• امروز : 10 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم ایستگاه فضایی بین‌المللی (I.S.S.)

author-img

توسط : فرشته حجتی ارزیاب کدومو

2 هفته پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

4713 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 15 +

فیلم ایستگاه فضایی بین‌المللی در ژانر علمی‌_تخیلی و دلهره‌آور، داستان فضانوردانی را روایت می‌کند که علیرغم میل باطنی، در جریان جنگ هسته‌ای بین آمریکا و روسیه، برای حمایت از دولتشان و انجام وظیفه‌ی میهن‌پرستی و در ادامه برای زنده‌ماندن، مجبور می‌شوند یکدیگر را بکشند! این ماجرا در داخل یک سفینه مستقر در جو زمین که توسط این دو کشور، تاسیس شده، اتفاق می‌افتد. ماجرای جنگ و صلحِ بین دولت‌ها و مردمی که در این میان قربانی می‌شوند. نمایشِ بی‌پرده و عریان قتل‌ها، میزان خشونت فیلم را بالا برده است.

ژانر : علمی_تخیلی

سال 2023 96 دقیقه جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

تمام داستان فیلم در داخل یک سفینه فضایی رخ می‌دهد. جایی که برای بسیاری از نوجوانان جالب توجه و جذاب است. اینکه یک ایستگاه فضایی چه شکلی است؟ افراد چگونه در آن زندگی می‌کنند؟ چطور غذا می‌خورند، می‌خوابند و یا کارهای روزمره خود را انجام می‌دهند؟! این‌ها سوالاتی است که تماشای این فیلم تا حدود زیادی می‌تواند به آن پاسخ دهد. البته جریان جنگ هسته‌ای آمریکا و روسیه و به طور کلی اتفاقات داخل ایستگاه بین‌المللی، تخیلی است. شخصیت‌های فیلم به دلیل جنگ بین دولت‌هایشان مجبور می‌شوند یکدیگر را بکشند تا ایستگاه فضایی به تصرفشان درآید و در واقع برای کشورشان کاری کرده باشند! و قاعدتا این اتفاق مانند یک جنگ کوچک، باعث کشته‌شدنشان می‌شود و این موضوع تا جایی ادامه می‌یابد که دو نفر از آن‌ها حاضر به ادامه کار نیستند و ایستگاه را به حال خود رها کرده و با سفینه به زمین بازمی‌گردند. موضوع درگیری بین شخصیت‌ها و از بین رفتن دوستی و صمیمیتشان که می‌توانست حتی کمک بزرگی برای بشریت باشد ( از نظر مطالعات و تحقیقاتی که برای درمان بیماری‌ها صورت می‌گرفت) اما به خاطر سیاست‌ها و جنگ‌طلبی، قدرت‌طلبی و یا زیاده‌خواهی سیاستمداران از بین رفت، جای بحث و تبادل نظر بسیاری دارد. در مورد این موضوع می‌توانید با فرزندان خود گفتگو کنید که چگونه سیاست‌های به ظاهر نوع‌دوستانه و انسان‌دوستانه باعث از بین‌رفتن عده بسیاری از مردم بی‌گناه می‌شود. مانند همین جنگ غزه که زنان و کودکان بی‌گناه بسیاری را به کام مرگ کشاند. کشتن افراد در این فیلم با بی‌رحمی و نمایش بی‌پرده و عریان همراه است و در نتیجه خشونت آن را بالا می‌برد.   خلاصه: داستان فیلم به طور کامل در یک سفینه فضایی رخ می‌دهد. موضوع قربانی‌شدن مردم بی‌گناه به دلیل سیاست‌های جنگ‌طلبانه و قدرت‌طلبانه‌ی برخی دولت‌ها جای بحث و تبادل نظر بسیاری دارد. نمایش خشونت در این فیلم عریان و بی‌پرده است.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

درباره داستان فیلم، موضوع فضانوردی و ایستگاه فضایی با فرزندان خود گفتگو کنید و از آن‌ها سوال کنید:

در مورد ایستگاه فضایی بین‌المللی چقدر اطلاعات داری؟ (با یکدیگر در این باره تحقیق کنید.)

اگر تو در چنین موقعیتی بودی چه تصمیمی می‌گرفتی؟

با نیکولای موافقی؟ یا با تصمیم کایرا و الکسی؟

دوستی و رفاقت تا کجا برای تو اهمیت دارد؟ چه چیزهایی را باید فدای رفاقت کرد؟ و چه چیزهایی را نباید؟

                                                                                                                                          

خلاصه: درباره تصمیمات شخصیت‌ها، اهمیت دوستی یا وطن‌پرستی و ایستگاه فضایی بین‌المللی با فرزندان خود گفتگو کنید.

