• امروز : 27 مهر 1403
logo

نقد و بررسی سریال مثل گل در ماسه (Like Flower In Sand)

author-img

توسط : راضیه سیف ارزیاب کدومو

5 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه

689 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 15 +
مثل گل در ماسه، یک سریال 12 قسمتی با حال و هوای صمیمی و مثبت است، که در سال 2023 منتشر شد. این سریال محصول کره جنوبی است. داستان این اثر راجع به کیم بک دو، یک ورزشکار و نابغه در حوزه‌ی سیرئوم(کشتی محلی کره) است که سال‌ها از آخرین قهرمانی او می‌گذرد. او طی یک ماجرا با دوست کودکی خود اوه دوشیک مواجه می‌شود که قبل تر به دلیل یک تهمت، با خانواده‌ی خود به سئول مهاجرت کرده بود. آن دو پس از ملاقات در مشکلاتی که با آن دست و پنجه نرم می‌کنند به یکدیگر یاری می‌رسانند. این سریال از خشونت و ناهنجاری پایینی برخوردار است که در نسخه‌ی پالایش شده ناهنجاری اثر تا حدودی رفع می‌شود. بزرگ ترین پیام این سریال، تسلیم نشدن در برابر موانع و جنگیدن برای خواسته‌ها است. این سریال برای مخاطبین، با رده‌ی سنی +15 سال مناسب است. نسخه پالایش شده آن را می توانید به همراه نوجوانان بالای 12 سال خود تماشا کنید.

ژانر : کمدی معمایی ورزشی

سال 2023 12 قسمت 60 دقیقه‌ای جزئیات کامل اثر
3 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

چرا 15 سال؟

این سریال با ژانر کمدی، ورزشی در فضایی صمیمی و شاد مسیر حل مشکلات و همبستگی افراد را نمایش می‌دهد؛ اما موضوع آن مناسب افراد پایین 12 سال نمی‌باشد. این اثر ناهنجاری نیز دارد، لازم به ذکر است که میزان آن بالا نیست اما ناهنجاری اثر در نسخه‌ی پالایش شده تاحدود زیادی رفع می‌شود بنابراین شما می توانید نسخه پالایش شده را همراه با نوجوانان بالا ی12 سال مشاهده کنید.

نقش ما چیست؟

موضوع این اثر تا حدودی می‌تواند بستری مناسب برای گفت و گو را در بین والدین و فرزندان فراهم کند. فراز و نشیب زندگی شخصیت‌ها تا حدودی در زندگی عادی نیز قابل لمس است و ظرفیت پرداختن به آن بسیار بالا است. موضوع و مفاهیم این اثر نیز قابل اهمیت است. همراهی افراد مهم زندگی در چالش‌ها، از دست ندادن امید در مسیر رسیدن به اهداف و راحت گرفتن زندگی مفاهیم مثبتی است که قابلیت یادگیری و الگو برداری دارد. مطالعه‌ی موارد ذکر شده نیز والدین را به آگاهی نسبت به این سریال می‌رساند.

بیشتر بدانید....

توجه داشته باشید که شخصیت بک دو نیاز به اعتماد به نفس و انگیزه‌ی اطرافیانش داشت، اما به دلیل عدم دریافت این محرک تصمیم به کناره‌گیری می‌گیرد. در موقعیت‌های مشابه نیز بسیاری از افراد نیاز به همدردی و همراهی اطرافیان به خصوص خانواده را احساس می‌کنند؛ پس خوب است به جای سرزنش با شخصی که در تنگنا قرار دارد همراهی و همدردی کنیم و امید را به او باز گردانیم.

داستان اثر

شخصیت‌ها:

کیم بک دو: نابغه‌ی کشتی محلی که به بن بست رسیده و سال‌هاست که دیگر در این حوزه قهرمان نمی‌شود. او دوست صمیمی دوشیک است و در بزرگسالی به او علاقه‌مند می‌شود.

اوه دو شیک: قربانی تهمت‌های مردم در کودکی که با رؤیای پلیس شدن بزرگ شده. او در حال حاضر یک پلیس است که در پی حل معمای قتل بیست سال گذشته است.

جو می ران: فرزند مقتولی که گفته می‌شد توسط پدر دو شیک کشته شده. او جز دوستان صمیمی بک دو و دو شیک بود.

داستان اثر:

کیم بک دو یک نابغه در حوزه‌ی سیرئوم(کشتی محلی کره) است. او در خانواده‌ای رشد کرده است که همه از استعداد در این زمینه بر خوردارند. اما سال‌هاست که بک دو دیگر نمی‌تواند قهرمانی در این رشته را کسب کند و تصمیم به کناره‌گیری از این رشته‌ی ورزشی را دارد. او روزی پس از شکست در مسابقات، طبق معمول به خانه‌ی متروکه‌ی اوه دو شیک می‌رود تا کمی افکارش را سر و سامان دهد. اوه دوشیک صمیمی ترین دوست او بود که سال‌ها قبل پس از رو به رو شدن با یک تهمت همراه با خانواده‌اش از روستای گوسان به سئول مهاجرت کرده است. پدر دو شیک بیست سال قبل به قتل یکی از کشتی‌گیران متهم شد، اما به دلیل کمبود مدرک تبرئه و آزاد شد. اما مشکل اصلی مردم روستای گوسان بودند که با تهمت و آزار روانی باعث مهاجرت این خانواده شدند. بک دو در آن‌جا با یک دختر جوان به نام اوه یو گیونگ( اوه دوشیک ) رو به رو می‌شود. او در نگاه اول می‌فهمد که دوست قدیمی خود به روستا بازگشته، اما از طرف آن دختر این ماجرا انکار می‌شود. همین ملاقات نقطه‌ی عطفی در زندگی بک دو ایجاد می‌کند. دو شیک به عنوان یک کارآگاه پلیس به صورت مخفیانه به روستا بازگشته تا در کنار حل معمای مرگ یکی از اهالی روستا، واقعیت بیست سال قبل را آشکار کند. او به عنوان یکی از کارکنان باشگاه سیرئوم استخدام می‌شود و در همین حین متوجه بازنشستگی خودخواسته‌ی بک دو می‌شود. دو شیک سعی می‌کند نظر او را تغییر دهد و هویت اصلی خود را برای بک‌ دو فاش می‌کند. بک دو به دلیل علاقه‌ به دو شیک، حرف او را گوش می‌دهد و به تیم باز می‌گردد، و در حین کار کردن بر روی ورزش، همراه با دو شیک به دنبال سرنخی برای حل معمای قتل می‌گردد. در همین زمان، می ران که فرزند مقتول است از هویت دو شیک مطلع شده و او را در جریان اطلاعاتی که کسب کرده می‌گذارد. در نهایت دو شیک با کمک دوستان دوران کودکی‌اش متهم اصلی را پیدا می‌کند و به همه می‌فهماند که به اشتباه پدرش را سرزنش می‌کردند. بک دو نیز با تلاش پی در پی توانست به قهرمانی دست پیدا کند و ثابت کرد که هنوز هم نابغه‌ی سیرئوم است.

جزئیات اثر

کارگردان: Kim Jin Woon / کیم جین وون نویسنده: Kim Jin Woon / کیم جین وون تهیه‌کننده: لی سانگ باک / Lee Sang Bak بازیگران:جانگ دونگ یون /Jang Dong Yun - Lee Joo Myung / لی جو میونگ کشور سازنده: کره جنوبی شرکت سازنده: ENA مخاطب اثر: نوجوان، بزرگسال

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد مثل گل در ماسه

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!