تا به میلان بفرستند. هلوئیز دوست ندارد کسی طرح چهرۀ او را نقاشی کند برای همین ماریان مجبور است در زمان‌هایی که همدیگر را می‌بینند چهرۀ او را ببیند و بعداً نقاشی او را بکشد. بعد از تمام‌شدن نقاشی وقتی هلوئیز نقاشی را می‌بیند به ماریان می‌گوید که آن تصویر شبیه او نیست، برای همین ماریان یک‌بار دیگر نقاشی او را می‌کشد. مادر هلوئیز هم به او می‌گوید که می‌خواهد به سفر برود و وقتی که بازمی‌گردد، باید آن نقاشی تمام شده باشد. در این مدت هلوئیز و ماریان، با وجود اینکه دو دختر هستند به‌هم علاقه‌مند می‌شوند و رابطۀ عاشقانه‌ای دارند؛ اما وقتی که مادر هلوئیز برمی‌گردد، هلوئیز مجبور می‌شود که به میلان برود و با آن پسر ازدواج کند.

جزئیات اثر

کارگردان: Celine Sciamma / سلین سیاما نویسنده: Celine Sciamma / سلین سیاما بازیگران: Adele Haenel, Noemie Merlant / آدل انل، نوئمی مرلانت شخصیت‌ها: ماریان: دختر نقاشی که برای نقاشی‌کردن چهرۀ هلوئیز به خانه‌شان می‌رود و کم‌کم عاشق هلوئیز می‌شود. هلوئیز: دختری که به اصرار مادرش قرار است با پسری در شهر میلان ازدواج کند؛ اما بعد از آشنایی با ماریان عاشق او می‌شود. سوفی: خدمت‌کار خانوادۀ هلوئیز که متوجه می‌شود باردار است و سقط جنین می‌کند. کشور سازنده: فرانسه کمپانی سازنده: پیرامید فیلمز

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد بانویی در آتش

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!