• امروز : 28 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم هاچی: داستان یک سگ (Hachi: A Dog's Tale)

author-img

توسط : فرشته حجتی ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

3386 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 9 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

این انیمیشن داستان هاچی، سگ وفاداری است که 10 سال در ایستگاه قطار منتظر بازگشت صاحبش می‌ماند. صاحبی که 10 سال است در این دنیا نیست! این اثر درام برگرفته از یک داستان واقعی بدون هرگونه‌ صحنه‌ی خشونت یا ناهنجاری‌ اجتماعی و ساخته‌ی سال 2009 در کشور آمریکاست.

ژانر : درام

سال 2009 93 دقیقه جزئیات کامل اثر
21 مناسب خانواده 2 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

والدین عزیز، داستان این فیلم درباره‌ی یک سگ وفادار و مهربان است که بعد از مرگ صاحبش، 10 سال در ایستگاه قطار منتظر او می‌ماند تا اینکه می‌میرد. این فیلم هیچگونه صحنه‌ی خشونت، ترس یا ناهنجاری اجتماعی ندارد و فیلمی سالم از نظر اخلاقی محسوب می‌شود. پس با خیال راحت، در کنار خانواده، به تماشای آن بنشینید.

البته این فیلم بار احساسی و غم سنگینی را با خود دارد که علّت آن تنهایی عمیق هاچی و مرگ پروفسور پارکر است. بهتر است کودک زیر 10 سال شما این فیلم را تماشا نکند. ازطرفی فیلم بهانه‌ی خوبی برای افزودن اطلاعات فرزندان درباره‌ی نگهداری از حیوانات در خانه، به‌ویژه سگ‌ها، از منظر اسلام و محیط‌زیست و زیست اجتماعی ما در آپارتمان‌های امروزی است.

خلاصه: فیلم درباره‌ی سگی است که به صاحب خود وفادار است و همراه با کمی غم و ناراحتی برای مخاطب است.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

تماشای این فیلم فرصت مناسبی است تا درباره‌ی نگهداری از حیوانات، محیط‌زیست و حقوق حیوانات با فرزندان خود وارد گفت‌وگو شوید. با آن‌ها درباره‌ی نگهداری حیوانات در خانه و به‌ویژه در آپارتمان وارد صحبت کنید و نکات آن را به آن‌ها آموزش دهید. ازجمله نظر اسلام درباره‌ی نگهداری از سگ در خانه و یا حقوق همسایه‌ها در باب سروصدای سگ و نظافت آپارتمان و مسائلی از این دست با فرزندتان گفت‌وگو کنید.

خلاصه: با فرزندان خود درباره‌ی مراقبت و نگهداری از حیوانات صحبت کنید.

داستان اثر

این فیلم داستان یک سگ وفادار را روایت می‌کند. سگی که از جایی نامعلوم، گویا یک معبد، به مقصدی فرستاده می‌شود اما در مسیر گم می‌شود و سر راه پروفسور پارکر در ایستگاه قطار قرار می‌گیرد. پروفسور در آن شب سرد، توله سگ را رها نمی‌کند و به‌دنبال یافتن صاحب او می‌رود اما موفق نمی‌شود و ناچار او را با خود به خانه می‌برد.

پارکر با سگ بسیار مهربانی می‌کند و سگ نیز به او وابسته می‌شود. این وابستگی به حدی است که هر روز صبح، سگ که نامش را هاچی گذاشته‌اند، پارکر تا ایستگاه قطار همراهی می‌کند و بعدازظهر در زمان بازگشت پارکر، در همان مکان منتظر او می‌ماند. یک روز هاچی خیلی بی‌قراری می‌کند و مانع از رفتن پارکر می‌شود اما پارکر او را به صحبت و درآغوش‌گرفتن آرام می‌کند و به دانشگاه می‌رود. اما در دانشگاه سکته می‌کند و از دنیا می‌رود. هاچی از آن روز به مدّت ده سال در همان ایستگاه قطار به انتظار بازگشت پارکر می‌نشیند تااینکه می‌میرد.

جزئیات اثر

کارگردان: Lasse Hallstrom

نویسنده: Stephen P. Lindsey, Kaneto Shindo

تهیه کننده: Richard Gere

بازیگران: Richard Gere, Joan Allen, Cary-Hiroyuki Tagawa

شخصیت‌ها:

هاچی : سگی که داستانش روایت می‌شود. درواقع این سگ نقش اول فیلم است.

پروفسور پارکر: یک استاد دانشگاه که موسیقی تدریس می‌کند. او اتفاقی هاچی را در ایستگاه قطار پیدا می‌کند و از او مراقبت می‌کند تا اینکه بر اثر سکته‌ی ناگهانی از دنیا می‌رود.

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده:

Grand Army Entertainment, LLC Opperman Viner Chrystyn Entertainment Scion Films Inferno Production Hachiko, LLC

مخاطب اثر: بزرگسال، نوجوان

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد هاچی: داستان یک سگ

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!