• امروز : 3 مهر 1403
logo

نقد و بررسی فیلم آرام باش من از آینده هستم. (Be Relax! Im From The Future)

author-img

توسط : مریم رضایی ارزیاب کدومو

19 ساعت پیش

مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه

401 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 14 +

فیلم کمدی «آرام باش من از آینده هستم» یک اثر تخیلی‌ست که به زندگی شخصی به نام کاسپر می‌پردازد. کاسپر، با کمک یک حفره سفر در زمان، به گذشته برمی‌گردد تا جلوی اتفاقات ناگوار را بگیرد. او گمان می‌کند با این کار، به بهبود آینده کمک می‌کند، غافل از اینکه اتفاقات گذشته هستند که آینده را می‌سازند. این اثر، به ما یادآوری می‌کند که حسرت اتفاقات ناگوار گذشته را نخوریم و از آن عبور کنیم، چرا که گذشته، آینده ما را می‌سازد و هر اتفاق خوب و بد آن، می‌تواند برای ما مفید باشد.

ژانر : علمی تخیلی

سال 2022 94 دقیقه جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

پیش از هر چیز، باید در نظر داشته باشیم که این فیلم در ژانر تخیلی ساخته شده و از نظر واقعی، امکان وقوع آن غیرممکن است. کاسپر، با سفر به گذشته، قصد دارد برخی از اتفاقات ناگوار را دستکاری کند. او گمان می‌کند که این کارش، به نفع آینده است اما نمی‌داند که تغییر هر شرایط یا موقعیتی در گذشته، باعث ایجاد یک حالت جدید در آینده می‌شود و صرفا خوب نیست. او با این کار، به ما یادآوری می‌کند که اتفاقاتی که در گذشته برای ما افتاده، اگر خوب بوده‌، باعث رشد و پیشرفتمان شده‌ و اگر بد بوده، باعث شده که از آن‌ها درس بگیریم و تجربه اندوزی کنیم. برای همین، نباید حسرت گذشته را بخوریم یا آرزو کنیم که با به عقب برگشتن، تجربیات بد را تغییر دهیم. بیان این مسئله و صحبت درباره ابعاد مختلف آن، بعد از تماشای این فیلم، می‌تواند برای گفت‌وگو در جمع خانوادگی مفید باشد. هالی، یکی از شخصیت‌های اصلی اثر است که رفتار او، می‌تواند الگویی منفی برای نوجوانان باشد؛ او از موقعیت کاسپر سواستفاده می‌کند و با اطلاعات او، دست به قمار می‌زند.

الگوی مثبتی در اثر وجود ندارد و هالی، می‌تواند الگویی منفی برای نوجوانان باشد. علاوه بر این نکته، وجود خشونت و درگیری‌هایی که بین کاسپر و دوریس رخ می‌دهد، مناسب گروه سنی کمتر از 14 سال نیست.

داستان اثر

شخصیت‌ها:

کاسپر: یک مسافر زمان که از آینده به گذشته سفر کرده تا مانع برخی از اتفاقات شود. هالی: دختری که به کاسپر کمک می‌کند تا به هدفش درباره نجات آینده برسد. پرسی: نقاشی ناشناس که قصد خودکشی دارد و توسط کاسپر نجات داده می‌شود.

داستان اثر:

کاسپر یک مسافر زمان است که به گذشته سفر کرده. او در سفرش به گذشته، با هالی آشنا می‌شود. هالی در ازای دریافت اطلاعات بازی‌های ورزشی، به کاسپر، جا و غذا می‌دهد. کاسپر، سعی می‌کند تا با تغییر در اتفاقات گذشته، مانع نابودی آینده گردد. مثلا او برنامه‌ریزی می‌کند تا از خودکشی پرسی جلوگیری کند، اما نمی‌داند که زنده‌ماندن او، باعث خراب‌شدن همه چیز می‌شود. در نهایت کاسپر متوجه می‌شود که حوادث گذشته، باید اتفاق می‌افتادند و دستکاری آن‌ها، باعث بهبود کیفیت آینده نخواهد شد.

جزئیات اثر

نویسنده:Luke Higginson-لوک هایگینسون تهیه‌کننده:Luke Higginson-لوک هایگینسون کارگردان:Luke Higginson-لوک هایگینسون بازیگران: Rhys Darby- Gabrielle Graham-Julian Richings-گابریل گراهام- جولین ریچینگ محصول کشور:کانادا

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد آرام باش من از آینده هستم.

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!