• امروز : 28 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم نگهبانان کهکشان ۲ (Guardians of the Galaxy )

author-img

توسط : مهسا خاکپور ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1472 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 14 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

استار لرد (کوییل) و گروهش بعد از وقایع قسمت اول به نگهبانان کهکشان تبدیل می‌شوند. آن‌ها درحال انجام مأموریت‌هایی پُر از تعقیب‌وگریز و زدوخورد و جنگیدن با هیولاهای مختلف هستند. در همین حین کوییل پدر واقعی خود را پیدا می‌کند اما همه‌چیز مشکوک به نظر می‌رسد.

ژانر : ابرقهرمانی

سال 2017 136 دقیقه جزئیات کامل اثر
-1 مناسب خانواده 4 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

نگهبانان کهکشان محصول سال 2017 یکی دیگر از مجموعه فیلم‌های ابرقهرمانی دنیای مارول است که با داستانی اکشن، ماجراجویانه و گاهی کمدی ادامه‌ی داستان نگهبانان کهکشان 2014 را روایت می‌کند.

کوییل، راکت، گامورا و درکس موجوداتی مختلف از سیاره‌های مختلف هستند که درکنارِهم به‌عنوان نگهبانان کهکشان مأموریت‌های مختلفی برای نجات سیاره‌های مختلف دارند. آن‌ها در حینِ مأموریت خود پدر واقعی کوییل را پیدا می‌کنند و به سیاره‌اش می‌روند.

داستان اصلی فیلم درمورد خانواده و اهمیت آن است. این فیلم تلاش می‌کند تا نشان دهد که افراد غیرهم‌خون نیز می‌توانند با یکدیگر یک خانواده را تشکیل بدهند و هم‌خون‌بودن لزوماً به معنی خانواده‌بودن نیست. کوییل در این سفر تلاش می‌کند که پدر واقعی‌ خود را بپذیرد اما نمی‌تواند رنج‌ سال‌های تنهایی خود را فراموش کند.

پدر کوییل یک موجود چندهزارساله‌ی باستانی نادر است که با قدرت خالقیتی که دارد یک معنا را در زندگی‌اش تعریف کرده است: (تبدیل‌کردن همه‌چیز به خود و تکثیر خود در جهان!) و حالا نگهبانان کهکشان باید دنیا را از دست این موجود باستانی نجات بدهند.

 این فیلم می‌تواند بستر مناسبی برای طرح سوالاتی درمورد ویژگی‌های یک خانواده باشد. پذیرش نقص‌ها به‌عنوان یکی از ویژگی‌های اصلی خانواده در این فیلم به‌صورت پررنگی مطرح می‌شود. اما نکته‌ی حائز اهمیت آن است که در این فیلم قدرت یک خانواده که اعضای آن هم‌خون نبوده و هیچکدام از آن‌ها موجودات کاملی نیستند، از پدر کوییل که با او هم‌خون بوده و قدرت خلق بالایی دارد بیشتر است.

بنابراین، مسئله‌ی خون و نژاد در خانواده زیر سؤال می‌رود. البته لازم است از ناهنجاری‌های زیادی که در فیلم به نمایش گذاشته می‌شود نیز غافل نشویم. یاندو و راکت دزد هستند و از دزدیدن چیزهایی که حتی به آن نیاز ندارند لذّت می‌برند. یاندو تلاش می‌کند در یک تیم غارتگری پذیرفته شود.

در سنین نوجوانی پذیرش در گروه همسالان، کسب تأیید از سوی آ‌ن‌ها، فارغ از درست‌بودن ارزش‌های گروهی افراد اهمیت بالایی دارد. چه چالش‌هایی که یاندو با غارتگران پیدا می‌کند چه آنچه در گروه نگهبانان به وجود می‌آید می‌تواند بستر مناسبی را برای صحبت‌کردن در این مورد با فرزندانتان ایجاد کند. لازم است درستی و ارزشمندی ارزش‌های گروهی بررسی شود و سپس درمورد اهمیت پذیرش در گروه با فرزند خود صحبت کنید تا دستِ‌کم از چالش‌ها و تنش‌های احتمالی که فرزندتان با آن‌ها مواجه هستند آگاه شوید.

خلاصه: این فیلم پیام‌های پررنگی درمورد خانواده و پذیرش در گروه دارد که موقعیت مناسبی را برای بررسی ارزش‌های گروهی و اهمیت پذیرش افراد در گروه و خانواده ایجاد می‌کند.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

از فرزند خود بپرسید به نظر شما کدام یک اهمیت بالاتری دارد. نسبت خونی با افراد خانواده و یا افرادی که مانند خانواده با آن‌ها سال‌ها زندگی کرده‌اید و دلایل را نیز بررسی کنید.

درمورد اهمیت پذیرش افراد خانواده، باوجود نقص‌ها و کمبود‌های اعضا، با فرزند خود صحبت کنید.

از فرزند خود بپرسید چرا پذیرش در یک گروه اهمیت دارد؟

از فرزند خود بپرسید یک گروه چه ویژگی‌هایی می‌تواند داشته باشد که شما برای پذیرش و یا تأیید از سوی آن‌ها به تلاش و تکاپو روی می‌آورید؟

درمورد چالش‌هایی که احتمال دارد افراد برای پذیرش در گروه با آن مواجه شوند با فرزندان خود صحبت کنید.

خلاصه: درمورد چالش‌هایی که احتمال دارد افراد برای پذیرش در گروه با آن مواجه شوند با فرزندان خود صحبت کنید.

داستان اثر

پس از وقایع قسمت اول، استار لرد (کوییل) و گروه دوستانش به نگهبانان کهکشان تبدیل می‌شوند. راکون یک باطری ارزشمند را از مردمان یک سیاره می‌دزدد و درحال فرار از سفینه‌های جنگنده‌ی آن‌ها پدر واقعی کوییل آن‌ها را نجات می‌دهد. کوییل نیز به همراه گامورا به سیاره‌ی پدرش می‌روند، اما همه‌چیز در آنجا به طرز مشکوکی آرام است.

جزئیات اثر

کارگردان: جیمز گان /James Gunn

نویسنده: جیمز گان /James Gunn

تهیه کننده: کوین فایگی/ Kevin Feige

بازیگران: کریس پرات ، وین دیزل ، بردلی کوپر/Chris Pratt, Vin Diesel, Bradley Cooper

شخصیت‌ها:

استار لرد (کوییل): او کاپیتان گروه نگهبانان کهکشان است که ناگهان پدر خود را پیدا می‌کند و تلاش می‌کند که او را بپذیرد.

گامورا: دختر تانوس است که حالا جزو گروه نگهبانان کهکشان شده و تلاش می‌کند به کوییل کمک کند.

 راکت: یک راکون سخنگو که جزو گروه نگهبانان است، اما با کوییل به چالش برمی‌خورد و موقتاً از آن‌ها جدا می‌شود.

یوندا: یکی از سردسته‌های گروه یاغی‌های کهکشان است که ابتدا مأموریت داشته کوییل را برای پدرش بدزدد اما بعد تصمیم می‌گیرد او را بزرگ کند.

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: Marvel Studios

جوایز و افتخارات: هشتمین فیلم پرفروش ۲۰۱۷ و هجدهمین فیلم پرفروش ابرقهرمانی

مخاطب اثر: نوجوانان

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد نگهبانان کهکشان ۲

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!