• امروز : 27 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم کریسمس در کالیفرنیا (A California Christmas)

author-img

توسط : سمیه برزگر ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1244 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 14 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

این فیلم یک درام عاشقانه است که در یک مزرعه‌ اتفاق می‌افتد. «جوزف» با نقشه‌ی خرید ملک «کِلی» ازطرف شرکت مادرش، وارد مزرعه‌‌ی «کلی» می‌شود. اما عشق «کلی» مانع می‌شود و «جوزف» به او کمک می‌کند تا مشروب درجه‌ی یکی که پدر «کلی» سال‌ها قبل، از انگورهای باغش درست کرده بود بفروشد و بدهی‌ها را بپردازد و مزرعه را نگه دارد. این فیلم نمایش شکل‌گیری یک عشق و مشروب است. نه‌تنها مشروب و خوردن آن بارها نمایش داده می‌شود بلکه مشروب راه نجات مزرعه است.

ژانر : درام عتشقانه کمدی

سال 2020 99 دقیقه جزئیات کامل اثر
1 مناسب خانواده 1 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

لازم است والدین بدانند مشروب و رابطه‌ی عاشقانه‌ی دختر و پسر موضوعات اصلی این فیلم هستند. این موارد و دیگر ناهنجاری‌ها مثل برهنگی نسبی، فریب و دروغ برای رسیدن به هدف، خریدن آدم‌ها و رشوه‌دادن، نمایش زایمان گاو و... ممکن است در بسیاری از فرهنگ‌ها هنجار باشد اما اکثر خانواده‌های ایرانی در این موارد حساسیت‌هایی دارند.

می‌توانید دربار‌ه‌ی این ناهنجاری‌ها در خانواده گفت‌وگو کنید. در خانواده‌های مسلمان، والدین می‌توانند در محیط خانواده حدود و شرایط تعیین‌شده در دین درباره‌ی رابطه‌ با نامحرم را توضیح دهند. شرایط و دیدگاه خانوادگی، شرایط جامعه، شرایط و آمادگی برای ازدواج، چگونگی عمل به ضوابط دینی در فرهنگ امروز، راه حل‌های مشروع برای پاسخ به نیاز غریزی و... می‌تواند مورد گفت‌وگو قرار بگیرد.

همچنین تولید و مصرف مشروب در فرهنگ غرب کاملاً هنجار و بلامانع است. ما از این هنجار آگاهی داریم و لازم است نوجوان یا جوانی که در معرض چنین فیلم‌هایی قرار می‌گیرد نیز نسبت به این مسئله توجیه باشد. بااین‌وجود، لازم است بدانید میزان نمایش و جزئیات مربوط به مشروب، مثل طعم و کیفیت، در این فیلم زیاد است؛ به‌طوری‌که مشروب راه‌حل برون‌رفت از مشکلات می‌شود و این می‌تواند جنبه‌ی تبلیغی و تشویقی نسبت به مشروب داشته باشد. می‌توانید علل حرام‌بودن مشروب در اسلام را در قالب یک فعالیت خانوادگی بررسی کنید.

خلاصه: مشروب و رابطه‌ی عاشقانه‌ی دختر و پسر، موضوعات اصلی این فیلم هستند. درباره‌ی حدود و شرایط فرهنگ و دین درمورد ارتباط با نامحرم و علل حرام‌بودن مشروب گفت‌وگو کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

با فرزند خود مطرح کنید که چه تفاوت‌هایی بین فرهنگ ما و فرهنگ غرب درباره‌ی رابطه‌ با نامحرم وجود دارد؟

آیا اگر هدف منطقی و مشروعی داشته باشیم، می‌توانیم برای رسیدن به آن دست به هر کاری بزنیم؟چرا؟

از او بپرسید دوست داری مثل کدام شخصیت فیلم باشی؟

اگر آن شخصیت منتخبت در این فیلم بودی، کجای فیلم طور دیگری عمل می‌کردی؟

چه اتفاقاتی در فیلم دیدی که در فرهنگ ما ناهنجاری‌‌ محسوب می‌شوند؟ به نظر تو چرا این رفتارها ناهنجار هستند؟

خلاصه: درباره‌ی تفاوت هنجارها در فرهنگ ما و فرهنگ آمریکا در خانواده گفت‌وگو کنید.

داستان اثر

«کِلی» و خانواده‌اش در مزرعه‌ی خانوادگی خود زندگی می‌کنند. یک شرکت بزرگ تجاری سعی دارد تمام ملک آن‌ها را بخرد. ولی «کلی» زیر بار نمی‌رود. زیرا همه‌ی زندگی و کودکی‌اش در این مزرعه بوده است. رئیس شرکت پسر خود، «جوزف» را به دلیل مهارت او در راضی‌کردن زن‌های جوان، به مزرعه می‌فرستد تا قبل از کریسمس با «کلی» قرارداد ببندد. اما اتفاق دیگری می‌افتد و «جوزف» عاشق «کلی» و زندگی او می‌شود. او به «کلی» کمک می‌کند تا با فروش مشروب درجه‌ی یکی که پدر «کلی» سال‌ها قبل از انگورهای باغش درست کرده بود، بدهی‌ها را پرداخت کند و مزرعه را نگه دارد.

جزئیات اثر

کارگردان/ مولف: Shaun Paul Piccinino

نویسنده/ مترجم: Lauren Swickard

تهیه‌کننده: Ali Afshar

بازیگران: Lauren SwickardJosh SwickardAli Afshar

شخصیت‌ها:

جوزف: پسر پولداری که برای خرید زمین «کلی» می‌رود ولی زندگی‌اش تغییر می‌کند.

کِلی: دختر کشاورز سرسختی که تلاش می‌کند مزرعه‌ی خانوادگی‌اش را حفظ کند.

مَنی: کارگر مرزعه‌ای که «جوزف» خودش را جای او جا می‌زند.

کارل: رقیب «جوزف» در عشق «کلی».

 

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: ESX Entertainment

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد کریسمس در کالیفرنیا

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!