• امروز : 31 فروردین 1403
logo

نقد و بررسی فیلم معجزه: نامه‌هایی به رئیس جمهور (Miracle: Letters to the President)

author-img

توسط : طیبه فرج زاده ارزیاب کدومو

1 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

5690 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 17 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

«معجزه: نامه‌هایی به رئیس جمهور»  داستانی بر اساس واقعیت و محصول سال 2021 کره‌جنوبی است. داستان «جون‌کیونگ» که نابغه ریاضی است اما در روابط اجتماعی ضعیف است و با روح خواهر خود زندگی می‌کند. او تلاش می‌کند تا ایستگاه راه آهنی به یاد خواهرش در روستا بسازد. فیلم ترس اندکی دارد و غم و پیام مثبت قابل توجهی را منتقل می‌کند.

ژانر : درام عاشقانه

سال 2021 117 دقیقه جزئیات کامل اثر
6 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

فیلم سینمایی «معجزه: نامه‌هایی به رئیس جمهور» بر اساس داستان واقعی است. پسر نابغه‌ای که خواهر و مادرش را از دست داده‌است و برای مرگ هردوی آن‌ها خودش را مقصر می‌داند. او و پدرش که هر دو بخاطر شرمندگی و ترس از طرد شدن، نتوانسته‌اند رابطه خوبی را شکل دهند، روز به روز از هم دورتر شده‌اند.

شخصیت اصلی فیلم با روح خواهرش زندگی می‌کند. گرچه که همراهی روح خواهر او در تمام این مدت تسکین و راهنمایی برای او بوده و از پیام‌های مثبت داستان است اما میدانیم که این موضوع غیرواقعی و چاشنی فانتزی داستان است و بهتر است هنگام تماشای اثر آن را به خود یادآور شویم. از پیام‌های مثبت دیگر داستان می‌توان به تلاش، استمرار، سخت‌کوشی و همدلی اشاره کرد.

این فیلم غم اثر گذاری را منتقل می‌کند که ممکن است به دلیل واقعی بودن داستان اثر عمیق‌تری بر مخاطب داشته‌باشد. جون‌کیونگ نمی‌تواند با مرگ خواهرش کنار بیاید و خودش را مقصر می‌داند. بهتر است درباره سوءتفاهمی که سال‌ها بین جون‌کیونگ و پدرش وجود داشته و باعث دوری آن‌ها از یکدیگر و غمگین بودنشان شده‌است، گفتگو کنید. اگر موقعیتی بوده که بخاطر نبود گفتگو سوءتفاهم‌هایی برایتان ایجاد شده، آن‌ها را مثال بزنید و درباره‌اش گفتگو کنید. غم این اثر برای کسانی که مشابه شخصیت داستان، یکی از عزیزان خود را از دست داده‌اند، به خصوص کسانی که هنوز با این سوگ کنار نیامده‌اند، ممکن است بیشتر از دیگران اذیت کننده باشد.

فیلم به نسبت اثرهایی از کشورهای دیگر، ناهنجاری‌ کمی دارد اما باز هم توصیه می‌شود نسخه پالایش شده را برای تماشا انتخاب کنید. رده سنی نسخه پالایش شده اثر +15 است.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

با استفاده از سوالات زیر گفتگویی را شکل دهید و باهم به دیدگاه مشترک برسید. این فیلم بهانه خوبی برای صحبت درباره موضوعات مختلف است.

چه نکته تاثیرگذاری در فیلم برای تو وجود داشت؟

چه اتفاقی می‌توانست مسیر داستان را عوض کند؟

چه می‌شد اگر جون‌کیونگ هیچ‌وقت به آن مسابقه نمی‌رسید؟

داستان این فیلم بر اساس واقعیت بود، این موضوع در نگاه تو به فیلم اثر گذار بود؟

کدام شخصیت برای تو قابل درک بود و به او احساس نزدیکی می‌کردی؟

 

 

داستان اثر

«جون‌کیونگ» پسر نابغه‌ای است که به ریاضی و ستاره‌ها علاقه‌مند است. او در روستایی زندگی می‌کند که تنها راه رفت و آمد آن یک ریل قطار است. همه اهالی روستا برای تردد لازم است از آن عبور کنند و هرساله چندین تن بخاطر این وضع خطرناک، جان خود را از دست می‌دهند. خواهر جون‌کیونگ نیز یکی از آن‌ها است.

جون‌کیونگ نمی‌تواند مرگ خواهرش را قبول کند و سال‌ها با روح او زندگی می‌کند. او با نقل مکان به جایی دیگر مخالف است چون گمان می‌کند روح خواهرش بیرون از این خانه وجود نخواهد داشت. با ورودش به دبیرستان، همکلاسی جدیدش، «راهی» که از او خوشش آمده، سعی می‌کند سر از کار او دربیاورد. این رابطه که اول با کنجکاوی آغاز می‌شود کم‌کم به دوستی و علاقه میان آن‌ها می‌رسد. راهی می‌فهمد که جون‌کیونگ هرروز نامه‌ای به رئیس جمهور می‌نویسد و از او درخواست می‌کند که ایستگاه راه آهنی برای روستایشان بسازد. راهی تصمیم می‌گیرد در این راه به جون‌کیونگ کمک کند. در نهایت مجوز ساختن ایستگاه را با ممارست می‌گیرد اما دولت آن را نمی‌سازد بنابراین جون‌کیونگ تصمیم می‌گیرد خودش دست به کار شود. مردم روستا که می‌بینند او به تنهایی چقدر تلاش می‌کند، به کمک او می‌آیند و ایستگاه را می‌سازند.

جون‌کیونگ که تا قبل از این فقط به رئیس جمهور نامه می‌نوشت و از درس و دیگر چیزها دست کشیده‌بود، با کمک راهی، معلم‌ها، مردم روستا و پدرش در مسیر جدیدی پا می‌گذارد، می‌تواند از روح خواهرش دل بکند و با قبول شدن در آزمون ریاضی و فیزیک، موفق به کسب بورسیه تحصیلی در آمریکا شود.

جزئیات اثر

کارگردان/ مولف: لی جانگ‌هون (Lee Jang-hoon)

نویسنده/ مترجم: لی جانگ‌هون (Lee Jang-hoon)

نام تهیه کننده: یوک کیونگ‌سم (Yook Kyung-sam)

نام بازیگران: ایم یونا (Im Yoon-ah) لی سانگ‌مین (Lee Sung-min) پارک جونگ‌مین (Park Jeong-min) لی سوکیونگ (Lee Soo-kyung)

نام شخصیت ها:

جونگ جون‌کیونگ: نابغه ریاضی که نامه‌های زیادی به رئیس جمهور نوشته است.

سونگ راهی:  دختر نماینده کنگره و همکلاسی جون کیونگ

جونگ بو کیونگ: خواهر جون‌کیونگ است، که برادرش را بزرگ کرده.

کشور سازنده: کره جنوبی

کمپانی سازنده: Blossom Pictures

جوایز و افتخارات:

برنده جایزه بهترین فیلم آینده از نگاه تماشاگران در هفدهمین جشنواره du Film Coréen à Paris

«لی سوکیونگ» برنده جایزه بهترین نقش مکمل در پنجاه و هشتمین جشنواره Baeksang Arts Awards

مخاطب اثر: بزرگسال

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد معجزه: نامه‌هایی به رئیس جمهور

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!