• امروز : 28 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم گشت‌وگذار در جنگل (ماجراجویی در جنگل) (Jungle Cruise)

author-img

توسط : فرشته حجتی ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

3827 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 17 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

فیلمی در ژانر ماجراجویی ساخت کمپانی والت‌دیزنی، که داستانی افسانه‌ای را در قرن 19 و زمان جنگ جهانی اول، روایت می‌کند. در افسانه‌ها آمده است که درختی شفابخش در جنگل‌های آمازون وجود دارد که با گلبرگ‌هایش می‌تواند تمام بیماری‌ها را درمان کند و همه‌ی طلسم‌های جادویی را بشکند! لی‌لی، فرانک و مک‌گریگور، برای دستیابی به این گلبرگ‌ها یا همان اشک‌های ماهگون، به دل جنگل‌های پرخطر آمازون می‌زنند. آنها در این مسیر باید با خطرات طبیعی، افراد نفرین شده‌ی هییت اکتشاف اسپانیایی و شاهزاده‌ی آلمانی مقابله کنند. این فیلم دارای خشونت و ترس بالا و برای رده‌ی سنی بالای 17 سال مناسب است.

ژانر : ماجراجویی

سال 2021 127 دقیقه جزئیات کامل اثر
12 مناسب خانواده 3 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

والدین عزیز این فیلم دارای صحنه‌های خشونت و ترس بسیاری است و یک داستان افسانه‌ای را روایت می‌کند. شخصیت‌هایی که جنگل نفرینشان کرده و به شکل و شمایلی ترسناک درآمده‌اند. بهتر است بدانید تماشای صحنه‌های خشونت و درگیری اثر مخربی بر ذهن نوجوانان دارد و می‌تواند رفتارهای خشونت‌آمیز را در آن‌ها افزایش دهد. قهرمان‌های داستان برای رسیدن به یک شیئ افسانه‌ای، ماجراجویی می‌کنند و با خطرات زیادی مواجه می‌شوند. با این وجود، اتفاقات بامزه‌ی داستان و ادای دیالوگ‌های بامزه‌تر کاری می‌کند تا با ذوق و شوق منتظر بمانید تا سه شخصیت اصلی داستان با فعالیت‌ها و ادای دیالوگ‌هایشان در سکانس‌ها شما را سرگرم کنند. در اواخر داستان، رابطه‌ی لی‌لی و فرانک تبدیل به یک رابطه‌ی عاشقانه می‌شود و همین موضوع، صحنه‌هایی از بوسه و آغوش را رقم می‌زند. پیشنهاد می‌کنیم از نسخه‌های پالایش‌شده برای تماشای فیلم استفاده کنید.

خلاصه: این فیلم دارای خشونت و ترس بالا، شخصیت‌های عجیب و ترسناک، داستانی افسانه‌ای با چاشنی طنز و رابطه‌ای عاشقانه بین دو قهرمان اصلی است. از نسخه‌های پالایش‌شده استفاده کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

این فیلم فرصت مناسبی است تا درباره‌ی کلمه‌ی افسانه همراه فرزندانتان تحقیق کنید و مروری بر داستان‌های افسانه‌ای مشهور داشته باشید. با هم کتاب بخوانید. پشت‌صحنه‌ی فیلم و جلوه‌های ویژه را با آن‌ها تماشا کنید و راجع‌به آن صحبت کنید. با این کار، غیرواقعی‌بودن شخصیت‌ها و اتفاقات بیشتر برایشان ملموس می‌شود و ازطرفی اطلاعات عمومی‌شان نیز بالاتر می‌رود.

از آن‌ها سوال کنید به نظرت با کلاهبرداری و دروغ می‌شود در زندگی موفق شد؟ تا کجا می‌توان به این کار ادامه داد؟ عاقبتش چیست؟ به نظرت اگر فرانک از ابتدا با صداقت رفتار می‌کرد، اصلاً دعوا و مشاجره‌ای بین او و لی‌لی شکل می‌گرفت؟

خلاصه: درباره‌ی رفتار قهرمانان داستان و غیرواقعی‌بودن افسانه‌ها با فرزندان صحبت کنید.

داستان اثر

داستان این فیلم یک داستان افسانه‌ای مربوط به قرن 19 و دوران جنگ جهانی اول است. دکتر لی‌لی هاگتون و برادرش مک‌گریگور به‌دنبال دستیابی به گلبرگ‌های درختی تنومند و کهن، مشهور به اشک‌های ماهگون هستند که طبق افسانه‌ها، با استفاده از آن می‌توان تمام بیماری‌ها را درمان کرد و تمام طلسم‌های جادویی را شکست.

آن‌ها برای رسیدن به این هدف راهی جنگل‌های خطرناک آمازون می‌شوند. فرانک که اسیر نفرین جنگل است و خود نیز به‌دنبال یافتن گلبرگ‌هاست در این مسیر با آن‌ها همراه می‌شود. در آن طرف ماجرا، شاهزاده یوآخیم‌لو نیز به‌دنبال دستیابی به این گلبرگ‌هاست تا به ارتش آلمان برای پیروزی در جنگ جهانی اول کمک کند.

