• امروز : 15 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم نگهبانان کهکشان ۳ (Guardians of the Galaxy Vol. 3)

author-img

توسط : فرشته حجتی ارزیاب کدومو

10 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

3617 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 15 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

سومین قسمت از مجموعه نگهبانان کهکشان که محصول 2023 دنیای سینمایی ماروِل است، به مبارزه با شخصیتی ضد قهرمان و آنتاگونیست به نام "های‌اِوِلوشنری" می‌گذرد. کسی که خود را خالق جهان هستی می‌داند و منکر وجود خداست! او با دستکاری ژنتیکی به دنبال خلق نسلی بی‌نقص و کامل است که هیچگونه خشونت و شرارتی در ذات خود نداشته باشد و سیاره‌ای آرام را برایشان بسازد! اما حقیقت چیز دیگری است و او با این کار خود به حیوانات و همینطور کودکان معصومی که به چشم موش آزمایشگاهی به آن‌ها می‌نگرد، ظلم می‌کند. نگهبانان کهکشان، او را کشته و به این جنایات پایان می‌دهند.

ژانر : ابرقهرمانی اکشن ماجراجویی

سال 2023 150دقیقه جزئیات کامل اثر
2 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 12 +
بر اساس 2 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

همانطور که از نام فیلم پیداست با فیلمی تخیلی و فانتزی مواجه هستیم که دنیایی خیالی و ساخته ذهن نویسنده و سازندگان آن را به تصویر می‌کشد. دنیایی که مملو از شخصیت‌های عجیب و غریب با ظاهری عجیب و همینطور توانایی‌های عجیب‌تری است که هرکدام قصه خلقتی جداگانه دارند!!! یکی انسان است و از زمین ربوده شده، یکی نیمه‌انسان و نیمه حیوان و یا نیمه‌فضایی است!! یکی هیولا است و یکی با جهش ژنتیکی به این شکل درآمده! هرکدام از روش خاص خود برای مبارزه استفاده می‌کنند. یکی می‌تواند احساسات را کنترل کند، آن دیگری قدرت بدنی فوق‌العاده‌ای دارد، دیگری نابغه است و یکی دستانش اسلحه‌ای همه‌کاره است و آن یکی درختی است که با رشد شاخه‌هایش دشمنان را نابود می‌کند و در این میان انسانی هست که سعی دارد در مواقع لزوم از جادوی مهر و محبت استفاده کند! این توصیفات البته برای دنیای ابرقهرمانی ماروِل آشناست. دنیای سینمایی که با الهام از کمیک‌های طراحان این استودیو ساخته شده است. این دنیای سینمایی مانند دنیای ابرقهرمانی دی‌سی، طرفداران بسیاری را در میان نوجوانان و حتی بزرگسالان دارد. فیلم‌های موفق و پرفروش بسیاری در این حوزه ساخته شده‌اند که با استقبال بسیاری از مخاطبان در سرتاسر جهان مواجه بوده‌اند. فضای این فیلم‌ها به مدد جلوه‌های ویژه و ابزارهای به خصوص، به شکلی باورپذیر طراحی شده‌اند. معمولا فیلم‌های این چنینی مورد توجه نسل جدید هستند و بهتر است پس از تماشا با یکدیگر در مورد ویژگی‌های فنی آن صحبت کنید و اگر گره ذهنی برای فرزندانتان وجود دارد آن را برطرف نمایید.

مفاهیم مطرح‌شده در فیلم نیز جای بحث و گفتگو دارند. های‌اِوِلوشنری شخصی است که فکر می‌کند خداست و می‌تواند سیارات جدید با موجودات جدید و کامل و بی‌نقص به وجود بیاورد. عدم خداباوری و اعتقاد به وجود او البته در بقیه شخصیت‌ها نیز وجود دارد هرچند مستقیما اشاره‌ای به آن نمی‌شود. چرا که در هیچ کجای داستان اشاره‌ای به وجود خداوند نمی‌شود و شخصیت‌ها تنها با تکیه بر توانایی‌های فردی و شخصی و شایستگی‌های خود، پیروز می‌شوند. همین موضوع می‌تواند سوالاتی را در ذهن نوجوانان ایجاد کند که نیاز به همدلی و همراهی شما خواهد داشت.

                                                                                                                   

خلاصه: فضای فیلم غیر واقعی، فانتزی و تخیلی است اما به گونه‌ای باورپذیر طراحی شده است. درباره نحوه ساخت چنین فیلم‌هایی و مفاهیم سوال‌برانگیز مطرح‌شده در آن با فرزندان خود گفتگو کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

درباره داستان نگهبانان کهکشان و تاریخچه‌ی آن با فرزندان خود گفتگو کنید و از آن‌ها سوال کنید:

چقدر درباره نحوه ساخت چنین فیلم‌هایی اطلاعات داری؟ آیا مایلی به همراه هم در این باره تحقیق کنیم؟

نظر تو درباره اعتقادات های‌اِوِلوشنری چیست؟

آیا به نظر تو مهندسی ژنتیک در آینده می‌‌تواند نسل‌های باهوش‌تر و بی‌نقص‌تری پدید بیاورد؟!

نظر تو درباره شخصیت پیتر چیست؟

به طور کلی به چنین فیلم‌هایی علاقمندی؟

پیام فیلم چه بود؟

آیا شخصیت‌ها الگوهای مثبت و خوبی هستند؟ ویژگی‌های مثبت و منفی آن‌ها چه بود؟

                                                                                                                   

خلاصه: درباره داستان فیلم، مفاهیم مطرح‌شده در آن، شخصیت‌ها و ویژگی‌های مثبت و منفی آنان با فرزندان خود گفتگو کنید.

