• امروز : 16 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم مثل یک دختر سواری کن (Ride Like a Girl)

author-img

توسط : فرشته حجتی ارزیاب کدومو

1 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1026 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 12 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
این فیلم داستانی واقعی از زندگی میشل پِین، اولین زنی است که توانسته جام ملبورن مسابقات سوارکاری را به دست آورد. کسی باور نمی‌کند که یک زن بتواند چنین جایزه‌ای را کسب کند. نگاه همه به دختران و زنان، نگاهی از بالا به پایین و همراه با حقارت است. میشل با کسب این جایزه، به همه ثابت می‌کند که موفقیت، ربطی به جنسیت ندارد. صبوری و توکل به خداوند برای رسیدن به موفقیت، از دیگر پیام‌های مثبت این فیلم هستند. 

ژانر : بیوگرافی درام

سال 2019 118 دقیقه جزئیات کامل اثر
2 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

«مثل یک دختر سواری کن» که داستان زندگی میشل پِین را برای ما روایت می‌کند، به دنبال بیان ارزش و جایگاه مهم تلاش و استقامت و پرهیز از ناامیدی برای رسیدن به هدف، فارغ از جنسیت است. نگاه مردان به زنان و به ویژه حضور میشل در بین آنان در این فیلم، نگاهی از بالا به پایین، جنسیت‌زده و همراه با تحقیر است. آنان باور نمی‌کنند که یک زن بتواند جام ملبورن را کسب کند. اتفاقی که درتاریخ 150 ساله این مسابقات رخ نداده است؛ اما میشل ثابت می‌کند که قهرمانی ربطی به جنسیت ندارد و هرکسی با تلاش و استقامت می‌تواند به این مهم دست یابد. درباره این موضوع می‌توانید با فرزندان خود گفتگو کنید. به ویژه با فرزندان دختر که ممکن است در جامعه گاهی با چنین نگاهی مواجه شوند.  یکی دیگر از نکات جالب توجه فیلم، خانواده پرجمعیتِ میشل است. خانواده‌ای با ده فرزند که شاد و خرسند در کنار هم زندگی می‌کنند و اتفاقا همه موفق و پرتلاش هستند. آن‌ها در سختی‌ها و در شادی‌ها مسئولانه و همدلانه از یکدیگر حمایت می‌کنند و این را از پدر خود آموخته‌اند که با رفتار صحیح و مسئولانه خود، چنین خانواده موفقی را پرورش داده است. پَدی پِین در صحبت‌های خود با میشل او را به گفتگو به خدا و در واقع توکل به او فرامی‌خواند. او نقش صبوری را در قهرمانی این ورزش، موثرتر از سرعت و قدرت می‌داند. همه این‌ها نکاتی است که می‌توانیم برای گفتگو از آن بهره ببریم.  برای تماشای این اثر انگیزشی، از نسخه‌های پالایش‌شده استفاده کنید.  خلاصه: این فیلم را می‌توانیم اثری انگیزشی به ویژه برای دختران در نظر بگیریم. درباره پیام‌های مثبت آن با فرزندان خود گفتگو کنیم. 

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

موضوعات متعددی را برای گفتگو می‌توانیم انتخاب کنیم و این گفتگو را تنها به زمانِ پس از تماشا محدود نکرده و در موقعیت‌های مختلف از آن بهره ببریم. گفتگو را می‌توانیم با این سوالات آغاز کنیم: به نظر تو چه محدودیت‌هایی برای دختران در جامعه وجود دارد؟  آیا تو برای موفقیت خود، مانعی می‌بینی؟ (موانع جبری یا محیطی یا ناشی از فرهنگ جامعه) آیا می‌توان این فیلم را فیلمی فمنیستی دانست؟ درباره جنبش فمنیست چقدر اطلاعات داری؟ پس از تماشای فیلم چه حسی داشتی؟ چه احساسی در تو زنده شد؟ نقش خودباوری و اعتماد به نفس را در موفقیت تا چه حد موثر می‌دانی؟  مولفه‌های رسیده به موفقیت از نظر چه چیزهایی هستند؟ نقش خداباوری و توکل به او در میان این مولفه‌ها چقدر است؟  آیا با حرف‌های پدرِ میشل درباره نقش صبوری در موفقیت موافقی؟  خلاصه: درباره نگاه جنسیتی به زنان، مولفه‌های موفقیت، خداباوری و خودباروی و دیگر پیام‌های مثبت فیلم با فرزندان خود گفتگو کنید. 

داستان اثر

میشل مانند دیگر خواهران و بردارهایش به سوارکاری علاقه‌مند است اما شدت این علاقه بسیار بیشتر از دیگران است. او نیز مانند دیگر اعضای خانواده از کودکی به دنبال سوارکاری است و پدرش او را در این مسیر پرورش می‌دهد. در ابتدا او شکست‌های متعددی را تجربه می‌کند تا جایی که کمی پدر را دلسرد می‌کند. در یکی از مسابقات، او از اسب پرت شده و جمجه‌اش می‌شکند. زمان زیادی طول می‌کشد تا میشل دوباره سلامتی‌اش را به دست آورد. پس از بهبودی باز هم دست از سوارکاری برنمی‌دارد و چندین بار دیگر هم آسیب جسمی می‌بیند اما باز هم دست بردار نیست تا اینکه بالاخره موفق می‌شود در مسابقات جام ملبورن شرکت کند. او در میان نگاه ناباورانه همه مردم و دوستان و خانواده‌اش، برنده جام ملبورن شده و نام خود را به عنوان اولین زنی که توانسته این جام را به دست آورد، ثبت می‌کند. 

جزئیات اثر

کارگردان: Rachel Griffiths نویسنده:  Andrew Knight, Elise McCredie نام تهیه کننده: Richard Keddie, Rachel Griffiths, Susie Montague-Delaney نام بازیگران: Teresa Palmer, Sam Neill نام شخصیت ها: میشل پِین: دختر سختکوش و با استعدادی که علاقه زیادی به سوارکاری دارد. میشل دهمین فرزند خانواده است که در 6 ماهگی مادر خود را از دست می‌دهد. او مهربان، دلسوز و خانواده‌دوست است و به پدرش نیز بسیار وابسته است. او در نهایت به هدف خود می‌رسد. پَدی پِین: پدر خانواده که مردی بسیار مدیر و مدبر و صبور است. او با وجود فرزندان زیاد به تک تکشان توجه می‌کند. خودِ او نیز عاشق سوارکاری است و تمام فرزندانش را در همین مسیر، هدایت می‌کند. استیوی: برادر میشل که سندروم دان دارد. استیوی بسیار مهربان و دلسوز و زلال و پاک است و همیشه در کنار میشل است. کشور سازنده: استرالیا کمپانی سازنده: Magdalene Media, Screen Australia (funding), The Film Company جوایز و افتخارات: این فیلم نامزد دریافت 3 جایزه در بخش‌های بهترین بازیگر نقش اول، بهترین فیلم و بهترین موسیقی متن از جشنواره فیلم استرالیا بوده است.  

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد مثل یک دختر سواری کن

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!