• امروز : 28 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه ( Spider-Man: Homecoming)

author-img

توسط : مهسا خاکپور ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

2781 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 14 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

«مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» یکی دیگر از مجموعه فیلم‌های ابرقهرمانی مارول و ادامه‌ی داستان «مرد عنکبوتی» است. پیتر پارکر قصد دارد جلوی گروهی از افراد که با سلاح‌های فضایی و غیرمعمول دست به دزدی و خرابکاری می‌زنند را بگیرد.

ژانر : ابرقهرمانی

سال 2017 133 دقیقه جزئیات کامل اثر
22 مناسب خانواده 3 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 10 +
بر اساس 1 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

فیلم «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» محصول سال ۲۰۱۷ یکی از مجموعه فیلم‌های ابرقهرمانی مارول است که در ژانر علمی-تخیّلی و اکشن داستان درگیری مرد عنکبوتی با مردی شرور به نام تومز و گروهش است که با دست‌یافتن به فلزات و تکنولوژی فضایی و ترکیب آن با تکنولوژی حاضر، قادر به ساخت اسلحه‌های لیزری جدید و مخرّبی شده‌اند.

خشونت‌ها و درگیری‌های فیلم بیشتر در قالب درگیری‌های فیزیکی و استفاده‌ از سلاح‌های لیزری و جدید است. ترکیب رخدادهای تخیّلی با فضای واقعی و شهری فیلم و همچنین ابرقهرمان‌بودن شخصیت اصلی می‌تواند برای نوجوانان جذّابیت بسیار بالایی داشته باشد. شخصیت اصلی فیلم در تمام درگیری‌ها و آسیب‌هایی که برایش رخ می‌دهد به‌طور معجزه‌آسایی جان سالم به در می‌برد و این نکته ممکن است باعث شود نوجوانان با الگوپذیری غلط، دست به رفتارهای پرخطر و پرریسک بزنند.

به‌طورکلّی در فیلم‌های ژانر علمی-تخیّلی و اکشن میزان خشونت نمایش‌داده‌شده بسیار بالاست که می‌تواند تقلید و الگوپذیری کلامی و رفتاری نوجوانان را به دنبال داشته باشد. می‌توان این مشکل احتمالی را با گفت‌وگوی قبل و بعد از فیلم مدیریت کرد.

اما نکته‌ی مهم در این فیلم نوجوان‌بودن شخصیت اصلی فیلم به‌عنوان یک ابرقهرمان است. او خطاهایی می‌کند و یک شخصیت کامل نیست؛ تصمیمات هیجانی می‌گیرد و به‌شدت شیفته‌ی انتقام‌جویان و کارهای آن‌هاست. درواقع در سنین نوجوانی این علاقه به نجات دنیا و اهداف بزرگ و متعالی جزو ارزش‌های اصلی به شمار می‌آید. اما همین افکار تفکرات قهرمانی را شکل می‌دهد؛ تفکراتی که درباره‌ی مصونیت آن‌ها درمقابل خطرات جامعه به دلیل متفاوت‌بودنشان است.

ممکن است نوجوانان تصور کنند که خطراتی مانند اعتیاد هرگز آن‌ها را تهدید نمی‌کند. این فیلم و شخصیت نوجوان آن می‌تواند موقعیت مناسبی را برای بررسی این دست از افکار در فرزند شما ایجاد کند. این کار را می‌توانید با انتقاد از شخصیت اصلی و اهمیت درنظرگرفتن خطرها و بررسی موقعیت و پرهیز از محیط‌های آسیب‌زا انجام دهید.

خلاصه: در این فیلم، مرد عنکبوتی با گروهی شرور که مجهز به اسلحه‌های لیزری جدید هستند درگیر می‌شود. خشونت‌ فیلم بسیار بالاست و ممکن است باعث الگوپذیری کلامی یا رفتاری اشتباه نوجوانان شود.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

از کودکان خود درباره‌ی شخصیت ابرقهرمانی محبوبشان و ویژگی‌های مثبت و منفی آن شخصیت بپرسید.

 از فرزند خود بپرسید آیا دوست داشت به‌جای مرد عنکبوتی باشد؟

از فرزند خود بپرسید اگر جای مرد عنکبوتی بودی، چه کارهایی انجام می‌دادی؟

از فرزند خود بپرسید رخدادهای تخیّلی و فضای شهری و واقعی فیلم برایش جذّاب است یا باعث ترس او می‌شود؟

از فرزند خود بخواهید کارهای مرد عنکبوتی را نقد کند.

درمورد کمک‌هایی که تونی استارک می‌توانست به پیتر بکند حرف بزنید. از فرزندتان بپرسید آیا انتظار داشت تونی استارک چگونه نقش حمایتی خود را ایفا کند؟

خلاصه: از فرزند خود بپرسید کدام شخصیت‌ را دوست دارد و ویژگی‌های مثبت و منفی شخصیت را بررسی کنید.

داستان اثر

مرد عنکبوتی در جریان کمک به افراد برای نیازهای معمولی‌شان گروهی را یافت که از ترکیب فلزات و تکنولوژی فضایی و تکنولوژی زمینی به سلاح‌هایی با تکنولوژی بالا و غیرمعمول دست یافته‌اند و از آن‌ها در جهت دزدی و خرابکاری استفاده می‌کنند. او قصد دارد جلوی آن‌ها را بگیرد تا لیاقت خود را به تونی استارک اثبات کند.

جزئیات اثر

کارگردان: جون واتس/ Jon Watts

نویسنده: جاناتان گلدشتاین/ Jonathan Goldstei

تهیه کننده: کوین فایگی/ Kevin Feige

بازیگران: تام هالند، مایکل کیتون، رابرت داونی جونیور / Tom Holland, Michael Keaton, Robert Downey Jr

شخصیت‌ها:

پیتر پارکر: نوجوانی که در کارآموزی برای تونی استارک، نقش مرد عنکبوتی را دارد و سعی دارد این نقش را در دنیای واقعی و برای کمک به دیگران هم حفظ کند.

آدریان تومز: مردی که در جریان پاکسازی مناطق جنگی به فلزات و تکنولوژی فضایی دست پیدا کرد و از آن در جهت خرابکاری استفاده کرد.

تونی استارک: آیرون من و صاحب صنایع استارک که درحال مراقبت از پیتر پارکر برای یافتن لیاقت پوشیدن لباس مرد عنکبوتی در اوست.

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: Marvel Studios

جوایز و افتخارات: هشتمین فیلم پرفروش ۲۰۱۷، چهاردهمین فیلم پرفروش ابرقهرمانی تاریخ

مخاطب اثر: نوجوانان

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : مجتبی چمران

۲ بهمن ۱۴۰۰

مناسب سن 10 +

سلام من چون از فیلم های مرد عنکبوتی و شخصیت او خوشم می آید(البته به خاطر جذابیت کاراکتر) فقط از دیدن صحنه های تخیلی این سری فیلم لذت میبرم ولی در کل برای کودکان با همراه خانواده مناسب هست و میتونن تماشا کنن

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!