• امروز : 13 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم یک قطار شلوغ به مقصد آستوریاس (A todo tren Destino Asturias)

author-img

توسط : مریم عسگری ارزیاب کدومو

1 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

765 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 11 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

فیلم «یک قطار شلوغ به سمت آستوریاس» یک فیلم خانوادگی در ژانر کمدی است که با عنوان بچه­ها خوبند نیز شناخته می­شود. ریکاردو، پدر منتخب برای انجام یک ماموریت است. او باید گروهی از کودکان را با قطار به اردو ببرد. در طول توقف در یک ایستگاه، ریکاردو از قطار جا مانده و کودکان در قطار تنها می‌مانند. به این ترتیب او عازم یک ماجراجویی‌ طنزآمیز در تعقیب کودکان می‌شود. در این اثر دروغگویی کودکان و بزرگترها هرچند به‌صورت کمدی و خنده‌دار اما کاملا مشهود است.

ژانر : کمدی

سال 2021 90 دقیقه جزئیات کامل اثر
-1 مناسب خانواده 4 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

این اثر در مورد سفر تعدادی از بچه­ها به یک منطقه با قطار است که خشونت و ترس در آن به‌صورت فانتزی و طنز است که ترس و وحشت را در بیننده ایجاد نمی­کند؛ اما دروغ‌گفتن و بدزبانی در آن به‌صورت عادی نشان داده شده است که اثر خوبی بر روی کودکان و نوجوانان ندارد. در صورت تماشای این فیلم، باید در مورد اثرات و عواقب دروغ گفتن و بدزبانی با همسالان خود با فرزندتان صحبت کرد.                                                                  

خلاصه: فیلم کمدی و طنزآمیز است اما در بسیاری از صحنه‌ها، دروغ و بدزبانی به صورت طنز به تصویر کشیده می‌شود.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

از فرزندان خود بخواهید یکبار داستان را برای شما بازگو کنند و در مورد داستان با فرزندان خود گفتگو کنید. نظرت را در مورد شخصیت‌های داستان و کارهایی که انجام می‌دهند بیان نمایید. از آن‌ها سوال کنید: به نظر تو تماشای فیلمی با این میزان از ناهنجاری اجتماعی (دروغ‌گفتن) چه تاثیری روی مخاطب می‌گذارد؟ پیامدهای مثبت و منفی آن را بیان کن.

خلاصه: در مورد اثرات مخرب عادی جلوه‌دادن دروغ با فرزندان خود گفتگو کنید.

داستان اثر

داستان این فیلم از جایی آغاز می­شود که ریکاردو می­خواهد پسرش مارکوس را به کمپ اردویی ببرد که والدین دوستان مارکوس، این مارمویت را به ریکاردو و یکی از والدین به نام کلارا می­دهند و به جای کلارا، با اصرار پدرش فیلیپ که کمی خرابکار است، همسفر ریکاردو می‌شود. به علت مشکل فنی قطار، ریکاردو و فیلیپ از قطار پیاده می­شوند اما هر دو از قطار جا می­مانند و 6 بچه، بدون بزرگتر راهی سفر به آستوریاس می­شوند. ریکاردو و فلیپ برای اینکه به بچه­ها برسند و نشان دهند که توانایی نگهداری بچه­ها را دارند سوار قطار دیگری می­شوند اما در مسیر متوجه می­شوند که پولی برای خرید بلیط ندارند و مامور قطار آن‌ها را پیاده می­کند. آن‌ها با تلاش، خود را به اولین توقفگاه قطار می­رسانند؛ اما با شیطنت مارکوس، دوباره از قطار جا می­مانند. حالا دیگر باید بدون داشتن پول، خود را به آستوریاس، برسانند. بچه­ها خوشحال از جاماندن آن‌ها به شیطنت‌های خود در قطار ادامه می­دهند تا اینکه مامور قطار از آن‌ها می­خواهد که والدینشان را ببیند. بچه‌ها نیز برای اینکه مامور قطار متوجه تنها بودنشان نشود، به او داروی خواب‌آور می­دهند! بالاخره ریکاردو و فیلیپ با سختی­های فراوان خود را به ایستگاه قطار می­رسانند و بچه­ها را که در حال فرار از دست مامور قطار بودند، در آغوش می‌گیرند.

جزئیات اثر

کارگردان/ مولف: Santiago Segura

نویسنده/ مترجم: Benjamin Dumont

نام تهیه کننده: Ricardo cardobide

نام بازیگران: Paz Vega , Santiago Segura , Jorge Sanz , Luna Fulgencio

نام شخصیت ها: ریکاردو: شخصیت اصلی داستان و پدر مارکوس است.

فلیپ: پدر کلارا که برای اینکه دخترش به او اعتماد کند، بسیار تلاش می‌کند.

مارکوس: بچه‌ای بازیگوش و بسیار با اعتماد به نفس.

لوکاس: مامور قطار که به همه مشکوک بود.

کشور سازنده: اسپانیا

کمپانی سازنده: Bowfinger International Pictures

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد یک قطار شلوغ به مقصد آستوریاس

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!