• امروز : 13 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم نغمه‌ای برای عشق (Tune in for Love )

author-img

توسط : مریم رحیمی پور ارزیاب کدومو

9 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

3542 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 17 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

پسر جوانی که به اتهام قتل غیرعمد به زندان افتاده پس از آزادی تلاش می‌کند که زندگی جدیدی را آغاز کند، او در یک نانوایی با دختری آشنا می‌شود و آن‌ها پس از مدتی به یکدیگر علاقه‌مند می‌شوند. در این فیلم به بخشی از مسائل جوانان مانند پیدا کردن شغل و آغاز یک زندگی جدید فارغ از اشتباهات گذشته پرداخته می‌شود.

ژانر : عاشقانه ملودرام

سال 2019 122 دقیقه جزئیات کامل اثر
1 مناسب خانواده 2 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 17 +
بر اساس 1 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

نغمه‌ای برای عشق روایت بخشی از جوانی یک دختر و پسر است که چندین بار به صورت اتفاقی با یکدیگر ملاقات می‌کنند و در این مسیر به یکدیگر علاقه‌مند می‌شوند. در طی همین روند، برخی از مسائل آن‌ها مانند عبور از اشتباهات گذشته، پیدا کردن شغل مناسب، شروع زندگی مشترک و ... به تصویر کشیده می‌شود.

نغمه‌ای برای عشق سریالی ملودرام است و با توجه به روند آرام داستان علاقه‌مندان خاص خود را دارد. با توجه به میزان ناهنجاری توصیۀ کدومو تماشای نسخۀ پالایش شدۀ این اثر است، نسخۀ پالایش شده برای مخاطبان بالای 13 سال مناسب خواهد بود. هیون‌وو پسر جوانی است که مدتی به اتهام قتل غیرعمد یکی از دوستان خود به زندان افتاده‌است او خودش را بی‌گناه می‌داند و بعد از بیرون آمدن از زندان تلاش می‌کند تا زندگی جدیدی را آغاز کند. به همین دلیل در مورد گذشتۀ خود به می‌سو چیزی نمی‌گوید. در طول داستان مخاطب متوجه می‌شود که هیون‌وو بیشتر از هر چیز به اعتماد اطرافیان نیاز داشته تا بتواند زندگی جدیدی را شروع کند و در پایان می‌سو به او اعتماد می‌کند. به همین ترتیب می‌توان در مورد فرصت دوباره دادن به افراد و اعتماد کردن به اطرفیان صحبت کرد.

هیون‌وو به عنوان شخصیت اصلی داستان تلاش می‌کند تا از گذشته و اشتباهاتش عبور کند و به همین ترتیب الگوی مناسبی برای این مسأله است. او حتی حاضر می‌شود به خاطر زندگی بهتر، دوستان دردسرآفرین خود را کنار بگذارد. با همین تعریف می‌توان پس از تماشای سریال در مورد امکان تغییر مسیر زندگی و جبران اشتباهات گذشته، گفت‌وگو کرد.

می‌سو در طی روند داستان شغلی را انتخاب می‌کند که آینده بهتری دارد اما موردعلاقۀ او نیست. همین موجب می‌شود که مدتی احساس سرخوردگی داشته‌باشد. با توجه به این بخش از داستان می‌توان در مورد اهمیت دنبال کردن علاقه‌ها گفت‌وگو کرد.

نغمه‌ای برای عشق سریالی ملودرام است و با توجه به روند آرام داستان علاقه‌مندان خاص خود را دارد. با توجه به میزان ناهنجاری توصیۀ کدومو تماشای نسخۀ پالایش شدۀ این اثر است، نسخۀ پالایش شده برای مخاطبان بالای 13 سال مناسب خواهد بود.

