• امروز : 10 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم مرد مورچه‌ای و زنبورک: شیدایی کوانتومی (Ant-Man and the Wasp: Quantumania)

author-img

توسط : فرشته حجتی ارزیاب کدومو

8 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

4765 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 16 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

مرد مورچه‌ای، ابرقهرمان دنیای مارول، این بار با رفتن به دنیای کوانتومی به همراه خانواده‌اش، ابرانسانی به نام کانگ را نابود می‌کند. این فیلم محصول 2023 آمریکا است و خشونت بالایی دارد اما پیام‌های مثبت بسیاری نیز دارد که از آن جمله می‌توان به ارزش و اهمیت خانواده و مفهوم پدر و مادر، اشاره کرد.

ژانر : ابرقهرمانی اکشن ماجراجویی

سال 2023 124 دقیقه جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 2 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

این فیلم در ادامه مجموعه فیلم‌های مرد مورچه‌ای، فیلمی ابرقهرمانی با خشونت بسیار بالاست که به معرفی سرزمینی کوانتومی و یا در حد اتم می‌پردازد. جایی که بدون اینکه انسان‌های روی زمین بدانند، زندگی در آن در جریان است. این سرزمین عجیب فضای عجیبی دارد که موجودات آن عجیب‌تر از خودِ آن هستند! مواجهه با جهانی این چنین و خطرات آن و اسراری که در دل آن پنهان شده، ممکن است برای مخاطب اضطراب‌آور باشد؛ علیرغم خشونت و ترس بالای فیلم، پیام‌های مثبت بسیاری در آن وجود دارند. برعکسِ سینمایی که هر روز به دنبال فاصله‌گرفتن از مفهوم خانواده و تخریب آن است، در این فیلم شاهد اهمیت جایگاه آن هستیم. خانواده‌ای را می‌بینیم که برای حضور در کنار یکدیگر، ارزش بسیاری قائل هستند. پدری را می‌بینیم که به دنبال اثبات خود به دخترش است و دختری که عاشقانه پدر را دوست دارد و برای اینکه به او ثابت کند توانایی‌های بسیاری دارد، تلاش می‌کند و به طور کلی، خانواده‌ای که رابطه‌ای مستحکم و عمیق و مهربانانه دارند، به تصویر کشیده می‌شود.                                                                  خلاصه: خشونت و ترس فیلم بالاست اما پیام‌های مثبت بسیاری دارد که از آن جمله ارزش و اهمیت مفهوم خانواده  است.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

درباره داستان فیلم و شخصیت‌های آن با یکدیگر گفتگو کرده و از فرزندان خود سوال کنید:

ویژگی‌های مثبت قهرمانان داستان چه بود؟

به نظر تو این فیلم پیام مثبتی هم داشت؟

آیا از نظر تو چنین قهرمانانی می‌توانند وجود خارجی داشته باشند؟

قهرمان واقعی از نظر تو چه کسی است؟

آیا بدون اتحاد و همدلی امکان نابودی کانگ وجود داشت؟                                                                                                                                          

خلاصه: درباره داستان فیلم، پیام‌های آن و ویژگی‌های قهرمانان واقعی با فرزندان خود گفتگو کنید.

داستان اثر

اسکات لانگ یا همان مرد مورچه‌ای، زندگی آرام خود را آغاز کرده و به خاطره‌نویسی مشغول است اما این آرامش دیری نمی‌پاید و با ارسال سیگنال به دنیای کوانتومی توسط دخترش کَسی، او، همسرش، پدر و مادر همسرش و خودِ کسی به این دنیا کشیده می‌شوند. در این دنیای عجیب که ساکنانی عجیب دارد، آن‌ها گرفتار هیولایی به نام کانگ می‌شوند. کانگ انسانی است که خطوط زمانی و مکانی را می‌شکند و قدرتی عجیب دارد. او توسط هم‌نوعان خود به این سرزمین تبعید شده است اما در اینجا برای خود یک امپراطوری به وجود آورده است. اسکات و همراهانش با متحد ساختن مردم بومی آنجا، موفق می‌شوند تا او را نابود کنند و خود نیز به زمین بازگردند اما این پایان ماجرا نیست و کانگ، بار دیگر در خط زمانی دیگری دیده می‌شود و این داستان ادامه دارد...

جزئیات اثر

کارگردان: Peyton Reed

نویسنده: Jeff Loveness

تهیه کننده: Kevin Feige, Stephen Broussard

بازیگران:

Paul Rudd, Evangeline Lilly, Jonathan Majors, Kathryn Newton, David Dastmalchian, Katy O'Brian, William Jackson Harper, Bill Murray, Michelle Pfeiffer, Corey Stoll, Michael Douglas

شخصیت‌ها

اسکات (مرد مورچه‌ای): قهرمان فیلم که عضو گروه انتقام‌جویان است. ویژگی او این است که در حد یک مورچه کوچک می‌شود و یا در حد هیولا بزرگ می‌شود. علاوه بر ویژگی قهرمانی او و مبارزه با شروران دنیا، اسکات پدری مهربان و همراه و همچنین مردی خانواده‌دوست است.

هوپ: همسر اسکات که او نیز عضو انتقام‌جویان است و در حد یک زنبور کوچک می‌شود. هوپ همه جا همراه اسکات است و بسیار شجاع و مهربان است.

کَسی: دختر نوجوان اسکات که دوست دارد مانند اعضای خانواده‌اش عضو انتقام‌جویان باشد. کسی نیز بسیار مهربان، نوع‌دوست، شجاع و باهوش است.

جَنِت: مادر هوپ و کسی که به دانش کوانتومی آگاه است و زمانی در حدود 30 سال را در دنیای کوانتومی سپری کرده و به نوعی زندانی بوده است. جنت نیز شجاع، ماجراجو، مهربان و خانواده‌دوست است.

هنک: همسر جنت که او نیز به دانش کوانتومی مسلط است و می‌تواند اشیا را بزرگ یا کوچک کند. هنک عاشقانه همسر و خانواده‌اش را دوست دارد و هیچگاه تنهایشان نمی‌گذارد.

کانگ: مردی که به دانشی عجیب و قدرتمند دسترسی دارد و می‌توان در زمان و مکان حرکت کند. او برای نجات خود از سرزمین کوانتومی، حاضر است همه چیز را از بین ببرد و تریلیون‌ها انسان و موجود را بکشد. او اکنون به فاتح معروف است و اهالی سرزمین کوانتومی به شدت از او هراس دارند.

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: Marvel Studios

مخاطب اثر: بزرگسال

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد مرد مورچه‌ای و زنبورک: شیدایی کوانتومی

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!