• امروز : 11 مهر 1403
logo

نقد و بررسی فیلم ملاقات با جادوگر (Meet The Witch)

author-img

توسط : مریم رضایی ارزیاب کدومو

4 ساعت پیش

مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه

130 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 16 +

فیلم سینمایی «ملاقات با جادوگر» یک کمدی اجتماعی‌ست که سعی کرده با بهره‌گیری از زبان طنز، واقعیت‌های سیاسی و فساد یقه‌سفیدها را به نمایش بکشد. در این فیلم، آرش که یک آقازاده بی‌دست‌وپاست، توسط عطا، فریب می‌خورد و بزرگترین فساد مالی سال را انجام می‌دهد. این فیلم در کنار مضمون اصلی، به مسئله مهاجرت به آمریکا و رویایی که هیچ پشتوانه درستی ندارد پرداخته است. کمدی اثر مدیون شوخی‌های دو پهلو جنسی، اغواگری‌های زنانه و سایر موقعیت‌های ناهنجار بوده و رده سنی مناسب آن، +16 سال است.

ژانر : کمدی

سال 1398 100 دقیقه جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

«ملاقات با جادوگر» سعی کرده با زبان طنز، پیام اصلی خود را که، تاثیر فساد مسئولین دولتی و آقازاده‌هایشان بر زندگی مردم است، نشان دهد. برای انتقال پیام، تلاش شده تا از شخصیت‌هایی منفی استفاده شود. شخصیت‌هایی که کلاهبردار و دورو هستند و با خودخواهی، به فکر پرکردن جیب خودشان هستند. در نقطه مقابل آن‌ها، شخصیت آرش قرار دارد که با اینکه کاراکتری منفی نیست، اما ساده‌لوحی او، ویژگی منفی‌اش حساب می‌شود. آرش با ساده‌لوحی، نقطه عطف ماجرای کلاه‌برداری‌ست و پله‌ای می‌شود برای صعود. در کنار پیام اصلی، فیلم به مسئله مهاجرت پرداخته است. این روزها رویای مهاجرت برای برخی از جوانان، در واقع توهم خوشبختی یا موفقیت است و پشتوانه عملی ندارد. در بازنمایی این تفکر نیز، آرش شخصیت مناسبی‌ست. او در رویای مهاجرت، عمر خود را گذارنده، بی آنکه هنر یا مهارتی بلد باشد و گمان می‌کند با مهاجرت از ایران، همه چیز درست خواهد شد. با الهام از شخصیت آرش، درباره زمینه‌های مهاجرت و رسیدن به موفقیت با فرزندتان صحبت کرده و به او یادآوری کنید که وقتی دلیل عدم موفقیت، از وجود فرد نشات می‌گیرد، تغییر موقعیت، چیزی را تغییر نمی‌دهد.

شوخی‌ها در این فیلم اغلب در قالب ناهنجاری ظاهر می‌شوند، پوشش و آرایش خانم‌ها جلب‌توجه‌کننده است و روابط بین زن و مرد، گاهی خارج از عرف است. همچنین پیام اصلی فیلم و شخصیت‌ها، منفی هستند.

داستان اثر

شخصیت‌ها:

آرش: یک آقازاده که به خاطر سخت‌گیری‌های پدرش، می‌خواهد هر طور که شده، به آمریکا برود. سارا: دختری که در آمریکا، توسط یک ایرانی به نام عطا به دردسر افتاده و به ایران برگشته تا پولش را زنده کند. عطا: مرد کلاهبرداری که پلیس بین‌الملل به دنبال اوست. او در کشورهای مختلف، شاکیان زیادی دارد.

داستان اثر:

آرش که یک آقازاده است، به خاطر سخت‌گیری و فشارهای پدرش، نمی‌تواند آن‌طور که دلش می‌خواهد زندگی کند. او به خاطر موقعیت و جایگاه پدر، نمی‌تواند به آمریکا رفته و در آن‌جا زندگی کند، برای همین به دنبال راه‌حلی‌ست تا بتواند بی‌دردسر، شهروند آمریکا شود. او با دختری به نام سارا آشنا می‌شود. سارا که به دنبال یک کلاهبردار، از آمریکا به ایران آمده، این چراغ را در ذهن آرش روشن می‌کند که با کمک‌کردن به او، می‌تواند شهروند آمریکا شود. سارا و آرش، برای رسیدن به خواسته‌شان با یکدیگر هم‌مسیر می‌شوند تا اینکه آقای کلاهبردار، یعنی عطا مشرقی پیدا می‌شود. عطا به سارا می‌گوید که با کمک آرش و استفاده از رانت پدرش، می‌تواند بدهی او را پس بدهد. آرش هم که به دنبال شهروندی آمریکاست، می‌پذیرد تا با عطا، همدست شود. در پایان، پدر آرش، سر عطا و آرش را کلاه می‌گذارد و به کانادا پناهنده می‌شود. آرش و سارا هم با هم ازدواج کرده و در ایران زندگی می‌کنند.

جزئیات اثر

کارگردان: حمید بهرامیان نویسنده: امیرمهدی ژوله تهیه‌کننده: حمید اعتباریان بازیگران: مانی حقیقی- هستی مهدوی- امیرمهدی ژوله محصول کشور: ایران

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد ملاقات با جادوگر

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!