• امروز : 14 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم کارآگاه نایت: استقلال (Detective Knight: Independence)

author-img

توسط : الهه سادات کاظمی ارزیاب کدومو

1 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

2513 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 17 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
فیلم «کارآگاه نایت: استقلال» محصول کشور آمریکا در ژانر پلیسی، جنایی، اکشن است. این قسمت که از مجموعه فیلم‌های کارآگاه نایت است، داستان دزدی از بانک شهر در روز استقلال آمریکا را روایت می‌کند. دزد با لباس مبدل پلیس وارد بانک می‌شود و با کمک دو دستیارش محافظان بانک را می‌کشند و پول‌های آن را می‌دزدند. خشونت و دلهره در این سراسر فیلم مشاهده می‌شود و به همین دلیل فیلم برای بالای هفده سال مناسب است.

ژانر : جنایی

سال 2023 91 دقیقه جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 12 +
بر اساس 1 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

والدین باید بدانند که این فیلم دارای حجم بسیار بالایی از خشونت و درگیری است. صحنه‌های بسیاری از قتل و درگیری و کشتن و نمایش خون وجود دارد. همچنین در فیلم کارآگاه نایت با توجه به صحنه‌های خشونت‌آمیزی که وجود دارد ترس و دلهره هم در این صحنه‌ها مشاهده می‌شود. از دیگر نکات مهم در این فیلم ناهنجاری‌هایی همچون مصرف مواد مخدر، مشروبات الکلی، سیگار کشیدن و استفاده از کلمات نامناسب است که این فیلم را برای افراد زیر هفده سال مناسب نمی‌دانیم.

خلاصه: والدین باید بدانند که در فیلم کارآگاه نایت خشونت بسیار زیادی وجود دارد. ترس و ناهنجاری اجتماعی همچون مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی هم در آن دیده می‌شود.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

این فیلم برای کودکان مناسب نیست. افراد بالای هفده سال که این فیلم را می‌بینند اگر خود را جای دزی بگذارند چه اقدامی را انجام می‌دادند؟ آیا وقت گذاشتن زیاد بر روی کار مناسب است؟ از نظر شما اولویت با خانواده است یا کار؟ آیا تحقیر و توهین باعث این می‌شود که فردی بخواهد انتقام بگیرد؟

خلاصه: در مورد شخصیت‌های فیلم فکر کنید و ببینید اگر بجای هرکدام از این اشخاص بودید چه اقداماتی را انجام می‌دادید؟  

داستان اثر

فیلم کارآگاه نایت: استقلال از سری فیلم‌های کارآگاه نایت است. فیلم با یک دزدی ناموفق از بانکی در شهر شروع می‌شود. با کشته شدن دزدان توسط پلیس، آمبولانس هم می‌رسد تا به کمک زخمی‌های حادثه بپردازد. مسئول امنیت بانک مصدوم شده‌است و دو نیروی امداد او را به بیمارستان می‌رسانند. الی دختر کارآگاه نایت و دزی همکار او هم در آمبولانس هستند که بعد از این اتفاق مسئول اورژانس به دلیل شکایت فرد مصدوم از نحوه رسیدگی اورژانس، دزی را اخراج می‌کند. دزی به دلیل اخراج و کینه‌هایی که از پلیس دارد، لباس پلیس می‌پوشد و وارد مرکز پلیس می‌شود. پدر دزی یک مرکز نگهداری از افراد بی‌خانمان را دارد که از طرف دولت کمک به آن قطع شده‌است. دزی تصمیم می‌گیرد دزدی از همان بانک را به پدرش پیشنهاد دهد. با کمک دو نفر از دوستان پدرش در روز استقلال آمریکا به بانک می‌روند و تمام نیروهای امنیتی بانک را از جمله آن مردی که از دزی شکایت کرده ‌بود می‌کشند و پول‌های بانک را جمع می‌کنند. در همین حین کارآگاه نایت و همکارانش هم به صحنه می‌رسند. دزدان با ماشین آمبولانس فرار می‌کنند. نیروی آمبولانس الی است که دزی او را گروگان می‌گیرد و در آخر کارآگاه نایت برای نجات دخترش دزی را می‌کشد و این دزدی به نتیجه نمی‌رسد.

جزئیات اثر

کارگردان/ مولف: Edward Drake

نویسنده/ مترجم: Edward Drake, Corey Large

نام تهیه کننده: Sean Patrick O’Reilly

نام بازیگران: Bruce Willice, Willow Shields, Jack Kilmer

نام شخصیت ها: کارآگاه نایت: از اعضای پلیس کشور آمریکا که مسئول پرونده‌های مهمی است. الی: دختر کارآگاه نایت و از نیروهای اورژانس شهر است. دزی: همکار و نامزد الی در اورژانس که از آنجا اخراج می‌شود.

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: Bondlt Media Capital, Buffalo 8 Productions, Lionsgate

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : حسین جعفری رنجبر

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲

مناسب سن 12 +

فیلم سینمایی به مراتب با خشونت ملیح تر فصل پشین و به این معنی تعبیر نمی‌شود که قرار فیلم سینمایی عالی باشه شخصیت پردازی و تیپ بندی در فیلمنامه نویسی ته کم عمق و عجولانه پرداخته شده و خیلی نه فیلمنامه نویس به هیجان فیلم فکر کرده نه کارگردان و کارگردانی هنری کار ایده برای متفاوت تر شدن و خاص شدن فیلم ایده نداشته استفاده بیش از اندازه نوشیدنی هارد لیکیور یا همون نوشیدنی الکلی و مخدر، دخانیات و گاهی بخاطر صحنه نسبتاً بزرگسالانه فیلم برای زیر سنین دوازده سال تا پانزده سال توصیه نمیشه اگه من بجای کارگردان بودم با وسواس و دقت نکته سنجی ریزبینانه و فاصله بهتری و هیجان بهتری می ساختم که از سری پشین بهتر قوی تر بود

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد کارآگاه نایت: استقلال

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!