• امروز : 29 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم گشت ارشاد ۳

author-img

توسط : فاطمه طهماسبی ارزیاب کدومو

2 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

3266 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 18 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
فیلم سینمایی «گشت ارشاد3»، به کارگردانی و تهیه‌کنندگی سعید سهیلی در آبان ماه 1400 در تمام سینماهای ایران اکران شده است. این اثر در ادامه‌ی دو سری قبلی اما با روایتی جدید، دنیای خواننده‌ی بدصدایی با نقش‌آفرینی «بهنام بانی» را به نمایش درمی‌آورد که موفق شده در شهر مشهد اولین کنسرتش را اجرا کند. دیدن این فیلم، به دلیل هنجاری بالا، به افراد زیر 18 سال توصیه نمی‌شود. ناهنجاری‌ها جنبه‌های مثبت اثر را به حاشیه می‌برد.

ژانر : اجتماعی طنز

سال 1400 99 دقیقه جزئیات کامل اثر
17 مناسب خانواده 13 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 15 +
بر اساس 2 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

لازم است والدین بدانند این اثر قانون‌شکنی‌ها و ناهنجاری‌های دو پسر جوان را روایت می‌کند که به تازگی به ایران بازگشته‌اند و حاضرند به هر قیمتی به خواسته‌های خود که فقط در پول و ثروت و خوش‌گذرانی خلاصه می‌شود دست پیدا کنند.

رفتارهای غیرقانونی و ناهنجار، بی‌ادبی و فحاشی، نگاه جنسی به زنان و پایین آوردن جایگاه زن به عنوان ابزار خوش‌گذرانی برای مردان از جمله مسائلی است که مکررا و با شدت بالا در این داستان به نمایش درمی‌آید.

 حسن و عطا برای رسیدن به خواسته‌های خود به هیچ کس حتی پیکان که به آن‌ها اعتماد کرده هم رحم نمی‌کنند اما در نهایت بعد از افشای وطن‌فروشی عقیلی از پول و جانشان می‌گذرند و به نجات هم‌وطنانشان می‌پردازند.

 ناهنجاری‌های داستان به قدری زیاد و پرتکرار است که توصیه می‌شود فرزندان زیر 18 سال به تماشای این اثر نپردازند. پیچیدگی اثر، کشف پیام‌های مثبت و درست داستان را برای فرزندان شما در سنین پایین‌تر ناممکن می‌کند. همچنین شخصیت‌های داستان علی‌رغم فداکاری و نجات هم‌نوعان خود هرگز به صورت مستقیم از رفتارهای گذشته خود ابراز پشیمانی نمی‌کنند. و بازخورد منفی نگرفتن از این رفتارهای ناشایست به‌گونه‌ای مهر مقبولیت و مشروعیت بر آن می‌باشد.

درنتیجه بهتر است بعد از مشاهده‌ی این اثر توسط فرزندان شما در سنین پایین‌تر به گفت‌وگو درباره‌ی سیر داستان و آثار مخرب و زیان‌بار چنین رفتارهایی در جامعه و زندگی فردی بپردازید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

 درباره‌ی اتفاقاتی که برای پیکان می‌افتد و موفقیت وی با فرزندانتان به گفت‌گو بپردازید. پیکان تنها شخصیت موفق این داستان است. رفتارهای مثبت و منفی او و علت موفقیتش را با فرزند نوجوان خود با یکدیگر تفکیک دهید.

درباره‌ی رویاها و آرزوهای نشدنی آن‌ها به گفت‌وگو بپردازید. و با یکدیگر راه‌حلی در جهت نزدیک شدن به رویای نوجوانتان پیدا کنید.

بخش پنهان و زیادی از داستان، عطا، حسن و پیکان را حاصل مشکلات امروز جامعه روایت می‌کند. در این‌باره با نوجوانان خود به گفت‌گو بپردازید. از آن‌ها راهکارهای مختلف بخواهید. به تحلیل‌های آن‌ها در رابطه با این مشکلات گوش دهید و گفت‌وگو کنید.

احساس فرزندتان را نسبت به شخصیت‌های داستان بپرسید.

رفتارهای مثبت و منفی شخصیت‌ها را با یکدیگر بررسی کنید و با دید جامع‌نگر به تحلیل پیامدهای رفتارهای آن‌ها در جامعه بپردازد.