داستان اثر

نام شخصیت ها:

کایرا: زنی سیاه‌پوست و دانشمند ناسا که برای اولین بار به ایستگاه فضایی می‌رود. او اهل آمریکا است و انسانیت بیشتر از سیاست برایش اهمیت دارد.

گوردُن: مردی آمریکایی که سابقه ‌ی حضورش در ایستگاه بیشتر از کایرا است. گوردُن عاشق یکی از همکاران روسی خود به نام ورونیکا شده است.

ورونیکا: فضانورد روسی که با گوردُن رابطه عاشقانه برقرار کرده است.

نیکولای: فضانورد روسی و فرمانده که دستورات را از زمین دریافت می‌کند.

کریستی: فضانورد آمریکایی که دو دختر دارد و مدام از آن‌ها دم می‌زند. او سعی دارد کایرا را بکشد اما خودش کشته می‌شود.

داستان اثر:

کایرا به همراه کریستی برای اولین بار به ایستگاه فضایی بین‌المللی که آمریکا و روسیه تاسیس کرده‌اند، می‌رود. پس از گذشت یک روز از حضور او، جنگی میان آمریکا و روسیه رخ می‌دهد. هرکدام از فرماندهان روسی و آمریکایی پیامی دریافت می‌کنند مبنی بر اینکه هر طور و به هر شکل که می‌توانند ایستگاه را تحت کنترل خود دربیاورند. روس‌ها پیش‌دستی می‌کنند و با فرستادن گوردُن، فرمانده آمریکایی به بیرون از سفینه برای تعمیر آنتن مخابراتی، قصد کشتنش را دارند. چنین به نظر می‌رسد که گوردُن مرده است و در اینجا بقیه نیز متوجه ماجرا می‌شوند. ورونیکا که عاشق گوردُن بود، به سمت کایرا می‌رود و از او می‌خواهد که با نتیجه تحقیقات الکسی به زمین رفته و با این کارش جان بسیاری از مردم را نجات دهد؛ چرا که بالاخره این ایستگاه یا سقوط کرده و یا به تصرف یکی از کشورها درمی‌آید؛ در نتیجه بهتر است برای نجات جان مردم کاری کرد. نتیجه تحقیقات الکسی می‌تواند برای درمان بیماری ناشی از تابش اشعه، اثربخش باشد و اکنون که جنگ هسته‌ای رخ داده است، مردم به آن نیاز خواهند داشت. ورونیکا سعی دارد با تظاهر به اینکه قصد دارد سفینه را منفجر کند، حواس همکارانش را پرت کند تا کایرا، کارش را انجام دهد اما کریستی در آن طرف ماجرا، به کایرا اطلاعات غلط می‌دهد و می‌گوید ورونیکا به او دروغ گفته است. نیکولای و الکسی نیز در حال متقاعدکردن ورونیکا هستند که ناگهان کریستی با ضربه‌ای که به سر ورونیکا وارد می‌کند، او را می‌کشد. پس از این ماجرا، الکسی متوجه می‌شود که گوردُن زنده است. او با استفاده از بازوی مکانیکی، گوردُن را به سفینه بازمی‌گرداند و قصد دارد به کایرا نیز کمک کند. گوردُن از راه می‌رسد و با اطلاع از ماجرا با نیکولای درگیر شده و هر دو یکدیگر را می‌کشند! کایرا، کریستی و الکسی، اکنون تنها کسانی هستند که زنده مانده‌اند و البته باید برای زنده‌ماندن تلاش کنند. کایرا متوجه می‌شود که کریستی قصد داشته به تنهایی به زمین بازگردد و در نتیجه به او مشکوک می‌شود و به الکسی نیز اشاره می‌کند که مراقب همدیگر باشند. در درگیری که بین آن‌ها رخ می‌دهد، کایرا، کریستی را می‌کشد. در نهایت با وصل‌شدن سیستم ارتباطی سفینه، آن‌ها هرکدام به طور جداگانه به دولت‌های روسیه و آمریکا پیغام تایید انجام عملیات موفقیت‌آمیز می‌دهند! و به همراه نتیجه تحقیقات، سوار بر موشکِ سویوز، به سمت زمین می‌روند در حالی که نمی‌دانند قرار است در کجا فرود بیایند!

جزئیات اثر

کارگردان: Gabriela Cowperthwaite

نویسنده: Nick Shafir

نام تهیه کننده: Mickey Liddell, Pete Shilaimon

نام بازیگران:

Ariana DeBose, Chris Messina, John Gallagher Jr., Masha Mashkova, Costa Ronin, Pilou Asbæk

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: LD Entertainment

مخاطب اثر: بزرگسال

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد ایستگاه فضایی بین‌المللی

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!