• امروز : 10 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم اسم من لوکی وان است (نام من لوکی وان است) (My Name is Loh Kiwan)

author-img

توسط : راضیه سیف ارزیاب کدومو

3 هفته پیش

مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه

6734 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 17 +
فیلم «اسم من لو کی‌وان است» محصول کره‌ی جنوبی است که در سال 2024 از Netflix منتشر شد.این فیلم، با اقتباس از رمان I Met Loh Kiwan (با لو کی‌وان آشنا شدم) اثر چو هه جین، که در سال 2019 انتشار یافت، ساخته شده‌است. این اثر، راوی درد و رنجی است که یک فراری از کره‌ی شمالی متحمل می‌شود و تلاش آن برای گرفتن پناهندگی از دولت بلژیک را نشان می‌دهد. کی‌وان در این مسیر به طور اتفاقی با ماری آشنا شده، و باعث تغییر بزرگی در زندگی او می‌شود. این اثر سینمایی داستان ملاقات، تجربه‌ی عشق و در نهایت جدایی کی‌وان و ماری را به تصویر می‌کشد.با توجه به موضوع فیلم، ناهنجاری‌های آن و مفاهیم سنگین اثر، تماشای آن به مخاطبین +17 سال توصیه می‌شود.

ژانر : اجتماعی درام

سال 2024 133 دقیقه جزئیات کامل اثر
-1 مناسب خانواده 4 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 11 +
بر اساس 2 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

اسم من لو کی‌وان است، اثری سینمایی در ژانر اجتماعی و عاشقانه است و چالش‌های یک فرد فراری از کره شمالی و سپس تلاش او برای دریافت پناهندگی را به تصویر می‌کشد. این اثر به دلیل فضای سنگین و موضوعی اجتماعی که برای فهم آن نیاز به تفکر و اطلاعات بالا است، برای مخاطبین کودک و نوجوان مناسب نمی‌باشد. همچنین در نسخه‌ی اصلی این فیلم که از پلتفرم Netflix  منتشر شد، ناهنجاری‌های بسیاری از جمله نمایش رابطه‌ی جنسی  وجود دارد که در نسخه‌ی پالایش شده تا حدودی رفع می‌شود.

نمایش ناعدالتی علیه مهاجرین توسط دولت‌ها و مردم یک کشور هر کدام به نوبه‌ی خود و در مقابل تلاش یک مهاجر برای دریافت پناهندگی از یک کشور با وجود درک ناعدالتی‌هایی که بر علیه و صورت می‌گیرد، موضوعی است که باید روی آن تأمل بسیاری صورت بگیرد.

علاوه بر پرداختن به موضوع فرار از کره شمالی، لو کی‌وان درگیر یک رابطه‌ی عاشقانه با ماری می‌شود. این رابطه سر آغاز تغییرات مثبت در شخصیت ماری است، او با حمایت کی‌وان گذشته‌ی تیره و تاریک خود را رها کرده و به روشی درست شروع به زندگی می‌کند.

 از نکات برجسته‌ی این اثر باید به روحیه‌ی جنگنده و مقاوم لو کی‌وان اشاره کرد که شرایطی تلخ را تحمل کرده و با گذر از سختی‌ها به هدف خود، یعنی دریافت پناهندگی از دولت بلژیک می‌رسد.

این اثر به دلیل ناهنجاری‌ها و نکات ذکر شده و همچنین مفاهیم پیچیده، برای مخاطبین با رده‌ی سنی +17 سال مناسب می‌باشد.

خلاصه: این اثر تلاش لو کی‌وان برای گرفتن پناهندگی از بلژیک و شروع یک رابطه‌ی عاشقانه را نمایش می‌دهد، علاوه بر نکات مثبت، ناهنجاری بالایی دارد. نسخه‌ی پالایش شده‌ی آن از شدت ناهنجاری‌های ذکر شده می‌کاهد.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

درباره‌ی انگیزه‌ی کی‌وان که حاضر به گذراندن تمام سختی‌ها بود اما نمی‌خواست به کشورش بازگردد، گفت و گو کنید؛ از نظر شما چه چیزی نیروی محرک او بود و باعث می‌شد شرایط سخت را تحمل کند.

داستان اثر

شخصیت‌ها: لو کی‌وان: یک فراری از کره شمالی که تمام تلاشش را برای گرفتن پناهندگی از دولت بلژیک می‌کند. او با ماری آشنا می‌شود و در حین ماجرا به او علاقه‌مند می‌شود. ماری: دختری که به دلیل مرگ مادر خود از پدرش دور شده و دلیلی برای زندگی ندارد. او با پیوستن به یک گروه خلافکار، انواع جرم را تجربه کرده. ماری به لو کی‌وان علاقه‌ پیدا می‌کند و با کمک او به آدمی جدید تبدیل می شود . داستان اثر:

لو کی‌وان، در گذشته با مادرش از کره‌ شمالی به سختی فرار کرده و ساکن چین است. او به دلیل قانون شکنی تحت تعقیب دولت این کشور قرار دارد اما به کمک مادرش پنهان شده. او به طور ناگهانی با مأمورین رو به رو می‌شود و در حین فرار در تصادف مادرش را از دست می‌دهد. کی‌وان به خواست مادرش از چین فرار کرده و به بلژیک می‌رود.

حال، او باید اثبات کند که یک فراری از کره‌ شمالی است تا بتواند پناهندگی دریافت کند؛ اما این پروسه‌ی طولانی باعث می‌شود او به یک کارتن خواب تبدیل شود که در دستشویی عمومی و مکان‌های دیگر می‌خوابد. کی‌وان یک شب از سرما به مکانی پناه می‌برد؛ هنگامی که از حال می‌رود، کیف پولش توسط ماری دزدیده می‌شود.

ماری، در گذشته یک تیرانداز ماهر بوده اما دیگر انگیزه‌ای برای زندگی ندارد. او پس از پی بردن به علت مرگ مادرش، ارتباط عاطفی خود را با خانواده‌اش قطع می‌کند و به یک گروه خلافکار که از راه شرط بندی پول در می‌آوردند، می‌پیوندد. ماری کیف پول لو کی‌وان را به عنوان بدهی به صاحب کار خود داده، اما پس از شنیدن گذشته‌اش کیف را به او بر می‌گرداند.

به مرور رابطه‌ی عاطفی میان این دو شخصیت شکل می‌گیرد و در نهایت لو کی‌وان باعث می‌شود تا ماری از گروه جدا شده و اعتیاد به مواد مخدر را ترک کند.

لو کی‌وان در اثبات اینکه یک فراری از کره شمالی است با مشکلاتی مواجه می‌شود اما در نهایت با کمک وکلای خود و شواهدی از مرگ مادرش در چین، می‌تواند به شهروند بلژیکی تبدیل شود.

 

جزئیات اثر

کارگردان: Kim Hae Jin نویسنده:  Kim Hae Jin بازیگران: Song Joong Ki / Choi Sung Eun / Jo Han Chul کشور سازنده: کره جنوبی کمپانی سازنده: Netflix  

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : آقای امامی

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

مناسب سن 17 +

سونگ جونگ کی محشره تو هر نقشی بهترینه اینو هنوز ندیدم ولی احتمال زیاد عالیه

بزرگسال

توسط : آقای امامی

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

مناسب سن 5 +

سونگ جونگ کی محشره تو هر نقشی بهترینه اینو هنوز ندیدم ولی احتمال زیاد عالیه

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد اسم من لوکی وان است (نام من لوکی وان است)

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!