• امروز : 25 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم مردی از ناکجا / آجوشی (Man from Nowhere)

author-img

توسط : فاطمه زهرا باقری ارزیاب کدومو

1 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1655 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 18 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

داستان پرفراز و نشیب دختربچه‌ای که دزدیده می‌شود و یک افسر ویژه‌ی بازنشسته برای پیدا کردن و نجات او به تنهایی با تبهکاران درگیر می‌شود. این فیلم یکی از تحسین‌شده‌ترین فیلم‌های سینمای کره‌ جنوبی است و پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۱۰ بوده است. میزان خشونت و ناهنجاری اجتماعی این فیلم بالاست.

ژانر : اکشن جنایی

سال 2010 ۱۱۹ دقیقه جزئیات کامل اثر
4 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

فیلم مردی از ناکجا داستان یک جامعه‌ی ناامن را روایت می‌کند که در آن کودکان بی‌سرپرست دزدیده می‌شوند و باندهای قاچاق انسان و قاچاق مواد جولان می‌دهند. این فیلم در ژانر جنایی و اکشن، بسیار مهیج ساخته شده است و در کنار هیجان این فیلم، شاهد داستانی بسیار احساسی و لطیف بین یک مرد و یک دختربچه هستیم. این فیلم خشونت بالایی دارد و دیدن آن برای افرادی که روحیه حساس دارند توصیه نمی‌شود. همچنین ناهنجاری‌های اجتماعی این فیلم نیز بالاست و توصیه می‌کنیم نسخه پالایش‌شده را تماشا کنید.

سومی احساس می‌کند همه در اجتماع از او دوری می‌کنند و به خاطر او شرمسارند. او به خاطر اینکه مادرش و همکلاسی‌هایش و معلمهایش از او دوری می‌کنند، احساس می‌کند خواستنی نیست. تنهایی و بی‌پناهی سومی او را به سمت مهربان‌ترین فردی که اطرافش وجود داشته یعنی ته‌شیک سوق می‌دهد. درباره تنهایی و بی‌پناهی این شخصیت با خانواده گفتگو کنید و درباره اینکه چطور می‌توان به کودکان بدسرپرست کمک کرد راه‌حل بیابید.

ته‌شیک بدون حکم قضایی اقدام به کشتن قاچاقچیان و قاتلان می‌کند که درست یا غلط بودن این عمل ممکن است در نظر افراد مختلف متفاوت باشد. این موضوع می‌تواند موضوع یک گفتگوی چالشی باشد.

خلاصه:

درباره شخصیت سومی و ته‌شیک و فراز و نشیب زندگی آنها صحبت کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

چطور می‌توانیم کسی که غمگین و تنها است را دلداری دهیم؟

فکر می‌کنی انگیزه ته‌شیک برای نجات سومی چه بود؟

خلاصه:

با خانواده درباره تصمیمات شخصیت‌های اصلی و احساسات آنها صحبت کنید

داستان اثر

 یک مغازه‌دار اجناس کرایه‌ای به نام چا ته‌شیک در انزوا روزگار می‌گذراند. مردم به خاطر رفتار مرموزش فکر می‌کنند که او یک خلافکار است که در محله‌ای آرام مخفی شده. دختربچه‌ی شاد و سرزنده‌ای به نام سومی که در همسایگیش زندگی می‌کند، همیشه به او سر می‌زند و درباره او کنجکاو است. مادر سومی یک زن بدکاره و معتاد است. او مقداری هروئین از یک کلاب می‌دزدد. سومی برای فرار از محیط خانه معمولا با ته‌شیک وقت می‌گذراند و او را سوال‌پیچ می‌کند. ته‌شیک هم به سرزندگی و شخصیت او علاقه‌مند است و دورادور مراقب اوست. قاچاقچیان مواد مخدر برای جبران دزدیدن مواد توسط مادر سومی، او و سومی را می‌دزدند و به قاچاقچیان انسان می‌فروشند. قاچاقچیان وقتی می‌فهمند سومی برای ته‌شیک اهمیت دارد، از او می‌خواهند در ازای برگرداندن سومی برای آنها مواد جا‌به‌جا کند. ته‌شیک هم که از کمک پلیس ناامید است قبول می‌کند. اما آنها می‌خواستند از طریق ته‌شیک برای رئیس باندشان پاپوش درست کنند و او را در حال معامله‌ی مواد به پلیس لو بدهند. رئیس باند از دست پلیس فرار می‌کند و ته‌شیک دستگیر می‌شود اما از اداره پلیس فرار می‌کند. پلیس درباره هویت چا ته‌شیک تحقیق می‌کند و مشخص می‌شود که او یک افسر ویژه‌ و فوق‌سری بوده است. ته‌شیک برای پیدا کردن سومی شروع به فعالیت می‌کند. او در این راه یک باند موادمخدر را متلاشی می‌کند و در آخر بعد از کشمکش‌های فراوان در کمال ناباوری سومی را سالم و سلامت پیدا می‌کند.

جزئیات اثر

کارگردان/ مولف: لی جونگ‌بوم Lee Jeong-beom

نویسنده/ مترجم: لی جونگ‌بوم Lee Jeong-beom 

نام تهیه کننده: لی ته‌هئون Lee Tae-heon

نام بازیگران: وون بین - کیم سه‌رون - Won Bin - Kim Sae-ron

نام شخصیت ها:

آجوشی / چا ته‌شیک:

مردی که به خاطر گذشته‌ی دردناکش در انزوا زندگی می‌کند. او به دخترکی به نام سومی مثل دختر خودش نگاه می‌کند و پس از دزدیده شدن او برای نجات او دست به کار می‌شود.

جونگ سومی:

دخترکی که به خاطر بی‌مهری‌های اطرافیانش درباره مرد همسایه مرموز کنجکاو می‌شود و دور و بر او می‌پلکد.

مادر سومی:

زن بی‌بند و بار و معتادی که نمونه‌ی یک مادر وظیفه‌نشناس است.

کشور سازنده: کره جنوبی

کمپانی سازنده: CJ Entertainment

جوایز و افتخارات:

این فیلم در زمان اکران به مدت پنج هفته‌ی متوالی رتبه اول باکس آفیس کره را از آن خود کرد. و به عنوان پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۱۰ کره‌جنوبی شناخته شد.

در سال ۲۰۲۰ چاد استاهلسکی کارگردان سری فیلم جان ویک اعلام کرد که می‌خواهد از روی این فیلم یک فیلم دیگر بسازد.

این فیلم و بازیگران اصلی آن وون‌بین و کیم سه‌رون در جشنواره های فیلم کره برنده جوایز متعددی شده‌اند.

-جایزه‌ی ویژه سال ۲۰۱۰ جشنواره بو ایل

-اشاره‌ی ویژه در فستیوال فیلم فیلادلفیا

-چهل و هفتمین جشنواره گرندبل:

بهترین بازیگر: وون‌بین

جایزه محبوبیت: وون‌بین

-هشتمین جشنواره فیلم کره‌ای:

بهترین بازیگر: وون‌بین

بهترین بازیگر جدید: کیم سه‌رون

بهترین سینماتوگرافی

-سی‌و‌یکمین جشنواره فیلم اژدهای آبی:

بهترین تکنیک: مردی از ناکجا

بهترین بازیگر: وون‌بین

مخاطب اثر: بزرگسال

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد مردی از ناکجا / آجوشی

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!