• امروز : 28 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان ( Captain America: The Winter Soldier)

author-img

توسط : مهسا خاکپور ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

2230 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 14 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

«کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان» فیلمی ابرقهرمانی از دنیای مارول در ادامه‌ی اتفاقات فیلم «کاپیتان آمریکا: نخستین انتقام‌جو» ساخته شده است و نهمین فیلم دنیای مارول به شمار می‌رود. داستان این اثر، روایت برگشت کاپیتان آمریکا به زندگی و وفق‌دادن خود با شرایط جدید است. استیو متوجه می‌شود که شیلد فعالیت‌های مخفی و خطرناکی انجام می‌دهد و مجبور می‌شود علیه شیلد بجنگد.

ژانر : ابرقهرمانی

سال 2014 136 دقیقه جزئیات کامل اثر
5 مناسب خانواده 1 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

«کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان» محصول سال 2014 یک فیلم اکشن و ماجراجویانه، در ژانر ابرقهرمانی است که ادامه‌ی داستان یکی از شخصیت‌های محبوب دنیای سینمایی مارول به نام کاپیتان‌آمریکا را روایت می‌کند.

اتفاقات این فیلم در ادامه‌ی فیلم انتقام‌جویان است. پس‌ازاینکه استیو راجرز بعد از سال‌ها به زندگی برگشته است، درحال وفق‌دادن خود با دنیای جدید، تکنولوژی‌ها و دانش نوین است. او به فرماندهی فیوری برای سازمان شیلد کار می‌کند اما درحین انجام مأموریت برای شیلد متوجه‌ی رفتار‌های سازمانی عجیب می‌شود و درنهایت با مرگ فیوری و پیداکردن یک فلش اطلاعاتی متوجه می‌شود که شیلد تحت نفوذ آدم‌هایی از زمان جنگ با آلمان‌ها قرار گرفته است که قصد یک نسل‌کشی عظیم را در زمین دارند و حالا برای مقابله با این افراد با یک آدم‌کش حرفه‌ای به نام سرباز زمستان درگیر می‌شود.

در این فیلم دو تن از شخصیت‌های دیگر مارول بیوه‌ی سیاه و فالکون نیز حضور دارند. به‌طورکلّی مجموعه فیلم‌های مارول با جلوه‌های ویژه‌ی جذّاب و ابرقهرمانان معروف برای نوجوانان جذّابیت بسیاری دارند. مقدار خشونت فیلم بالاست و دیدن آن برای کودکان نامناسب است. در این فیلم شخصیت کاپیتان آمریکا با پیروزی خود در مبارزات هیجان‌انگیز مختلف و چهره‌ی جذّاب و نقش رهبری گروهی که دارد ممکن است بسیار مورد توجه‌ ریزبینانه‌ی نوجوانان قرار بگیرد.

استیو یک سرباز وظیفه‌شناس است که امنیت دوستانش برایش اهمیت دارد. مسئولیت‌پذیر است و به‌دنبال حقیقت می‌گردد. او درمقابل ابرقهرمانان دیگر آسیب‌پذیری بیشتری دارد؛ اما توانایی بالایی در رهبری گروه دارد. به‌هرحال ممکن است حجم بالای خشونت و هیجان‌انگیز کردن صحنه‌های اکشن و خشونت‌بار باعث تقلید و جذّابیت نفس خشونت برای نوجوانان شود.

خلاصه: این فیلم به تناسب ژانر اکشنی که دارد خشونت بالایی را به نمایش می‌گذارد که فیلم را برای سنین پایین نامناسب می‌کند. ممکن است نفس خشونت فارغ از ویژگی‌های شخصیتی و موقعیتی مورد تقلید قرار گیرد.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

درباره‌ی اهمیت حقیقت‌جویی استیو در فیلم با فرزند خود صحبت کنید.

از فرزند خود بپرسید کدام یک از ویژگی‌های شخصیتی کاپیتان آمریکا برایش جذّاب است؟ این ویژگی در دنیای‌ واقعی کاربرد دارد؟ این ویژگی را در دنیای واقعی چطور می‌توان به دست آورد؟

از فرزند خود بپرسید چه چیزی در این فیلم برایش هیجان‌انگیز است و چرا؟

چه ویژگی‌هایی در کاپیتان آمریکا او را در مقایسه با ابرقهرمانان دیگر متمایز می‌کند؟ دلیل محبوبیت او چیست؟

خلاصه: از فرزند خود بپرسید کدام یک از ویژگی‌های شخصیتی کاپیتان آمریکا برایش جذّاب است؟ این ویژگی در دنیای واقعی کاربرد دارد؟ این ویژگی را در دنیای واقعی چطور می‌توان به دست آورد؟

داستان اثر

استیو راجرز، یا همان کاپیتان آمریکا، به‌تازگی به زندگی برگشته است و حالا در تلاش است خود را با پیشرفت تکنولوژی و دنیا وفق دهد. او در حین یک مأموریت که برای سازمان شیلد انجام می‌دهد، متوجه انتقال اطلاعات تحت پوشش نجات گروگان‌گیری می‌شود. او به سازمان شیلد شک می‌کند. طولی نمی‌کشد که می‌فهمد نمی‌تواند به شیلد اعتماد کند و حالا باید با شخصی به نام سرباز زمستان که برای شیلد کار می‌کند و یک آدم‌کش حرفه‌ای است بجنگد و انسان‌ها را از نسل‌کشی شیلد نجات دهد.

جزئیات اثر

کارگردان: آنتونی روسو/Anthony Russo

نویسنده: کریستوفر مارکوس/Christopher Markus

تهیه کننده: کوین فیگ/Kevin Feige

بازیگران: کریس ایوانز ، ساموئل ال جکسون ، اسکارلت جوهانسون/Chris Evans, Samuel L. Jackson, Scarlett Johansson

شخصیت‌ها:

 استیو راجرز: او کهنه‌سرباز جنگ جهانی است که به‌تازگی به زندگی برگشته و به کاپیتان آمریکا معروف است.

ناتاشا رومانوف: بیوه‌ی سیاه؛ زن جاسوسی که توانایی‌های رزمی بالایی دارد.

 فیوری: مأمور و یکی از فرمانده‌هان اصلی سازمان شیلد است.

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: Marvel Studios

جوایز و افتخارات: هفتمین فیلم پرفروش ۲۰۱۴

مخاطب اثر: نوجوانان

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!