• امروز : 7 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم یک پایان سال رنگارنگ (A Year-End Medley)

author-img

توسط : طیبه فرج زاده ارزیاب کدومو

1 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

5426 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 13 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

فیلم سینمایی «یک پایان سال رنگارنگ» ساخته سال 2021 کره‌جنوبی است. این فیلم با حال و هوای سال نوی میلادی و کریسمس، حال و احوال کارکنان و مهمانان یک هتل را در روزهای پایانی سال روایت می‌کند.

ژانر : کمدی رمانتیک

سال 2021 138 دقیقه جزئیات کامل اثر
12 مناسب خانواده 3 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 13 +
بر اساس 3 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

این فیلم سینمایی تولید سال 2021 کره‌جنوبی است. بسیاری از بازیگران مطرح کره‌جنوبی که ممکن است موردعلاقه نوجوانان باشند در این فیلم نقش‌آفرینی کرده‌اند؛ پس احتمالا آن‌ها علاقه‌مند به تماشای این فیلم باشند. داستان فیلم درباره کارمندان و مهمانان هتل «Emross» است که هر کدام قصه خودشان را دارند. از مدیرعامل هتل تا کارمندان و هتلداران و مهمانان آخرسالی هتل، داستانی ساده و شیرین دارند.

«جه‌یونگ» کسی است که بارها تلاش کرده تا در آزمون استخدامی قبول شود اما موفق نمی‌شود، در رابطه عاطفی‌اش شکست خورده و وضعیت مالی خوبی ندارد. ناامیدی حاصل از این وضعیت او را به فکر خودکشی انداخته‌است؛ چون تلاش‌هایش جواب نمی‌دهد، زندگی برایش سخت شده و نمی‌تواند تحمل کند. او به کمک «سویون» از این وضعیت رها می‌شود. او فقط به ذره‌ای امید احتیاج داشت تا بتواند از این وضعیت رها شود. بهتر است ما نیز به اطرافیانمان توجه داشته باشیم؛ کافی است بخاطر خوبی‌هایی که در حق‌مان انجام دادند از آن‌ها تشکر کنیم و در زمان‌های سختی تنهایشان نگذاریم.

فیلم صحنه خشن و ترسناک ندارد اما میزان کمی از ناهنجاری به خاطر روابط عاشقانه شخصیت‌ها وجود دارد که در نسخه پالایش شده حذف شده‌است، و می‌توان با دیدن آن اوقات خوشی را سپری کرد.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

می‌توانید بعد از تماشای فیلم درباره سوالات زیر باهم گفتگو کنید:

تو دوست داری در پایان سال چه کارهایی انجام دهی؟

گرفتن چه تصمیمی برای تو سخت است؟

درک کدام شخصیت برای تو سخت یا ناممکن بود؟

به کدام شخصیت احساس نزدیکی بیشتری میکردی؟

خلاصه: درباره داستان و شخصیت‌های آن با هم گفتگو کنید.

داستان اثر

هتل « Emross» در آخرین روزهای سال 2021 شاهد داستان‌های مختلفی از مهمانان و کارمندانش است. سوجین که مدیر یکی از بخش‌های هتل است، به دوست چندین ساله خود علاقه‌مند است اما متوجه می‌شود که او در شرف ازدواج است.