از آن‌ها بپرسید اگر تمام جوانان با چنین رویکردی در جامعه زندگی کنند چه اتفاقاتی ممکن است رقم بخورد؟

آیا با چنین الگوهایی جامعه ایدآل شما محقق می‌شود؟

داستان اثر

«گشت ارشد 3»، با بازگشت «عطا» و «حسن» از خارج شروع می‌شود. آن دو به محض بازگشت به ایران به دنبال ماشین عباس آقا می‌روند اما بعد از پیگیرهای مکرر متوجه اجاره دادن ماشین به فردی به نام «پیکان» می‌شوند. او یک پسر جوانِ ناامید از خوانندگی است که به کمک ونِ عباس آقا کافه سیاری در شهر برای خودش دست و پا کرده است. حسن و عطا با یک نقشه درگیری و زدوخورد جدی، مردم را از آن محل پراکنده می‌کنند و با کافه‌چی‌ها به دعوا و درگیری می‌پردازند. در همین حین ون را می‌دزدند و فرار می‌کنند، غافل از اینکه پیکان در بالای ون در حال استراحت و خواب بود. آن‌ها بعد از مواجهه با پیکان با او طرح رفاقت می‌ریزند و پیکان با آن‌ها به درددل می‌پردازد. عطا و حسن با دروغ‌ و دغل او را فریب می‌دهند و با آهنگ‌سازی و دست‌کاری صدایش او را تشویق می‌کنند تا خوانندگی را شروع کند و از این طریق آن دو از ثروت و خانه ویلایی او در لواسان سود کلان ببرند. عطا که جوان ساده و عاشق خوانندگی است با آن‌ها همراه می‌شود و در طی مدت کوتاهی به شهرت می‌رسد. شهرت او طرفداران زیادی برایش به همراه دارد که او را وادار به برگزاری کنسرت می‌کنند او برای مخالفت با برگزاری کنسرت مجبور می‌شود از قانون منع اجرای کنسرت در مشهد سوء استفاده کند و با شرح خاطره‌ای دروغین بگوید که نذر دارد اولین کنسرتش را در شهر مشهد برگزار کند. این پیشنهاد مورد توافق وزرات ارشاد قرار می‌گیرد و از او دعوت می‌شود تا در شهری در نزدیکی مشهد کنسرتش را برگزار کند. در این حین فردی به نام «عقیلی» که روی پیکان که حالا یک خواننده معروف شده بود در سایت‌های شرط‌بندی خود قمار می‌کند و تصمیم می‌گیرد در اولین کنسرت وی در سالن اجرا بمبی را کار بگذارد و جان تک‌تک مردم را فدای قمار خود کند. به همین دلیل به او پیشنهاد سه میلیارد برای خرید کنسرت و آلبوم اول او را می‌دهد. عطا و حسن که افراد طمع‌کاری هستند پیکان را مجبور به قبول این قرارداد می‌کنند. اما تازه مشکل ناتوانی پیکان در خوانندگی برایشان جدی می‌شود و به دنبال راه‌حل می‌گردنند. آن‌ها راه‌های مختلفی را از جمله گم‌شدن ناگهانی پیکان امتحان می‌کنند اما موفق نمی‌شوند. تا اینکه آن‌دو متوجه بمب‌گذاری عقیلی در سالن می‌شوند و قید تمام پول و حتی جان خود را می‌زنند و به سالن اجرا می‌روند و بمب‌ها را به بیرون سالن اتقال می‌دهند و جان چندین انسان را نجات می‌دهند. پیکان نیز با توسل به امام‌رضا بر خود مسلط می‌شود و بدون استرس و ناتوانی به خوبی کنسرتش را اجرا می‌کند.

جزئیات اثر

کارگردان: سعید سهیلی

نویسنده: حسام سامری‌زاده

نام تهیه کننده: ­ سعید سهیلی

نام بازیگران: پولاد کیمیایی، ساعد سهیلی، بهنام بانی، امیر جعفری، میرطاهر مظلومی، نازنین کیوانی، مبینا رحمتی، اسدالله منجزی، امیر محاسبتی، اشکان عقیلی، مهدی دانایی فرد، علیرضا خواجه‌نیا

نام شخصیت ها:

حسن: پسر جوانی که به تازگی به ایران بازگشته و برای یک شبه موفق شدن و پول‌دار شدن دست به هر کاری می‌زند. اما همین جوان در مقابل یک فرد وطن فروش می‌ایستد و جان مردمش را نجات می‌دهد.

عطا: دوست حسن که در همه‌ی شرایط کنار اوست.

پیکان: جوان نا‌امیدی که در آرزوی خواننده شدن فریب حسن و عطا را می‌خورد اما در نهایت موفق می‌شود اولین اجرا و کنسرتش را به بهترین شکل در شهر مشهد برگزار کند.

کشور سازنده:ایران

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : علیرضا صابری

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱

مناسب سن 17 +

سلام لطفا داستان کامل فیلم ایرانی زهر مار رو بذارین

بزرگسال

توسط : علی علیزاده

۱ بهمن ۱۴۰۰

مناسب سن 13 +

فیلم

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد گشت ارشاد ۳

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!