• امروز : 14 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم کاپیتان آمریکا، اولین انتقام جو (Captain america the first avengers)

author-img

توسط : کدومو ارزیاب کدومو

4 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

3450 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 14 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

در سال ۱۹۴۲ آمریکا به تازگی وارد جنگ جهانی دوم شده و «استیو راجرز» (کریس ایوانز) که در امتحان ورودی ارتش قبول نشده است،‌ در کمال ناامیدی به سرمی‌برد؛ اما وقتی که او برای یک پروژه سِرّی داوطلب می‌شود، همه‌چیز تغییر می‌کند. این فیلم در سال 2011 توسط شرکت مارول ساخته شده است. میزان خشونت و ترس در این محصول قابل توجه است.

سال 2011 124 دقیقه جزئیات کامل اثر
7 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 12 +
بر اساس 2 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

الگوهای مثبت این اثر در کنار سیر داستانی‌اش مجموعاً اثر جذابی را برای مخاطب به تصویر کشیده است؛ اما باتوجه به اینکه این محصول در ژانر ابرقهرمانی است و خشونت نمایش‌داده‌شده در پی نمایش درگیری‌ها و جنگ‌ها بالاست، باید توجه داشت که ممکن است فرزندان نوجوان از برخی رفتارها الگوبرداری کنند، یا خشونت در کلام و رفتارشان تا مدتی افزایش پیدا کند که می‌توان این مشکلات احتمالی را با گفت‌وگوی قبل و بعد از تماشای فیلم مدیریت کرد.

با فرزندان خود درباره‌ی منبع انرژی کاپیتان آمریکا و نقشی که واقعاً می‌توان برای ابرقهرمانان در زندگی حقیقی لحاظ کرد، صحبت کنید. درنظر داشته باشید که محصولات ابرقهرمانی در پی ساختن رؤیاهای مردم هستند، ممکن است شرکت‌های سازنده در پی آن باشند تا با ساخت این محصولات بتوانند آنچه را که واقعاً دوست دارند به نمایش بگذارند. می‌توانید با فرزند خود کتاب‌های مرتبط با وقایع جنگ جهانی دوم را مطالعه کنید.                                          

خلاصه: گفت‌وگو با نوجوان با توجه به جنبه‌های مختلف اثر می‌تواند الگوبرداری‌های احتمالی را مدیریت کند.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

اگر جای کاپیتان آمریکا بود، دوست داشت در ارتش خدمت کند؟

اگر او جای اشمیت بود، چکار می‌کرد؟

چه راه‌های دیگری برای مقابله با جنگ وجود دارد؟

تا چه حد می‌توان به نیروهای ابرقهرمانی اعتماد داشت؟ آیا این نیروها وجود دارند؟

دقیقاً چه عاملی باعث شروع جنگ جهانی شد؟

 پایان جنگ جهانی دوم چه شد؟                                                                        

خلاصه: قهرمان چه جایگاهی دارد؟ چه عواملی یک قهرمان را می‌سازد؟

داستان اثر

«استیو» یک جوان آمریکایی در دوران جنگ جهانی است که آرزو دارد به استخدام ارتش دربیاید تا بتواند در میدان جنگ به کشورش خدمت کند. او جثه‌ی لاغری دارد و به همین دلیل در آزمون‌های سربازی نمی‌تواند قبول شود؛ اما نزدیک‌ترین دوست استیو، به خدمت ارتش درمی‌آید و هنگامی‌که در آخرین مهمانی‌اش با استیو حضور دارد، استیو تصمیم می‌گیرد آخرین شانسش را امتحان کند. وقتی مأموران ارتش متوجه می‌شوند او اطلاعات نادرستی درباره‌ی خودش داده است، تصمیم می‌گیرند که او را با خود ببرند. «دکتر زولا» او را شناسایی می‌کند که می‌تواند به‌عنوان یک ابرسرباز تربیت شود. دکتر زولا او را به با خود به مقر آموزشی ارتش می‌برد، در آنجا مشخص می‌شود شاید استیو از قدرت جسمانی بالایی برخورد نباشد؛ ولی هوش او ستودنی است و همین امر باعث می‌شود توجه فرماندهان به او جلب شود. دکتر زولا درنهایت تصمیم می‌گیرد آزمایش‌ها را روی او انجام دهد، استیو از آزمایش‌ها موفق بیرون می‌آید، قدرت بدنی او افزایش پیدا می‌کند، سرعتش بالا می‌رود، قدش رشد می‌کند و عضلاتش قوی می‌شوند. در همین حین یک نیروی نازی، دکتر زولا را می‌کشد. «اشمیت»، یکی از ژنرال‌های ارتش نازی هم که به حوزه‌های ماوراءالطبیعه علاقه‌مند است، در آلمان به قدرتی دست پیدا می‌کند که می‌تواند با آن سلاح‌های قدرت‌مند و نابودگری تولید کند، نهایتاً استیو باعنوان «کاپیتان آمریکا» به ارتش می‌پیوندد؛ اما نه به‌عنوان یک سرباز، صرفاً به‌عنوان کسی که به سربازان روحیه می‌دهد. وقتی او متوجه می‌شود دوستش توسط اشمیت گروگان گرفته شده است، تصمیم می‌گیرد به علاقه‌اش؛ یعنی جنگیدن بازگردد و به‌دنبال دوستش برود. او در زندان اشمیت متوجه سلاح‌های فوق‌پیشرفته او می‌شود و دوستش و همرزمانش را نجات می‌دهد، در همین اثنا با اشمیت مواجه می‌شود و با او مبارزه می‌کند؛ اما نمی‌تواند او را شکست بدهد. درنهایت در راه برگشت دوست کاپیتان آمریکا توسط سربازان اشمیت کشته می‌شود. او حالا یک قهرمان ملی است که توانسته است سربازان آمریکایی را نجات بدهد، برای همین موظف می‌شود تا درمقابل اشمیت ایستادگی کند. کاپیتان آمریکا متوجه می‌شود اشمیت قصد دارد با پرتاب چند بمب اتمی آمریکا را نابود کند، برای همین با معشوقه‌اش خداحافظی می‌کند و می‌رود تا جلوی‌ اشمیت را بگیرد. او اشمیت را از بین می‌برد؛ اما برای آنکه هواپیما به شهر آسیب نزند، آن را در قطب فرود می‌آورد و به خواب می‌رود و 70 سال بعد به هوش می‌آید.

جزئیات اثر

کارگردان/ مؤلف: Joe Johnston

نویسنده/ مترجم: Joe Johnston

نام تهیه‌کننده: ـ

نام بازیگران: Samuel L. Jackson, Chris Evans, Hugo Weaving / ساموئل جکسون، چریس اِوانس، هوگو ویوینگ.

نام شخصیت‌ها: ـ

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: marvel

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : محمدرضا حسن زاده

۳۱ خرداد ۱۴۰۲

مناسب سن 12 +

عالی

بزرگسال

توسط : امیرعلی عسکری

۵ فروردین ۱۴۰۱

مناسب سن 12 +

عالی بود

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد کاپیتان آمریکا، اولین انتقام جو

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!