جه‌یونگ کسی است که بارها امتحان استخدام کشوری را شرکت کرده اما قبول نشده‌است، وضع مالی خوبی ندارد و اجاره خانه‌اش عقب افتاده‌است. او در روزهای پایانی سال در رابطه عاطفی خود هم دچار شکست می‌شود. همه این مسائل باعث می‌شود او به حدی دچار ناامیدی شود که تصمیم بگیرد در آخرین روز سال خودش را بکشد. جه‌یونگ تصمیم می‌گیرد آخرین روزهای زندگی‌اش را در هتلی لوکس سپری کند و همانجا خودش را بکشد، اینجا است که داستان او با سوجین گره می‌خورد. سوجین که از این قضیه مطلع می‌شود، تصمیم می‌گیرد به هر نحوی به کمک باقی مسئولان هتل، او را منصرف کند. برای او هدیه می‌فرستند، در قرعه‌کشی‌های تقلبی برنده اعلامش می‌کنند و کسی را مسئول می‌کنند تا هرروز صبح بیدارش کند تا از زنده بودنش مطمئن شوند. جه‌یونگ کم‌کم حالش بهتر می‌شود اما وقتی متوجه می‌شود همه اینها نقشه‌ای برای منصرف کردن او بوده و همه مهربانی‌هایی که به او شده برنامه‌ریزی شده بوده، احساس بدی پیدا می‌کند و تصمیم می‌گیرد فکر خودکشی‌اش را عملی کند. تا اینکه سویون که مسئول بیدار کردن او از خواب بود او را منصرف می‌کند.

باقی شخصیت‌ها هم هرکدام داستانی دارند که در انتها به خوبی و خوشی تمام می‌شود. خواننده‌ای که در هتل کنسرت دارد و منیجرش که برای او از خودگذشتگی‌های زیادی کرده‌است، مسئول پارک کردن ماشین‌ها در پارکینگ هتل که عشق اولش را در هتل باز ملاقات می‌کند، دوست سوجین و همسرش، همه و همه داستان خود را در آخرین روزهای سال به خوبی به پایان می‌رسانند.

جزئیات اثر

کارگردان/ مولف: کواک جه یونگ (Kwak Jae-yong)

نویسنده/ مترجم: سونگ یو هیون (Song Yoo-Hyun)

نام بازیگران: هان جیمین(Han ji-min) لی دونگ ووک (Lee Dong-wook) کانگ هانول (Kang Ha-neul) ایم یونا (Im Yoon-ah) وون جینا (Won Jin-ah) سو کانگ جون (Seo Kang-joon) لی کانگ سو (Lee Kwang-soo)

نام شخصیت ها:

سو جین: مدیر هتل Emross است که پنهانی به دوستش علاقه‌مند است.

یونگ جین: مدیرعامل هتل  Emrossکه درگیر ترومایی است و از اعداد فرد دوری می‌کند.

جه یونگ: یکی از مهمانان آخر سال هتل که قصد دارد خود را در آخرین روز سال بکشد.

سو یون: یکی از هتلداران که مسئول بیدار کردن مهمانان هتل است و از خودکشی جه‌یونگ جلوگیری می‌کند.

لی یونگ: یکی از هتلداران است که به خوانندگی علاقه‌مند است.

لی کانگ: خواننده و دی‌جی رادیو است.

کشور سازنده: کره جنوبی

کمپانی سازنده: CJ Entertainment

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : حدیثه اسدی

۱۰ شهریور ۱۴۰۲

مناسب سن 12 +

فیلم قشنگی بود

بزرگسال

توسط : حدیثه زارعی

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲

مناسب سن 13 +

پایان خیلی خوبی داشت. خودم توی ناراحتی دیدم ولی پایان فیلم واقعا حس خوبی داشتم

بزرگسال

توسط : سادات محمودی

۱ اردیبهشت ۱۴۰۲

مناسب سن 15 +

این فیلم خیلی قشنگ و آموزنده بود. پیام های مثبت و انگیزشی فیلم زیاد بود. برای با سانسور دیدن یا بدون سانسور دیدن هم بستگی به سن و سال و نظر خانواده داره. من خودم ۱۶ سالمه و به همراه مامانم بدون سانسور دیدیم. نسخه بدون سانسورش هم ناهنجاری کمی داره(فقط چند دقیقه آخر بوسه داره و بقیه ی فیلم فقط آواز خواندن و بغل کردن هست) مناسب برای دیدن همراه مادرها و بچه های بالای ۱۵ سال هست.

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد یک پایان سال رنگارنگ

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!