• امروز : 26 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم متأسفیم جا ماندی (Sorry We Missed)

author-img

توسط : مهسا خاکپور ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

5307 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 12 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
فیلم «متأسفیم! جا ماندی!» یک فیلم در ژانر درام است که اهمیت خانواده و دوری آدم‌ها در جامعه‌ی کنونی را به تصویر می‌کشد. این فیلم درماندگی و چالش‌های یک خانواده را در این جامعه نشان می‌دهد.

ژانر : درام

سال 2019 101 دقیقه جزئیات کامل اثر
3 مناسب خانواده 1 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

فیلم «متأسفیم! جا ماندی!» چالش‌ها و مشکلات یک خانواده را نشان می‌دهد که چطور در یک جامعه‌ی ماشینی امروز، تنها مانده‌اند و با چالش‌ها و مشکلات زیادی به‌خاطر مسائل اقتصادی روبه‌رو می‌شوند. فشارهای کاری رفته‌رفته خلقیات پدر را عوض می‌کند. او دائماً با پسر نوجوان خود درگیری دارد و درنهایت روی او دست بلند می‌کند. البته پدر از کار خود پشیمان می‌شود.

محیط کاری پدر خانواده به‌شدّت خشک است و او مدام به‌خاطر مشکلات خانوادگی‌اش از کار عقب می‌ماند و جریمه می‌شود. شغلی که قرار بود باعث آسایش خانواده شود دردسرهای زیادی برای‌ آن‌ها به‌وجود می‌آورد. درنهایت پدر باید با درماندگی و درحالی‌که به‌شدّت از دزدان کتک خورده سرکار برگردد.

این فشار در سراسر فیلم صحنه‌های تراژیکی می‌سازد. پسر نوجوان خانواده مشکلات اجتماعی دارد؛ سرکش است و چالش‌های زیادی برای خانواده ایجاد می‌کند. نقاشی‌های اعتراضی بر روی دیوارها و مدرسه‌نرفتن، سرپیچیی‌کردن از توصیه‌های خانواده و درنهایت اخراجش از مدرسه و دزدی‌کردن از فروشگاه تعدادی از مشکلاتی است که درست می‌کند.

البته فیلم این ناهنجاری‌ها را تأیید نمی‌کند و ممکن است نوجوان شما با دیدن این فیلم متوجه شود که کارهای او می‌تواند چه عواقبی برای خانواده‌اش داشته باشد. اما ازطرفی ممکن است برای سرکشی و نافرمانی از خانواده به او ایده بدهد یا تأییدی برای این دست از رفتارهایش پیدا کند.

در فیلم چند صحنه‌ی درگیری وجود دارد. «ریکی» از دزدان کتک می‌خورد و پسرش را می‌زند این صحنه‌ها می‌تواند برای کودکان خشن باشد. در نسخه‌ی اصلی و بدون‌سانسور فیلم، شخصیت‌ها چند کلمه‌ی نامناسب را در موقعیت‌های مختلف تکرار می‌کنند.

گفت‌وگو یک عنصر مهم در حل جریانات بین اعضای خانواده در این فیلم است که در سنین نوجوانی اهمیت بالایی دارد. می‌توانید از این موقعیت‌ها برای حرف‌زدن درمورد چالش‌ها استفاده کنید و رفتار و گفتار شخصیت‌ها را تحلیل کنید.

خلاصه: این فیلم درمورد تأثیر مسائل اقتصادی و فشار کاری زیاد بر روی یک خانواده است و مشکلات و درماندگی‌های آن‌ها را نشان می‌دهد.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

- از نوجوان خود درمورد احساسش نسبت به فشار کاری پدر خانواده بپرسید؟

- می‌توانید درمورد لزوم اصول انسانی و اهمیت‌دادن به آدم‌ها در محیط‌های کاری و اجتماع باهم حرف بزنید.

– در‌مورد مشکلات پسر خانواده و چالش‌هایی که ایجاد می‌کند با نوجوان خود حرف بزنید. از او بپرسید آیا می‌تواند پدر خانواده را درک کند؟ اگر به جای «سباستین» بود چه کارهایی را انجام می‌داد؟ آیا می‌تواند دلیل کارهای «سباستین» و احساسش را درک کند؟

خلاصه: درمورد اهمیت اصول اخلاقی و انسانیت در جامعه و مخصوصاً در محیط کار با نوجوان خود صحبت کنید. اجازه دهید نظرات و پیشنهاد‌هایش را مطرح کند.

داستان اثر

«ریکی» پدر خانواده است که برای خرید یک خانه مجبور می‌شود کاری با ساعات کاری بالا و تعهدات زیاد بپذیرد. مادر خانواده هم پرستار است و مجبور است ساعات زیادی را بیرون از خانه کار کند. خانواده زمان کمی برای باهم‌بودن دارند و فشار کاری بالا بر روی «ریکی» چالش‌هایی برای خانواده ایجاد می‌کند.

جزئیات اثر

کارگردان: Ken Loach/کن لوچ

نویسنده: Paul Laverty پل لاورتی

بازیگران: Debbie Honeywood، Katie Proctor، Kris Hitchen/دبی هانی وود، کیتی پروکتور، کریس هیتچن

شخصیت‌ها:

ریکی: پدر خانواده که بسیار سخت‌کوش است و تلاش می‌کند شرایط بهتری برای خانواده‌اش درست کند.

ابی: مادر خانواده که پرستار است و به آدم‌ها بسیار اهمیت می‌دهد.

سباستین: پسر نوجوان خانواده که درگیر مشکلات بلوغ است و مشکلاتی برای خودش و خانواده درست می‌کند.

لایزا جین: دختر کوچک خانواده که بسیار مهربان و باهوش است و مشکلات عاطفی پیدا می‌کند.

کشور سازنده: بلژیک

کمپانی سازنده: eOne

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد متأسفیم جا ماندی

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!