 

داستان اثر

آدام از گونه‌های جهش‌یافته ساورین به ناکجا حمله می‌کند و در این حمله راکت به شدت آسیب می‌بیند. جان او در خطر است و هر لحظه ممکن است بمیرد. پیتر، گامورا، مانتیس، درکس و نبیولا که به شدت به او علاقمند هستند، تصمیم می‌گیرند تا هر طور شده نگذارند تا او جان خود را از دست بدهد. آن‌ها متوجه می‌شوند که برای نجات جان راکت، به یک کد رمزی نیاز دارند و این کد در جمجمه‌ی یکی از همدستان "های اِوِلوشنری" پنهان شده است. در نتیجه آن‌ها به مقر اورگوکورپ می‌روند. در آنجا پس از مبارزه‌ای طولانی متوجه می‌شوند که باید به سیاره‌ای هم‌راس سیاره زمین که توسط های اِوِلوشنری خلق شده، بروند. این سیاره دقیقا مانند زمین طراحی شده با این تفاوت که حیواناتی جهش‌یافته که ظاهری عجیب اما شبیه به انسان دارند، ساکنان آن هستند. نگهبانان کهکشان با حضور در این سیاره متوجه می‌شوند که بدی و شرارت در اینجا هم مانند زمین، وجود دارد و عاری از آن نیست. در حالی که هدف خالقشان، به وجود آوردن نسلی بی‌نقص و کامل و عاری از شرارت و خشونت است! با نفوذ به مقر فرماندهی و آگاه‌کردنِ های اِوِلوشنری از این موضوع، او به یکباره تصمیم می‌گیرد که سیاره را از بین ببرد و مجددا نسلی دیگر بسازد!!! پیتر بالاخره موفق می‌شود تا کد رمزی را به دست آورد و جان راکت را نجات دهد. از اینجا به بعد راکت نیز به همراه سایر نگهبانان کهکشان به مبارزه با های اِوِلوشنری می‌پردازند. پس از مبارزات طولانی و ماجراهای بسیار، بالاخره او را می‌کشند. پیتر به زمین بازمی‌گردد و راکت به عنوان کاپیتان نگهبانان کهکشان، به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

جزئیات اثر

کارگردان: James Gunn

نویسنده: James Gunn

نام تهیه کننده: Kevin Feige

نام بازیگران:

Chris Pratt, Zoe Saldaña, Dave Bautista, Karen Gillan, Pom Klementieff, Vin Diesel, Bradley Cooper, Will Poulter, Sean Gunn, Chukwudi Iwuji, Linda Cardellini, Nathan Fillion, Sylvester Stallone

نام شخصیت ها:

پیتر: انسانی که بعد از مرگ مادرش، از کره زمین به این سیاره آمده است. پیتر هنوز خصلت‌های انسانی خود را فراموش نکرده و بسیار مهربان، دلسوز و بشردوست است. هرچند او نیروهای خارق‌العاده‌ای ندارد اما از محبت و مهربانی خود برای پیشبرد اهدافش استفاده کرده و نتیجه هم می‌گیرد. او در پایان به زمین و نزد پدربزرگش بازمی‌گردد.

راکت راکون: قهرمان اصلی فیلم که هوش خارق‌العاده‌ای دارد. این راکون به نوعی جهش‌یافته است و اکنون عضو نگهبانان کهکشان است.

نبیولا: یکی دیگر از اعضای نگهبانان کهکشان که دارای قدرت و نبوغ فوق‌العاده‌ای است. نبیولا زنی جدی است و با شوخی و خنده رابطه چندانی ندارد و همین باعث می‌شود تا با درکس مشکل داشته باشد!

دِرَکس: از نگهبانان کهکشان که ساده‌لوح به نظر می‌رسد و اهل شوخی و مزاح است. او قلب مهربانی دارد و در پایان لقب پدر را به او می‌دهند.

گامورا: از دیگر نگهبانان کهکشان که در قسمت قبلی معشوقه پیتر بوده و ظاهرا مرده است اما دوباره زنده شده و خاطره‌ای از گذشته به یاد ندارد.

مانتیس: زنی که عضو گروه نگهبانان کهکشان است. مانتیس با قدرت تلقین و دستان خود هر آنچه را بخواهد به هرکسی که بخواهد القا کرده و فرد، بی‌اراده آن را انجام می‌دهد. مانتیس قلب مهربانی دارد و کمی هم ساده‌لوح است.

گروت: شخصیتی که به شکل یک درخت است و هر لحظه که بخواهد با تعدد شاخه‌هایش و رشد بی‌رویه آن‌ها، دشمنان را شکست می‌دهد. او که شخصیت یکی از انیمیشن‌های دیزنی است فقط یک جمله را تکرار می‌کند: آی اَم گروت!

های اِوِلوشنِری: شخصیت ضد قهرمان و آنتاگونیستی در این قسمت که در مهندسی ژنتیک نقش دارد و خلق راکت راکون نیز توسط او صورت گرفته است. او شخصیتی بی‌رحم، سنگدل و خودخواه است که برای امیال خود حاضر است حتی یک تمدن را در یک لحظه نابود کند!

 

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: Marvel Studios, Walt Disney Studios Motion Pictures

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : نگار یزدانیان

۳۰ شهریور ۱۴۰۲

مناسب سن 10 +

باید تمام فیلم های کمپانی مارول که از سال ۲۰۰۸ و با فیلم مرد اهنی شروع شد ببینید که بتونید لذت خیلیییی بیشتری ببرید و درک کنید

بزرگسال

توسط : متین روحانی

۳۱ تیر ۱۴۰۲

مناسب سن 13 +

بسیار عالی

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد نگهبانان کهکشان ۳

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!