• امروز : 15 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم مردی به نام اتو (A Man Called OTTO)

author-img

توسط : مریم رضایی ارزیاب کدومو

1 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1037 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 13 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

فیلم اقتباسی «مردی به نام اتو» که از روی کتاب فردریک بکمن ساخته شده، داستان زندگی مردی عبوس و سخت‌گیر به نام اتوست که بعد از مرگ همسرش زندگی را فراموش کرده و به دنبال راهی برای خودکشی‌ست، اما با آمدن همسایه جدید، نگاه او کم‌کم به زندگی تغییر کرده و برای زنده‌ماندن تلاش می‌کند.

با وجود اینکه روش‌های مختلف خودکشی در فیلم نمایش داده می‌شود و ممکن است تاثیرات منفی به همراه داشته باشد، پایین‌بودن میزان ترس، خشونت و بالابودن شدت الگوها و پیام‌های مثبتی چون امیدواری، تلاش برای زندگی‌کردن، همدلی و .... سبب شده تا این فیلم، به محصول مناسبی برای گروه سنی +13 سال تبدیل شود.

ژانر : کمدی

سال 2022 126 دقیقه جزئیات کامل اثر
3 مناسب خانواده 2 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 12 +
بر اساس 1 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

فیلم سینمایی «مردی به نام اتو» با اقتباسی از کتاب «مردی به نام اوه» فردریک بکمن ساخته شده‌است. در این فیلم، زندگی مرد سخت‌گیری را می‌بینیم که با انتقادکردن نسبت به همه‌ چیز و سخت‌گیری‌هایش، زندگی را به کام خود و اطرافیانش تلخ کرده‌است، او قصد دارد تا به زندگیش پایان داده و به نزد همسر مرحومش برود. اتو بعد از مرگ همسرش، روحیه‌اش را از دست داده و زندگی برایش بی‌معنا شده، اما با ورود مدیسا به زندگیش، درمیابد که مرگ یک عزیز، پایان زندگی نیست و زندگی در جریان است. او به خاطر سخت‌گیری‌هایش با همسایه و دوست چندساله خود قهر کرده و دلالان از همین قهر استفاده کرده و در حال مصادره خانه‌هایشان هستند. او که متوجه مطلب می‌شود با دوستش ارتباط را از سر گرفته و مانع فروش خانه می‌شود. بهتر است پس از اتمام فیلم، درباره پیام‌ها و الگوی مثبت فیلم، مخصوصا این نکته که مرگ یک عزیز پایان زندگی نیست و با دورشدن از یکدیگر آسیب‌پذیر می‌شویم با یکدیگر صحبت کنید.

نقل است که «تا با کفش‌های کسی راه نرفته‌ای، راه رفتن او را قضاوت نکن.» در جریان فیلم وقتی بدرفتاری‌های اتو را می‌بینیم، ممکن است قضاوت نادرستی نسبت به او داشته باشیم، اما در طول روند فیلم و بیماری همسرش و اتفاقات دیگری که برای او افتاده، متوجه می‌شویم که کج‌خلقی‌های اتو، به خاطر شرایط سخت زندگیش بوده است. باید مراقب باشیم که در زندگی نیز دچار این مشکل نشویم، چون ما تمام زندگی یک شخص و پستی بلندی‌های آن را نمی‌دانیم.

خلاصه: درباره پیام فیلم که در جریان‌بودن زندگی پس از فقدان است با یکدیگر صحبت کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

دلیل اتو، برای پایان دادن به زندگیش چه بود؟ از فرزندتان بپرسید به چه چیز یا چه کسی دلبستگی دارد؟ حالا از او بخواهید تا دنیا را بدون آن شخص/شی تصور کند و درباره آن صحبت کند. راجع به دوگانه مرگ و زندگی با یکدیگر صحبت کنید. از فرزندتان بپرسید که دریافت او از این فیلم چه بوده؟ درباره پاسخ آن با یکدیگر صحبت کنید.

خلاصه: راجع به دوگانه مرگ و زندگی با یکدیگر صحبت کنید.

داستان اثر

اتو که 6 ماه است همسرش را از دست داده، بیش از پیش عبوس و زودرنج شده. او بیش از حد بر روی قواعد زندگی، مثل بسته شدن درب پارکینگ یا ریز قیمت فروشگاه‌ها حساس است و زندگی را به کام خود و اطرافیان تلخ کرده‌است، تا جایی که قصد می‌کند تا به زندگی‌اش پایان بدهد. او از راه‌های مختلفی برای خودکشی استفاده می‌کند، اما هربار نشانه‌ای مانع مرگ او می‌شود. این نشانه‌ها از جانب همسایه جدید، مدیسا، هستند. مدیسا که مادری شاد و با روحیه است، ناخواسته امید به زندگی را در اتو بالا می‌برد تا جایی که او را از مرگ منصرف می‌کند. اتو با نگاه تازه به زندگی، سخت‌گیری را کنار می‌گذارد و با دوست قدیمی‌اش آقای روبن، ارتباط را از سر گرفته و مانع فروش خانه او به افراد سودجو می‌شود. در نهایت اتو به خاطر مشکل قلبی‌اش از دنیا می‌رود و همه داراییش را به مدیسا و فرزندانش می‌بخشد تا آن‌ها زندگی بهتری داشته باشند.

جزئیات اثر

نام شخصیت ها: اتو: مردی قانون‌مند و سخت‌گیر که با پافشاری بر روی اصول اخلاقی، باعث آزار و اذیت اطرافیانش می‌شود. او بعد از مرگ همسرش، از زندگی دست شسته و سعی دارد با خودکشی، به نزد او برود.

سونیا: همسر اتو، که در طول فیلم، درباره زندگی و نحوه آشنایی آن‌ها با یکدیگر بیشتر آشنا می‌شویم. او 6 ماه است که فوت کرده.

مدیسا: همسایه جدید اتو. او بسیار با انرژی و امیدوار است و سعی می‌کند به دیگران کمک کند. او نگاه اتو به زندگی را تغییر می‌دهد و از خودکشی‌اش جلوگیری می‌کند.

کشور سازنده:

کمپانی سازنده: Sony Pictures

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : زینب طاهری

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲

مناسب سن 12 +

فیلم مردی به نام اوتو فیلم خوبی هست

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد مردی به نام اتو

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!