• امروز : 15 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم وینی خرسه: خون و عسل (Winnie the Pooh: Blood and Honey)

author-img

توسط : سیده محدثه شبیری ارزیاب کدومو

1 سال پیش

مدت زمان مطالعه: دقیقه

4925 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 18 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

فیلم سینمایی «وینی خرسه: خون وعسل» تولید 2023 انگلستان، فیلمی ترسناک درژانر اسلشر(سلاخی) درمورد شخصیت‌های کارتونی انیمیشن «وینی دِ پو» است. وینی خرسه و خوک کوچولو که توسط کریستوفر رابین رها شده‌اند، تبدیل به جنایتکارانی خونخوار می‌شوند که برای رفع گرسنگی و انتقام، انسان‌ها را به طرزی دلخراش به قتل می‌رسانند. خشونت بالای فیلم، سکانس‌های تعقیب و گریز فراوان هراس­انگیز و قتل‌های متعدد به شیوه‌های وحشتناک، سبب شده‌اند که این فیلم مطلقا برای تماشای کودکان و نوجوانان مناسب نباشد.

ژانر : ترسناک

سال 2023 84 دقیقه جزئیات کامل اثر
2 مناسب خانواده 27 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 18 +
بر اساس 2 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

خراب‌کردن تصورات مخاطبان نسبت به شخصیت‌های کارتونی محبوب کودکی‌شان، مهم‌ترین تاثیری است که فیلم بر روی تماشاچیان اثر می‌گذارد.

میزان خشونت و ترس فیلم به حدی زیاد است که حتی تماشای نسخه پالایش شده آن نیز، از شدت اثرات مخرب آن بر ذهن و روان کودکان و نوجوانان نمی‌کاهد.

از آنجایی که تماشای این فیلم مطلقا توصیه نمی­شود، در صورت تماشای این اثر، فرصت مناسبی است که درباره تاثیر خشونت و ترس شدید بر ذهن، روان، قوه تخیل و تفکر فرزندتان با او گفتگو کنید. درباره اینکه ممکن است دیدن این قبیل فیلم‌ها سبب کابوس‌دیدن، ادامه‌دار بودن ترس پس از پایان فیلم، قساوت قلب و ایجاد ترس از مکان‌های تاریک و تنهایی شود، می توانید با فرزندان خود گفتگو کنید.

 

خلاصه: نمایش ترسناک شخصیت‌های کارتونی محبوب کودکان، میزان بالای خشونت و ترس حاکم بر فیلم از مواردی است که والدین باید به آن توجه ویژه نشان دهند و حتی المقدور مانع تماشای این اثر توسط کودکان شوند.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

می‌توانید این سوالات را از فرزندتان بپرسید:

تماشای فیلم‌های این‌ چنینی، چه تاثیری در کابوس‌دیدن‌های شبانه دارد؟

به نظرت ممکن است دیدن اینگونه فیلم‌ها، سبب عادی‌شدن جنایت در سطح جامعه شود؟

خلاصه: دامنه گسترده مسائل مرتبط با مضرات تماشای فیلم‌های با درجه خشونت و ترس بالا و تاثیرات آن‌ها بر روی کودکان و نوجوانان، امکان تبادل نظر و گفتگو در این خصوص را با فرزندتان مهیا می‌نماید.

داستان اثر

کریستوفر رابین، هنگامی که به سن دانشگاه می‌رسد، عروسک‌های کودکی‌اش را ترک می‌کند. این موجودات گرسنه می‌مانند و یکی از خودشان (ایور) را می‌خورند! این ماجرا سرآغاز تبدیل‌شدن آن‌ها به هیولاهایی جنایتکار وخشمگین است که برای سیرشدن، انسان‌ها را می‌کشند. آن‌ها از همه انسان‌ها متنفرند و بیشتر از همه از کریستوفر رابین که آن‌ها را تنها و گرسنه، رها کرده است.کریستوفر و همسرش برای گردش، به خانه کودکی او برمی‌گردند اما در آنجا مورد حمله وینی خرسه و خوک کوچولو، قرار می­گیرند. همسر کریستوفر توسط خوک کشته می­شود و کریستوفر اسیرشان می‌شود. افراد مختلفی که به جنگل محل زندگی آن‌ها می‌روند نیز، توسط این دو هیولا ربوده، شکنجه و سلاخی می‌شوند. پنج دختر جوان که برای تفریح به کلبه جنگلی رفته‌اند نیز مورد حمله آن‌ها قرار می­گیرند و علی‌رغم تلاش‌های فراوان برای فرارکردن، تنها موفق به کشتن خوک شده و در نهایت به نحوی دهشتناک به قتل می­رسند. صحبت‌های کریستوفر با وینی خرسه و درخواست از او برای مهربانی با انسان‌ها فایده‌ای ندارد و او همچنان آدم می­کشد. فیلم با فرارکردن کریستوفر رابین پایان می‌یابد.

جزئیات اثر

کارگردان: Rhys Frake Waterfield

نویسنده: Rhys Frake Waterfield

نام تهیه کننده: Scott Jeffrey

نام بازیگران: craig david dowsett/chris cordell/maria taylor/nikolai leon

نام شخصیت ها:

وینی دِ پو) وینی خرسه :(شخصیت عروسکی همبازی کودکی کریستوفر که بنا به دلایلی تبدیل به هیولایی خون‌آشام می‌شود.

پیگلت (خوک کوچولو): شخصیت عروسکی همراه وینی خرسه که تبدیل به آدمکشی جنایتکار شده است.

کریستوفر رابین: پسربچه‌ای که در کودکی با وینی خرسه و خوک کوچولو بازی می‌کرد و به آن‌ها غذا می‌داد. او برای رفتن به دانشگاه، آن‌ها را ترک کرد.

ماریا: دختری که به همراه دوستانش برای تفریح به کلبه‌ای جنگلی می‌روند و گرفتار این هیولاهای جانی می‌شوند.

کشور سازنده: انگلستان

کمپانی سازنده: ITN Studios, Jagged Edge Productions

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : حسین قاصی

۲۳ شهریور ۱۴۰۲

مناسب سن 18 +

خیلی مسخره بود کاش حداقل اسم شخصیت های کارتونی رو نمیزاشتن رو این فیلم

بزرگسال

توسط : سپهرطبری طبری

۶ خرداد ۱۴۰۲

مناسب سن 18 +

این فیلم گو زد به خاطرات بچگیم یه زباله خالص

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد وینی خرسه: خون و عسل

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!