• امروز : 28 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی ( Captain America: Civil War‎)

author-img

توسط : مهسا خاکپور ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

3268 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 14 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

زمانی‌که بیوه‌ی سیاه به‌عنوان نماینده‌ی گروهی از انتقام‌جویان به سازمان ملل می‌رود تا توافق دولتی‌شدن انتقام‌جویان را امضا کند، یک بمب در آنجا منفجر می‌شود که اخبار عامل آن را سرباز زمستان اعلام می‌کند. استیو راجرز که با دولتی‌شدن انتقام‌جویان مخالف است با گروهی از ابرقهرمانان هم‌فکرش تلاش می‌کند دوست قدیمی‌اش سرباز زمستان را نجات بدهد و بی‌گناهی او را ثابت کند.

ژانر : ابرقهرمانی

سال 2016 147 دقیقه جزئیات کامل اثر
10 مناسب خانواده 1 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

«کاپیتان امریکا: جنگ داخلی» محصول سال 2016 یکی دیگر از مجموعه‌ی فیلم‌های دنیای مارول است که در ژانرهای ابرقهرمانی، اکشن، ماجراجویانه یک داستان از اختلافات داخلی انتقام‌جویان را به نمایش می‌گذارد.

در این فیلم به خسارت‌های گسترده‌ای که انتقام‌جویان در حین نبرد‌هایشان ایجاد کرده‌اند اشاره می‌کند. انسان‌های زیادی در حین نجات دنیا کشته شده‌اند که البته این گروه احساس گناه سنگینی را تجربه می‌کنند. اما دولت تلاش می‌کند که تشکیلات انتقام‌جویان را به یک بخش دولتی تبدیل کند.

تعدادی از افراد گروه معتقدن این‌کار باعث می‌شود که درگیر منافع دولتی بشوند یا کاغذ بازی‌های اداری جلوی اقدام به‌موقع آن‌ها را بگیرد. به‌هرحال در این فیلم به نظر می‌رسد انتقام‌جویان علیه قانون قرار می‌گیرند و آن را ناکارآمد می‌دانند. این مسئله و ناکارآمدی قضاوت افراد دولت و نوع نگاه آن‌ها می‌تواند سوالات اخلاقی زیادی را خصوصاً برای نوجوانان ایجاد کند.

در این فیلم نیز مانند دیگر فیلم‌های مارول، ابرقهرمانان تمایلی به گفت‌وگوی مؤثر با یکدیگر ندارند و به نظر می‌رسد در این راه تلاش کافی نمی‌کنند. به‌هرحال این دودستگی در انتقام‌جویان می‌تواند سوالات اخلاقی زیادی را برانگیزاند. توصیه می‌شود بعد از تماشای این فیلم درمورد مسائل کلانی مانند قانون، انتقام و تصمیم فردی یا جمعی با فرزندان خود صحبت کنید تا دست‌ِکم آگاهی جزئی از اصول اخلاقی که فرزندتان یا خودتان دارید فارغ از درست و غلط‌بودن آن پیدا کنید.

خلاصه: این فیلم خسارت‌های گسترده‌ی انتقام‌جویان را به مردمان عادی به نمایش می‌گذارد و آنان را درمقابل قانون قرار می‌دهد که می‌تواند سوالات اخلاقی زیادی در ذهن ایجاد کند.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

از فرزند خود بپرسید اگر عضوی از گروه انتقام‌جویان بود، در کدام گروه قرار می‌گرفت؟ از او بخواهید استدلال خود را بگوید.

از فرزند خود درمورد ویژگی‌های مثبت و منفی تونی استارک سوال بپرسید و درمورد آن ویژگی‌ها باهم حرف بزنید.

از فرزند خود بپرسید به نظرش کدام یک کارآمد‌تر است؛ تصمیم فردی یا جمعی؟ چرا؟

درمورد لزوم پایبندی به اصول اخلاقی در دنیای مارول با فرزند خود صحبت کنید از او بپرسید اگر انتقام‌جویان هیچ عذاب وجدانی در هنگام انجام وظایف خود بابت خسارت‌ها نداشتند چه اتفاقی می‌افتاد؟

درمورد کار‌آمدی قانون و نظارت آن در جامعه‌ی واقعی صحبت کنید.

از فرزند خود بپرسید چه احساسی نسبت به انتقام دارد؟

خلاصه: از فرزند خود بپرسید اگر عضوی از گروه انتقام‌جویان بود در کدام گروه قرار می‌گرفت؟ از او بخواهید استدلال خود را بگوید.

داستان اثر

با توجه به خسارت‌های گسترده‎‌ای که فعالیت‌های انتقام‌جویان به شهر‌ها و کشور‌های گسترده زده‌اند، چندین کشور تصمیم می‌گیرند که فعالیت انتقام‌جویان زیر نظر دولت قرار بگیرد و به‌عنوان یک بخش خصوصی نباشد. استیو راجرز قبول نمی‌کند و این آغاز دودسته‌شدن گروه انتقام‌جویان است. در یک سمت استارک و ناتاشا و در سمت دیگر استیو و دوستش باکی که باید بی‌گناهی‌اش را به همه اثبات کند.

جزئیات اثر

کارگردان: آنتونی روسو/ Anthony Russo,

نویسنده: کریستوفر مارکوس/ Christopher Markus

تهیه کننده: کوین فایگی/Kevin Feige

بازیگران: کریس ایوانز، رابرت داونی جونیور، اسکارلت جوهانسون/ Chris Evans, Robert Downey Jr., Scarlett Johansson

شخصیت‌ها:

کاپیتان آمریکا: استیو راجرز که یک سرباز جنگ با آلمان‌هاست و حالا رهبری انتقام‌جویان را برعهده دارد.

مرد آهنی: استارک؛ دانشمند پولداری است که از فناوری‌های نوین برای محافظت از انسان‌ها استفاده می‌کند.

بیوه‌ی سیاه: ناتاشا؛ زنی که به‌عنوان یک جاسوس حرفه‌ای آموزش دیده است.

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: Marvel Studios, Vita-Ray Dutch Productions (III), Studio Babelsberg

جوایز و افتخارات: پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۱۶، ۲۱امین فیلم پرفروش تاریخ و هشتمین فیلم پرفروش ابرقهرمانی

مخاطب اثر: نوجوانان

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!