• امروز : 1 آبان 1403
logo

نقد و بررسی فیلم پسران بد: بران یا بمیر (Bad Boys: Ride or Die)

author-img

توسط : فرناز بنانی ارزیاب کدومو

8 ساعت پیش

مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه

159 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 18 +

جدیدترین سری از مجموعه فیلم‌های پسران بد، محصول سال 2024 به کارگردانی عادل العربی و بلال فلاح، با هنرمنری ویل اسمیت و مارتین لاورنس است. این اثر، در ژانری اکشن و ماجراجویی، به بیان ماجرای تازه‌ای از مایکل‌لاوری و مارکوس‌برنت می‌پردازد. این‌بار، مایک و مارکوس باید از کیان و اعتیار سروان هاوارد دفاع کنند. اما در این‌راه به کمک آرماندو نیاز دارند. زیرا او تنها کسی است که می‌تواند چهره یک پلیس فاسد که به سروان هاوارد اتهام زده را شناسایی کند. این پلیس فاسد، در پی خدشه‌دار کردن آبروی سروان هاوارد، قصد دارد آرماندو را نیز پیدا کرده و او را از بین ببرد. با توجه به میزان بالای خشونت و همچنین ناهنجاری، تماشای فیلم پسران بد: رفاقت‌ابدی، برای رده کمتر از 18 سال توصیه نمی‌شود.

ژانر : اکشن کمدی

سال 2024 115 جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

پسران بد: رفاقت ابدی، به دلیل داشتن صحنه‌های بسیاری از خشونت و ناهنجاری اجتماعی، برای رده سنی کمتر از 18 سال توصیه نمی‌شود. این اثر برای رده سنی زیر 13 سال اکیدا ممنوع است. پیش از تماشای فیلم پسران‌بد:رفاقت‌ابدی، ارزیابی آن را مطالعه کنید. اگرچه ارزش‌ها و نیز ضدارزش‌های موجود در روابط پدر و پسری و همچنین در روابط دوستانه در این اثر به وضوح مشاهده می‌شوند، لیکن پرداختن به نوع رابطه مایکل و آرماندو ارزش تربیت ویژه‌ای را به تصویر نمی‌کشد.

در نظر داشته باشید که این اثر در ژانری کمدی ساخته و پرداخته شده است و به موازات آن، عمده ناهنجاری‌ها در قالب کمدی به مخاطب عرضه می‌شوند. فلذا این مسئله باعث می‌شود تا گاهی ضدارزش‌ها به عنوان ارزش تلقی شوند. این موضوع نیز از دیگر مصادیقی است که با توجه به رده بندی سنی اثر، حائز اهمیت است.

داستان اثر

شخصیت‌ها:

مایک لاوری: پلیسی که باید به کمک دوستش مارکوس، از اعتبار فرمانده فقیدش دفاع کند.

مارکوس: دوست مایک. او در تمامی عملیات‌ها در کنار مایک است به او کمک می‌کند.

آرماندو: پسر مایک. او به علت قتل و قاچاق مواد مخدر و همچنین همکاری با باندهای تبه‌کاری در زندان است اما در جریان شناسایی یک پلیس فاسد به مایک کمک می‌کند. در نهایت، آرماندو با کمک مایک، فرار می‌کند.

کریستین: همسر جدید مایک. او توسط گروهی خلافکار گروگان گرفته می‌شود.

مک‌گرد: پلیس فاسدی که قصد دارد اتهامات خود را به سروان هاوارد نسبت بدهد و او را پس از درگذشتش بدنام کند.

داستان‌ اثر:

پس از مرگ سروان هاوارد، عده‌ای پلیس فاسد که با یک کارتل جنایت‌کار همکاری می‌کنند، در جریان اقدام به یک جنایت بزرگ، وجهه و اعتبار سروان هاوارد فقید را تخریب کرده و به حساب شخصی او میزان قابل توجهی پول واریز می‌کنند. همچنین اسنادی را مبنی بر خلافکار بودن هاوارد جعل کرده و به جامعه ارائه می‌دهند. این اخبار به گوش سازمان پلیس می‌رسد و مایک و مارکوس تصمیم می‌گیرند برای دفاع از آبروی سروان هاوارد، جنایت‌کاران اصلی را پیدا کنند. سرکرده گروه خلافکاران شخصی به نام مک‌گرد است که به دنبال نابودی آرماندو، پسر مایک است. زیرا آرماندو تنها کسی است که می‌تواند چهره او را شناسایی کرده و جنایات او را فاش کند. مایک به کمک مارکوس و آرماندو در جریان طراحی یک نقشه خطرناک که برای خانواده‌های آنان نیز مخاطرات بسیاری را در پی دارد، سرانجام موفق می‌شوند مک‌گرد و همکاران خلافکاراش را به سزای اعمالشان برسانند و سروان هاوارد مرحوم را از اتهامات وارده تبرئه کنند.

جزئیات اثر

کارگردان: عادل العربی، بلال قلاح نویسنده: Chris Bremner بازیگران: Will Smith Martin Lawrence Vanessa Hudgens Alexander Ludwig    

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد پسران بد: بران یا بمیر

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!