خلاصه آنچه لازم است والدین بدانند:

نغمه‌ای برا عشق فیلمی در ژانر ملودرام است که ماجرای بخشی از جوانی یک دختر و پسر را به تصویر می‌کشد و در کنار آن برخی از مسائل جوانان را مطرح می‌کند. میزان ناهنجاری این اثر به نسبت بالاست اما تماشای نسخۀ پالایش‌شده آن برای مخاطبان بالای 13 سال مناسب است.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

در مورد امکان جبران اشتباهات صحبت کنید. آیا هیون‌وو می‌توانست از گذشتۀ خود عبور کند؟ چرا هیون‌وو از اینکه می‌سو گذشتۀ او را فهمید برآشفته شد؟

در مورد فرصت دادن به دیگران و اعتماد کردن به آن‌ها گفت‌وگو کنید. هیون‌وو در زندگی به چه چیز احتیاج داشت؟

در مورد مسائل مربوط به دورۀ جوانی مانند پیدا کردن شغل و دنبال کردن علاقه‌ها گفت‌وگو کنید.

خلاصه با فرزندان خود صحبت کنید:

در مورد امکان جبران اشتباهات گذشته، فرصت دادن به دیگران و مسائل دورۀ جوانی گفت‌وگو کنید.

داستان اثر

داستان در سال ۱۹۹۴ آغاز می‌شود، هیون‌وو پسر دانش‌آموزی‌است که به اتهام قتل غیرعمد یکی از دوستان خود به زندان افتاده است گرچه بی‌گناه است. او پس از آزادی در یک نانوایی مشغول به کار پاره‌وقت می‌شود. صاحب این نانوایی دختری به نام می‌سو است.‌ می‌سو و هیون‌وو با یکدیگر دوست می‌شوند اما مدتی بعد در طی اتفاقاتی، هیون‌وو ناپدید می‌شود. چند سال بعد آن‌ها مجدداً به طور اتفاقی یکدیگر را ملاقات می‌کنند و در همین زمان متوجه می‌شوند که به یکدیگر علاقه دارند اما باز هم به دلایلی از یکدیگر جدا و بی‌خبر می‌شوند. در طی این سال‌ها هر کدام از آن‌ها به دانشگاه می‌روند و شغل پیدا می‌کنند و هر بار به صورت اتفاقی یکدیگر را ملاقات می‌کنند و مجدداً مدتی از هم بی‌خبر می‌شوند. در سال ۲۰۰۵ هر دو شرایط کاری و روحی خوبی دارند و تصمیم می‌گیرند که در کنار هم زندگی کنند اما می‌سو همچنان خبر ندارد که هیون‌وو متهم به قتل غیرعمد است. اطلاع پیدا کردن می‌سو از این راز سبب می‌شود که هیون‌وو احساس بدی پیدا کند، چون در تمام زندگی از این اتهام رنج برده و تلاش داشته که زندگی جدیدی را در کنار می‌سو تجربه کند. همین ناراحتی موجب جدایی آن‌ها می‌شود اما پس از مدتی در پایان داستان مجدداً با یکدیگر ملاقات می‌کنند و به نظر می‌رسد که رابطۀ‌ آن‌ها به خوبی ادامه پیدا خواهد کرد.

جزئیات اثر

کارگردان: Jung Ji-woo

نویسنده: Lee Sook-yeon

نام تهیه کننده: Myung Jin-kim

نام بازیگران: Kim Go-eun, Jung Hae-in

نام شخصیت ها:

کیم می‌سو: دختری جوان است که وارث یک مغازۀ نانوایی است که یک روز به طور اتفاقی با هیون‌وو ملاقات می‌کند.

چا هیون‌وو: پسر جوانی که به اتهام قتل غیرعمد به زندان رفته‌است و حالا پس از آزادی می‌خواهد زندگی جدیدی را آغاز کند.

کشور سازنده: کره جنوبی

کمپانی سازنده: Movie Rock, Seo Woo Film, Film Fenok

جوایز و افتخارات: جایزه محبوب‌ترین فیلم در جشنواره فیلم آسیای شرق لندن

مخاطب اثر: بزرگسال

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : Nour Fa

۲۱ مرداد ۱۴۰۲

مناسب سن 17 +

پوستر اشتباهه ها

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد نغمه‌ای برای عشق

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!