• امروز : 10 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم پادشاهی: آشین از شمال (Kingdom: Ashin of the North)

author-img

توسط : ریحانه یافتیان ارزیاب کدومو

1 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

3221 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 15 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

فیلم «پادشاهی: آشین از شمال» محصول ۲۰۲۱ کره جنوبی است که از شبکه‌ی نتفلیکس پخش شد. این فیلم که اسپین‌آفی از سریال «پادشاهی» است، بر زندگی دختری به نام آشین تمرکز می‌کند که عزیزانش را در بازی قدرت از دست داده و حالا به دنبال انتقام‌گیری است. لازم به ذکر است که با توجه به ژانر و داستان این اثر، خشونت قابل توجهی در فیلم وجود دارد.

ژانر : اکشن ترسناک دلهره‌آور

سال 2021 92 دقیقه جزئیات کامل اثر
3 مناسب خانواده 3 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

فیلم «پادشاهی: آشین از شمال»  محصول ۲۰۲۱ کره جنوبی است که به عنوان اسپین‌آفی برای سریال «پادشاهی» تولید و از شبکه نتفلیکس پخش شده است. در این فیلم روایت زندگی آشین را شاهد هستیم که در انتهای فصل دوم سریال نشان داده شد. آشین دختر جوانی‌ست که در کودکی خانواده و اعضای قبیله‌ش به دست قبیله‌ی پاجووی (مردم جورچن) کشته می‌شوند و حالا او به دنبال انتقام‌گیری است. آشین با اینکه شخصیت اصلی فیلم و فردی جسور و ماجراجوست، با هدفی غلط زندگی می‌کند. تمام زندگی آشین در انتقام‌گیری خلاصه شده و آتش کینه در دل او همواره شعله‌ور است. آشین با توجه به شخصیت جالبی که دارد بسیار مورد علاقه قرار خواهد گرفت و لازم است مخاطب آگاه باشد که رفتارها و اهداف آشین، لزوماً صحیح نیستند.

در ابتدا و اصل ماجرا نیز، درگیری بر سر قدرت و تلاش برای سلطه‌طلبی بود که موجب کشتارهای بسیار و مقدمه‌ای برای رفتارهای آشین شد. می‌توانید در رابطه با موضوع قدرت و تلاش برای سلطه یافتن بر دیگر افراد مباحثه کنید. ببینید چه عواملی باعث شد آشین به آن اعمال دست بزند؟ چه چیزهایی می‌توانست جلوی آن اتفاقات را بگیرد؟

با توجه به ژانر فیلم که اکشن، ترسناک و دلهره‌آور است؛ کشت و کشتار بسیاری به چشم می‌خورد. قبیله‌ی پاجووی (مردم جورچن) نسبت به دیگر افراد و قبیله‌ها بسیار بی‌رحم رفتار کرده و همه را از دم تیغ میگذرانند. حمله‌ی زامبی‌ها به انسان‌ها نیز به شکلی ترسناک اتفاق می‌افتد. با توجه به این میزان از خشونت و ترسی که در فیلم وجود دارد، تماشای آن به افرادی با روحیه حساس توصیه نمی‌شود.

همچنین در سکانسی از فیلم مصرف مشروبات الکلی و حضور گیسانگ‌ها (فاحشه‌ها) را شاهد هستیم که به همین دلیل تماشای نسخه‌ی پالایش‌شده به مخاطب توصیه می‌شود.

خلاصه: لازم است مخاطب نسبت به رفتارها و تصمیمات آشین (به عنوان شخصیت اصلی) آگاه و هوشیار بوده و متوجه باشد که این رفتارها لزوماً صحیح نیستند. همچنین با توجه به اکشن و ترسناک بودن فیلم، تماشای آن به افرادی با روحیه حساس توصیه نمی‌شود. ضمناً با توجه به وجود سکانس نامناسبی در فیلم، تماشای نسخه‌ی پالایش‌شده توصیه می‌گردد.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

برای اینکه پس از تماشای فیلم بتوانید عمیق‌تر به محتوای آن فکر کنید و با دیگران به مباحثه بپردازید؛ از سوالات زیر استفاده کنید:

- دلیل دروغ‌گویی‌های حکومت مرکزی چه بود؟ چرا آن‌ها حقیقت قتل‌ها را از قبیله‌ی پاجووی مخفی نگاه داشتند؟

