• امروز : 3 مهر 1403
logo

نقد و بررسی فیلم کاپیتان زیرشلواری: اولین فیلم حماسی (Capitan Underpants: The First Epic Movie)

author-img

توسط : مریم رضایی ارزیاب کدومو

21 ساعت پیش

مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه

456 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 8 +
انیمیشن «کاپیتان زیرشلواری: اولین فیلم حماسی» یک کمدی ابرقهرمانی‌ست که بر اساس کتابی با همین نام، ساخته شده است. در این اثر، هارولد و جورج یک تیم دوستانه و خرابکاری تشکیل داده‌اند که با کمک یکدیگر، کمیک طراحی می‌کنند. قهرمان داستان آن‌ها، کاپیتان زیرشلواری‌ست که کارهای عجیب و غریبی از او برمی‌آید. هارولد و جورج وقتی با سخت‌گیری از جانب مدیر مدرسه خود روبه‌رو می‌شوند، تصمیم می‌گیرند که با هیپنوتیزم، او را تبدیل به کاپیتان زیرشلواری کرده و مدرسه را نجات دهند. اما خبر ندارند که کاپیتان، ماموریت مهم‌تری در پیش دارد... در این اثر، شیطنت و خلاقیت، توامان با یکدیگر نمایش داده می‌شوند و پیام مثبت اثر که متناسب با گروه سنی +8 سال طراحی شده، سبب می‌شود که تماشای آن در جمع خانواده، همراه با گفت‌وگو در زمینه‌های مختلف باشد.

ژانر : کمدی ماجراجویانه

سال 2017 89 دقیقه جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

انیمیشن «کاپیتان زیرشلواری» داستان دو دوست را روایت می‌کند که با یکدیگر هم‌کلاسی و همسایه هستند. نزدیکی این دو دوست به یکدیگر سبب می‌شود که بسیار بهم عادت کرده و وقتی صحبت از جدایی بین کلاس‌ها می‌شود، آن‌ها نتوانند این موضوع را درک کنند. عدم توانایی آن‌ها در درک مسئله، سبب می‌شود که مدیر را هیپنوتیزم کرده و ماجراهای زیادی را به وجود بیاورند. پرداختن به این مسئله، برای کودکانی که در هر مقطع تحصیلی یا زندگی، مجبور به جدایی از دوستانشان هستند، بسیار حائز اهمیت است.

جورج و هارولد، گمان می‌کردند که با جداشدن کلاس‌ها، آن‌ها از هم فاصله می‌گیرند، در صورتی که رابطه دوستانه، به شرایط محیطی وابسته نیست و هرچند که زمینه‌های ارتباط کاهش یابد، رابطه دوستانه پابرجا خواهد ماند. صحبت درباره این مسئله و آوردن شاهد مثالی برای کودکان، می‌تواند آن‌ها را برای جدایی مقطعی از دوستان آماده کند. جورج و هارولد، بچه‌های باهوشی هستند که سخت‌گیری مدیر، آن‌ها را به سمت خرابکاری سوق می‌دهد. شیطنت آن‌ها در طول اثر، مطلوب و جذاب نمایش داده می‌شود، اما در پایان، پشیمانی حاصل می‌شود. خلاقیت هارولد و جورج، می‌تواند زمینه‌ای بر بروز خلاقیت کودکان باشد. به عنوان مثال، آن‌ها با خلاقیت خودشان، داستانی نوشته‌اند که یک قهرمان دارد. قهرمان داستان، به خیالی‌ترین شکل ممکن به وجود آمده و قدرت‌هایش هم تخیلی‌ست. داستان نوشتن، یکی از زمینه‌های بروز خلاقیت در کودکان است. شما می‌توانید بعد از تماشای اثر، از کودکان بخواهید تا ابرقهرمان خود را خلق کنند یا به شیوه‌‌ای که در اثر نمایش داده شد، طی یک داستان تصویری، ماجرای او را روایت کنند.

داستان اثر، یک داستان کودکانه است که پیام آن، متناسب با سن کودکان در نظر گرفته شده. مسئله‌ای که اثر به آن می‌پردازد، یک مسئله شایع در کودکان است.(مسئله جدایی از دوستان بر اثر تغییر کلاس یا جابه‌جایی منزل) خشونت و ترس در اثر وجود ندارد و اگر رفتار ناهنجاری اتفاق می‌افتد، پشیمانی از آن هم نمایش داده می‌شود.

داستان اثر

شخصیت‌ها: جورج و هارولد: دو دوست صمیمی که شیطنت زیادی دارند. آن‌ها کتاب کمیک طراحی می‌کنند و خالق قهرمانی خیالی به نام کاپیتان زیرشلواری هستند. کراپ: مدیر سخت‌گیر مدرسه بچه‌ها که طی یک هیپنوتیزم، در نقش کاپیتان زیرشلواری فرو می‌رود. پرفسور: معلم سخت‌گیر فیزیک که سعی دارد با یک آزمایش علمی، بخش خنده مغز بچه‌ها را از کار بیاندازد. داستان اثر: جورج و هارولد، دو دوست صمیمی هستند که از زمان مهدکودک، همیشه همراه یکدیگر بوده و هیچ‌چیز آن‌ها را از هم جدا نکرده است. در مدرسه‌ای که جورج و هارولد در آن درس می‌خوانند، قوانین عجیب و سختگیرانه‌ای حاکم است. مدیر مدرسه آقای کراپ، از بچه‌ها متنفر است و نمی‌خواهد آن‌ها تفریحی داشته باشند. جورج و هارولد، سعی می‌کنند با شوخی و شیطنت، فضای مدرسه را برای خودشان دلنشین کنند اما آقای کراپ، تصمیم می‌گیرد که کلاس آن‌ها را از هم جدا کند. جورج و هارولد که طاقت این جدایی را ندارند، طی یک اتفاق، آقای کراپ را هیپنوتیزم کرده و به او القا می‌کنند که کاپیتان زیرشلواری‌ست. کاپیتان زیرشلورای، ابرقهرمان ساختگی جورج و هارولد است. در این میان، یک معلم سختگیر فیزیک به مدرسه می‌آید. او با خندیدن بچه‌ها مشکل دارد و سعی می‌کند با انجام یک آزمایش علمی، بخش خنده مغز همه بچه‌ها را از کار بیاندازد. جورج، هارولد و کاپیتان زیرشلواری، سعی می‌کنند تا جلوی نقشه معلم را بگیرند و همه چیز را به حالت اولیه برگردانند.

جزئیات اثر

نویسنده:Rob Letterman- راب لترمن تهیه‌کننده:Mirielle Soria- میریل سوریا کارگردان:David Soren- دیوید سورن بازیگران:-Thomas Middleditch-Ed Helms- Kevin Hart- توماس میدلتیچ- اد هلمز- کوین هارت محصول کشور: آمریکا

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد کاپیتان زیرشلواری: اولین فیلم حماسی

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!