• امروز : 25 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم متولدین نسل انفجار – اکو بومرز (Echo Boomers)

author-img

توسط : یاسمن گودرزی ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

818 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 15 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

«متولدین نسل انفجار» فیلمی خشن در ژانر درام و ساخته‌ی سال ۲۰۲۰ است. فیلم داستان گروهی از جوانان را روایت می‌کند که در اعتراض به بحران اقتصادی آمریکا دست به تخریب و سرقت خانه‌ی ثروتمندان شیکاگو می‌زنند. این اثر با بازی درخشان «میشل شانون» به‌خوبی مشکلات، چالش‌ها، خشم و طرد­شدگی نسل جدید در آمریکا را به تصویر می‌کشد و خشونت بالایی را به نمایش می­‌گذارد.

ژانر : اکشن

سال 2020 86 دقیقه جزئیات کامل اثر
1 مناسب خانواده 1 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

این فیلم درباره‌ی گروهی از جوانان است که به بهانه‌ی اعتراض به شرایط موجود در جامعه، مسیر اشتباهی را در پیش گرفته و برای ارضای حس انتقام‌جویی خود به سرقت و تخریب دست می‌زنند.

در ابتدا این سرقت‌ها حس سرخوشی و رضایت‌مندی در آن‌ها به وجود می‌آورد. اما درنهایت توسط پلیس دستگیر می‌شوند و پایان تلخی انتظار آن‌ها را می‌کشد‌. زمانی که آلی، یکی از اعضای گروه، برای مددکار زندان شرح ماجرای آشنایی با اعضا را تعریف می‌کند، به‌طور ضمنی شروع به توجیه رفتار آنان می‌کند. این توجیهاتِ سراسر احساسی ممکن است در ابتدا این حس را در فرزند شما به وجود بیاورد که گروه آن‌ها حق دارد دست به این اقدامات بزند.

اعضا هنگام سرقت هرچیز را که در خانه می‌بینند تخریب می‌کنند. شیشه‌ها را می‌شکنند، لباس‌ها را آتش می‌زنند و... . در طول فیلم، قوانین و درس‌هایی از زبان لنس بازگو می‌شود که گاهی با هنجارها و قوانین در تضاد است. درست‌بودن یا درست‌نبودن آن‌ها را با فرزند خود بررسی کنید.

الیس و آلی رابطه‌ی عاشقانه‌ای با یکدیگر دارند و در خانه‌ی مشترکی زندگی می‌کنند. لنس به دوستانش خیانت می‌کند و پس از حبس‌کردن آن‌ها در خانه، به همراه جک فرار می‌کند. این خیانت اعضا به یکدیگر بارها اتفاق می‌افتد. لنس در آخر، هنگامی که مددکار زندان از او می‌پرسد که آیا وقتی که از زندان آزاد شود، دوباره دست به این اقدامات می‌زند یا نه؟ لنس می‌گوید بله! و ابراز پشیمانی نمی‌کند‌! این حرکت قهرمان‌مآبانه از سوی شخصیت اصلی داستان  ممکن است فرزند شما را تحت تأثیر قرار دهد. با او دراین‌باره صحبت کنید.

خلاصه: فیلم خشم فروخورده‌ی ناشی از اعتراض را به تصویر می‌کشد و این را با پیام‌هایی توجیه می‌کند. در گروه دوستی خیانت‌هایی شکل می‌گیرد که درنهایت منجر به فروپاشی تیم می‌شود.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

از نوجوان خود بخواهید خلاصه‌ی اثر را برای شما شرح دهد‌.

از او بخواهید پیام‌های مثبت و منفی اثر را استخراج کرده و آن‌ها را برای شما در میان بگذارد.

بهترین راه اعتراض در جامعه‌ای که وضعیت اقتصادی آن مطلوب نیست چیست؟

با نوجوان خود درباره‌ی اختلاف نسل‌ها صحبت کنید و بگذارید احساساتش را درباره‌ی راهی که لنس و دوستانش رفته بودند در میان بگذارد.

با فرزند خود درباره‌ی اهمیت کسب ثروت از راه مشروع صحبت کنید.

خلاصه: درباره‌ی اشتباهات و خطا‌های اعضای گروه با فرزند خود گفت‌و­گو کنید.

داستان اثر

«لنس زاترلند» که فارغ‌التحصیل رشته‌ی هنر است به پیشنهاد پسر عمه‌اش، «جک»، برای کار به شیکاگو می‌رود. لنس پس از دیدار با جک متوجه می‌شود کاری که جک از آن صحبت کرده سرقت و تخریب خانه‌ی افراد ثروتمند شیکاگو است. او با گروه پنج‌نفره‌ی دوستان جک آشنا می‌شود که به بهانه‌ی خشم و نفرتی که از نظام سرمایه‌داری و شرایط اقتصادی موجود دارند اقدام به این کار می‌کنند.

جک ابتدا با آن‌ها مخالفت می‌کند اما رفته‌رفته همراه می‌شود. گروه آن‌ها پس از سرقت، اشیاء گران‌بهای دزدیده‌شده را به تاجری به نام «مل» می‌فروشند و پول آن را بین خود تقسیم می‌کنند. بعد از مدّتی بین آن‌ها اختلافاتی شکل می‌گیرد. جک و لنس تصمیم می‌گیرند بدون گروه، یک سرقت دونفره رقم بزنند. اما در حین کار متوجه می‌شوند بدون دو نفر دیگر از دوستانشان این کار ناممکن است.

آن‌ها یک تیم چهارنفره تشکیل داده و وارد عمل می‌شوند. پس از تخلیه‌ی پول‌ها، لنس در حق دوستانشان خیانت می‌کند و پس از حبس‌کردن آن‌ها در خانه، به همراه جک فرار می‌کند. اعضای گروه یکی پس از دیگری دستگیر می‌شوند. جک نیز پس از استقرار در یک مسافرخانه، پس از آنکه لنس به خواب می‌رود، با تمام پول‌ها فرار می‌کند.

جزئیات اثر

کارگردان: Seth Savoy

نویسنده: Seth Savoy, Kevin Bernhardt, Jason Miller

تهیه‌کننده: Jason Miller, James Langer, Mike D. Ware

بازیگران: Patrick Schwarzenegge, Alex Pettyfer, Hayley Law, Michael Shannon, Gilles Geary, Oliver Cooper

شخصیت‌ها:

لنس: او پسردایی جک است و به‌دنبال پیشنهاد کاریِ جک به شیکاگو می‌آید و عضو گروه سرقت از خانه‌های ثروتمندان می‌شود.

جک: پسرعمه‌ی لنس و دعوت‌کننده‌ی او به شیکاگو است. جک بعد از مدّتی فعالیت در گروه به لنس پیشنهاد می‌دهد که از دیگر اعضا جدا شوند و دوتایی دست به سرقت بزنند. جک در آخر با کامیون پول‌ها به‌تنهایی فرار می‌کند.

چندلر: یکی از اعضای گروه است که وظیفه‌ی رانندگی را برعهده دارد. او مدّتی را در افغانستان به سربازی گذرانده و بعد از بازگشت به آمریکا در مواجهه با بحران اقتصادی با مشکلات زیادی روبه‌رو می‌شود.

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: Saban Films

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد متولدین نسل انفجار – اکو بومرز

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!