او با یک زیردریایی و تعداد زیادی سرباز، فرانک، لی‌لی و برادرش را تعقیب می‌کند. شاهزاده با بیدارکردن آگیره که به دلیل نفرین جنگل، جسمی تشکیل شده از ده‌ها مار دارد، سعی ‌می‌کند مانع آن‌ها شود. وقتی لی‌لی و فرانک در یک‌قدمی رسیدن به درخت هستند، شاهزاده با گروگان‌گرفتن مک‌گریگور، آن‌ها را وادار می‌کند تا او را به محل درخت ببرند.

بالاخره همه به آنجا می‌روند و با قراردادن سر پیکان در جای خود، درخت گلبرگ می‌دهد. این گلبرگ‌ها بسیار زیاد هستند اما با محوشدن ماه در آسمان خشک می‌شوند. لی‌لی موفق می‌شود تا یکی از این گلبرگ‌ها را بردارد و با آن نفرین فرانک را از بین ببرد. در پایان داستان، شاهزاده در اثر یک اتفاق می‌میرد؛ آگیره و دوستانش دوباره اسیر درخت می‌شوند و لی‌لی و فرانک با یکدیگر ازدواج می‌کنند.

جزئیات اثر

کارگردان: Jaume Collet-Serra

نویسنده: John Norville,  Josh Goldstein,  Glenn Ficarra,  John Requa

تهیه کننده: John Davis, John Fox,  Beau Flynn,  Dwayne Johnson,  Dany Garcia,  Hiram Garcia

بازیگران: Dwayne Johnson, Emily Blunt,  Édgar Ramírez,  Jack Whitehall, Jesse Plemons, Paul Giamatti

شخصیت‌ها:

فرانسیسکو (فرانک): شخصیت محوری فیلم با بازی دواین جانسون، معروف به راک. نفرین جنگل او را طلسم کرده است. فرانک نزدیک به 400 سال است که زنده است! او به‌دنبال یافتن اشک‌های ماهگون است تا از این نفرین خلاص شود. فرانک برای یافتن اشک‌های ماهگون با لی‌لی همراه می‌شود و درنهایت عاشق او می‌شود. کاراکتر او مرموز، بذله‌گو، مکار و رند است.

لی‌لی: دکتر لی‌لی هاگتون که دکترای گیاه‌شناسی دارد، برای یافتن اشک‌های ماهگون که با شیئ به نام سر پیکان (قلب) کامل می‌شود، راهی جنگل‌های آمازون شده و از فرانک به عنوان کسی که راه‌بلد است کمک می‌خواهد. آنها با هم راهی این ماجراجویی می‌شوند. لی‌لی دختری شجاع، صادق، ماجراجو و در عین حال مهربان است که هدفش از این ماجراجویی کمک به بشریت است. او همچنین حامی حقوق حیوانات و محیط زیست است.

مک‌گریگور: برادر لی‌لی است که خود را مدیون او می‌داند و در این سفر با او همراه می‌شود. مک‌گریگور برعکس لی‌لی کمی محتاط و ترسو است، هرچند در برخی صحنه‌ها وارد درگیری‌ها نیز می‌شود. نوع پوشش و زیبایی ظاهری‌ بسیار برایش مهم است و در یکی از سکانس‌ها، او را در حال کرم زدن می‌بینیم.

شاهزاده یوآخیم‌لو: یکی از افسران ارتش نازی در جنگ جهانی اول که او نیز به دنبال یافتن اشک‌های ماهگون و همچنین سر پیکان است که در دست لی‌لی است. او با سربازان و زیردریایی‌اش همه‌جا در تعقیب لی‌لی است که درنهایت کشته می‌شود. شاهزاده فردی مغرور، بی‌رحم و خودخواه است که قصد دارد تا با استفاده از اشک‌های ماهگون، به آلمان برای پیروزی در جنگ کمک کند.

آگیرو: آگیرو که در سال‌های دور (1556) به دنبال دستیابی به اشک‌های ماهگون بوده، گرفتار نفرین جنگل می‌شود. شاهزاده با ریختن قطره‌ای از آب رودخانه روی جسم او که به سنگ تبدیل شده است، بیدارش می‌کند. جسم نفرین شده‌ی آگیرو از مارها تشکیل شده است. تعداد بسیار زیادی مار، که حتی از صورت او نیز بیرون می‌آیند. آگیرو شخصیتی بی‌رحم و مغرور دارد که قصد دارد با دستیابی به اشک‌های ماهگون، از شر نفرین جنگل خلاصی یابد. 

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده:

Walt Disney Pictures,  Davis Entertainment,  Seven Bucks Productions,  Flynn Picture Company

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد گشت‌وگذار در جنگل (ماجراجویی در جنگل)

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!