- چرا آشین قبیله‌ی خودش را نیز تبدیل به زامبی کرد و آن‌ها را در کنار هم نگه داشت؟

- چرا آشین تا این حد دست به خشونت می‌زد؟ بنظرت چه تصمیمات جایگزینی می‌توانست بگیرد؟

خلاصه: در مورد رفتارهای آشین و تصمیمات جایگزینی که می‌توانست بگیرد بحث کنید. در مورد رفتار حکومت مرکزی، دروغ‌گویی آن‌ها و پیامدهایی که به دنبال داشت بحث کنید.

داستان اثر

داستان از جایی شروع می‌شود که حکومت مرکزی چوسان، قدرت‌گیری قبایل به‌ویژه قبیله‌ی پاجووی را تاب نمی‌آورد. آن‌ها به کشتار مردمِ این قبیله دست زده و دلیل مرگ آن‌ها را نیز به دروغ، حمله‌ی ببر کوهستان ذکر می‌کنند. مردم جورچن (قبیله‌ی پاجووی) نیز که قانع نمی‌شوند، به شکار ببر رفته و پس از اینکه می‌فهمند آن ببر در واقع مُرده (زامبی شده)، خواستار افشای حقیقت قتل‌ها می‌شوند. حکومت مرکزی نیز به دروغ، قتل‌ها را به گردن پدر آشین می‌اندازد. داگان (رییس بی‌رحم قبیله‌ی پاجووی) به همراه قبیله‌ش، به قبیله‌ی آشین حمله‌ور شده و همه را قتل عام می‌کنند. آشین که کودکی بیش نبوده نیز با از دست دادن عزیزانش به این شکل فجیع، به فکر انتقام می‌افتد. آشین سال‌های سال تلاش کرده و مهارت‌های جنگاوری را در خود پرورش می‌دهد. علاوه‌بر این آشین گیاه جاودان که مردگان را زنده می‌کند یافته و موفق می‌شود روش استفاده از آن را پیاده کند. او با کمک این گیاه، مردم قبیله‌ی خود را نیز به زامبی تبدیل کرده و کنار خود نگه می‌دارد. آشین در جهت انتقام‌گیری از اشراف و حُکام، اشخاصی را به زامبی تبدیل کرده و آن‌ها را به جان زنده‌ها می‌اندازد. رفته‌رفته همه‌ی آن اشخاص تبدیل به زامبی شده و آشین همگی را از بین می‌برد. ضمناً آشین این گیاه را به دست پزشک لی‌سونگ‌ هویی رسانده و روش استفاده از آن را نیز به او آموزش می‌دهد (به واسطه‌ی همین پزشک است که در سریال «پادشاهی» شاهد شیوع ویروس زامبی هستیم). در انتهای فیلم نیز آشین با دشمن اصلی خود یعنی داگان روبرو می‌شود و بنظر می‌رسد مابقی ماجرا در فصل سوم سریال پادشاهی مشخص شود.

جزئیات اثر

کارگردان: کیم سونگ‌هون / Kim Seong-Hun

نویسنده: کیم اون‌هی / Kim Eun-Hee

نام تهیه کننده: ریو جونگ‌هون / Ryu Jeong-Hun

نام بازیگران: جون جی‌هیون، کیم شی‌آ، کو کیوهوان، کیم روها / Jun Ji-hyun, Kim Si-ah, Koo Kyo-hwan, Kim Roe-ha

نام شخصیت‌ها:

آشین: دختر جوانی که در پی کشته شدن پدر و قبیله‌ش، دست به انتقام‌گیری می‌زند.

داگان: مرد جوان و بی‌رحمی که رئیس قبیله‌‌ی پاجووی (مردم جورچن) است.

تاهاب: پدر آشین که رئیس قبیله و کدخدای روستای‌شان است.

کشور سازنده: کره جنوبی

کمپانی سازنده: AStory, BA Entertainment, Baram Pictures

انتشار دهنده: Netflix

جوایز و افتخارات: برنده‌ی جایزه‌ی بهترین بازیگر مرد سال توسط «کو کیوهوان» در Cine21 Series Award

مخاطب اثر: جوانان

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد پادشاهی: آشین از شمال

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!