• امروز : 11 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم مکس دیوانه: جاده‌ی خشم (Mad Max: Fury Road)

author-img

توسط : محمدامین طالبی ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1827 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 17 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

«مکس دیوانه» فیلمی در ژانر اکشن و تخیّلی است. مردی به نام مکس همراه با گروهی از زنان به رهبری فیوریوسا از دست ایمورتن جو فرار می‌کنند. سراسر فیلم صحنه‌های درگیری حین تعقیب‌وگریز متوالی جاده‌ای است. این محصول خشونت نسبتاً بالایی داشته و شخصیت‌های زن در طول فیلم لباس نامناسب دارند.

ژانر : اکشن

سال 2015 120 دقیقه جزئیات کامل اثر
2 مناسب خانواده 7 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 18 +
بر اساس 1 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

داستان این فیلم تخیّلی است و آینده‌ای را به تصویر می‌کشد که تعداد کمی از انسان‌ها باقی ‌مانده و زمین یکسره خشک و بی‌آب‌وعلف شده است. این محصول به‌خاطر وجود صحنه‌های اکشن با ضرب‌آهنگ بالا و همین‌طور جلوه‌های ویژه‌ی جذّاب، توجه مخاطبان به‌ویژه نوجوانان را جلب می‌کند.

باید توجه داشت که این فیلم با خشونت نسبتاً بالایی همراه است. اکثر حوادث و اتفاقات در طول یک جاده است، فوریوسا و مکس و دختران در حین فرار، درگیر زدوخورد با افراد ایمورتن جو نیز هستند. ایمورتن جو و افرادش برای طولانی‌شدن عمرشان، خون انسان‌ها را می‌خورند. صحنه‌های ابتدایی فیلم بردگی انسان‌ها توسط ایمورتن جو را نمایش می‌دهد. ایمورتن جو رئیس شروری است که از زنان و مردان سوءاستفاده می‌کند، رفتار او و افرادش با مردم بسیار وحشیانه است.

دخترانی که همراه فوریوسا درحال فرار هستند در کل فیلم حضور داشته و لباس کمی بر تن دارند. علاوه‌برآن در طول داستان به‌صورت مقطعی زنانی را نشان می‌دهد که برهنه‌اند.

خلاصه: موضوع داستان، شخصیت‌ها، صحنه‌های اکشن و جلوه‌های ویژه در این اثر برای مخاطب بسیار جذّاب و هیجان‌انگیز است ولی خشونت و ناهنجاری نسبتاً بالایی دارد.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

می‌توانید درمورد احساس فوریوسا و امید و انگیزه‌ی او برای رسیدن به هدف با فرزندتان صحبت کنید. محیط و وضعیت فوریوسا واقعاً اسفناک است. او برای فرار از این محیط، مشکلات زیادی سر راهش دارد و اگر موفق نمی‌شد به‌طورحتم جانش را از دست می‌داد. ولی او همچنان به یاد خاطرات خوش کودکی‌اش از سرزمین مادری، همه‌ی مشکلات را به جان خرید.

خلاصه: درمورد احساس فوریوسا و امید و انگیزه‌ی او برای رسیدن به هدف با فرزندتان صحبت کنید.

داستان اثر

مردی به نام مکس که از نیروهای پلیس است در حین درگیری با افراد شرور گرفتار می‌شود. آن‌ها به مکس داغ بردگی می‌زنند و از او به‌عنوان کیسه‌ی خون استفاده می‌کنند. رئیس افراد شرور مردی به نام ایمورتن جو است. یک روز یکی از همسرانش به نام فوریوسا به بهانه‌ی حمل تانکر سوخت به شهر بنزین فرار می‌کند.

فوریوسا دیگر همسران ایمورتن جو را نیز به‌صورت پنهانی با خود فراری می‌دهد. ایمورتن جو به‌محض‌اینکه از این خبر مطّلع می‌شود، نیروهایش را جمع کرده و به‌دنبال آن‌ها راه می‌افتد. در این درگیری، مکس خودش را از غل و زنجیر نجات داده و به گروه فوریوسا می‌پیوندد. فوریوسا قصد دارد به سرزمین سبز برود ولی وقتی چند نفر از اقوامش را در یک بیابان می‌بیند، متوجه می‌شود سرزمین سبز نابود شده است.

آن‌ها به پیشنهاد مکس به طرف دژ یعنی همان جایی که از آن آمده‌اند برمی‌گردند. چون دژ گیاه و آب دارد. هنگام برگشت، دوباره با گروه ایمورتن جو زدوخورد پیش می‌آید که در این درگیری فوریوسا ایمورتن جو را می‌کشد. پس از کشته‌شدن ایمورتن جو، آن‌ها توانستند دژ را تسخیر کنند.

جزئیات اثر

کارگردان: George Miller/ جرج میلر

نویسنده: George Miller/ Brendan McCarthy/ جرج میلر/ برندن مک‌کارثی

تهیه کننده: George Miller/ Doug Mitchell/ P.J Voeten/ جرج میلر/ دوگ میچل/ پی جی ووتن

بازیگران: Tom Hardy/ Charlize Theron/ Nicholas Hoult/ تام هاردی/ چارلیز ترون/ نیکولاس هولت

شخصیت‌ها:

مکس: او قبلاً یک پلیس بود ولی در حین تعقیب و دستگیری افراد شرور، به دست آن‌ها گرفتار می‌شود. این افراد از مکس به‌عنوان کیسه‌ی خون استفاده می‌کنند.

فوریوسا: او یکی از زنان ایمورتن جو است که به بهانه‌ی حمل تانکر سوخت به شهر بنزین، از دست ایمورتن جو فرار می‌کند. دیگر همسران ایمورتن جو نیز داخل تانکر سوخت پنهان شده بودند.

ایمورتن جو: او رئیس افراد شرور و به شدت بیمار است. پوست او با جوش‌های بزرگی پوشانده شده و همچنین مشکل تنفسی دارد و به‌همین‌دلیل با کمک دستگاه تنفسی که روی شانه‌هایش بسته شده نفس می‌کشد. او با شنیدن خبر فرار همسرانش، دنبال آن‌ها رفت ولی درنهایت توسط فوریوسا کشته شد.

کشور سازنده: استرالیا/ آمریکا

کمپانی سازنده: Warner Bros/ Village Roadshow Pictures/ Kennedy Miller Productions

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : مصطفی جانان

۲ تیر ۱۴۰۲

مناسب سن 18 +

این فیلم میگه آب طلاست و چقدر در جنگ های آینده نقش خواهد داشت. فیلم جالبی هست

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد مکس دیوانه: جاده‌ی خشم

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!