• امروز : 31 فروردین 1403
logo

نقد و بررسی فیلم ما یک روح داریم (We Have A Ghost )

author-img

توسط : مریم رضایی ارزیاب کدومو

1 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

4716 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 15 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
فیلم کمدی «ما یک روح داریم»، داستانی نیمه ترسناک از وجود یک روح، در خانه خانواده پریسلی‌ست. هرکدام از اعضای خانواده، برخوردی جالب و متفاوت با او دارند و درخشان‌ترین برخورد، به کوین، پسر کوچک خانواده، می‌رسد که با خوش‌قلبی و پاک‌نیتی، قصد کمک به روح سرگردان و آرامش‌دادن به او را دارد. روح قصه ما، با اینکه صحنه‌های طنزی را برای ما به وجود می‌آورد، وقتی از دست آدم‌ها کلافه می‌شود، چهره‌های ترسناک و نامناسبی از خود نشان می‌دهد که ممکن است باعث ترس مخاطب کم‌سن و سال شود، پس بهتر است پیش از تماشا، به روحیه فرزندان و رده سنی فیلم توجه کنید.

ژانر : ترسناک کمدی

سال 2023 127 دقیقه جزئیات کامل اثر
2 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

فیلم «ما یک روح داریم» در ژانر طنز، به ماجرای وجود روح در یک خانواده پرداخته است و به خوبی به ما نشان می‌دهد که از بین سه نفری که در خانواده هرکدام رفتارهایی جداگانه دارد، کدام رفتار مناسب‌تر است. پدر خانواده رفتاری سودجویانه، مادر خانواده بی‌تفاوت و کوین علاقه‌مند به کمک‌کردن به ارنست است. از میان این رفتارهای ضد و نقیض، کوین، بر هدفش پافشاری می‌کند و موفق می‌شود. درباره این سه نظر متفاوت با یکدیگر گفت‌وگو کنید.

با توجه به اینکه در این فیلم، به مقوله سرگردانی روح و ترسناک‌بودن آن، بعد از مرگ پرداخته است. بهتر است فرصت را غنیمت شمرده و درباره ناممکن‌بودن احضار ارواح و نادیده‌بودن آن‌ها با فرزندتان صحبت کنید. همچنین توجه داشته باشید که این فیلم، در کنار صحنه‌های کمدی، صحنه‌هایی از خشونت، احضار روح، قتل، اضطراب جدایی پدر از فرزند و ... را نیز نمایش می‌دهد و ممکن است برای فرزندتان با روحیه حساس، مناسب نباشد.

خلاصه: با توجه به موضوع فراطبیعی و احضار روح، به رده‌بندی سنی و روحیه فرزندتان، هنگام تماشای فیلم توجه کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

درباره وجود روح و امکان دیدن آن با فرزندتان صحبت کنید. از او بپرسید که چرا روح ارنست سرگردان بود؟ چرا پدر خانواده، قصد استفاده و بهره‌برداری مالی از او را داشت؟ دلیل قتل ارنست چه بود؟

خلاصه: درباره رفتارهای پدر و کوین با ارنست و تفاوت آن با یکدیگر صحبت کنید.

داستان اثر

خانواده پرسلی، که به تازگی به خانه‌ای قدیمی نقل مکان کرده‌اند، با روحی سرگردان در آن‌جا مواجه می‌شوند.هر کدام از آن‌ها واکنش‌های متفاوتی دارند؛ پدر خانواده که در پی کسب درآمد و شغلی تازه است، با انتشار فیلم‌های ارنست، روح سرگردان، تولید محتوا کرده و درآمد کسب می‌کند. مادر اما از وجود روح سرگردان در خانه راضی نیست و می‌خواهد خانه را عوض کند، اما کوین، پسر کوچک خانواده، می‌خواهد به ارنست کمک کرده و با کشف راز مرگ او، روحش را به آرامش برساند. او با دوستش، جویی، هم‌دست شده و اطلاعاتی راجع به ارنست کسب می‌کند، آن‌ها متوجه می‌شوند که ارنست، با دسیسه خواهر همسر و شوهرش، به قتل رسیده تا به جبران بچه‌دارنشدن خود، کودک او را تصاحب کنند. با برملاشدن این راز، ارنست که نام حقیقی‌اش رندی‌ست به آرامش می‌رسد و به دنیای ابدی باز می‌گردد.

جزئیات اثر

کارگردان/ مولف: Christopher Landon

نویسنده/ مترجم: Christopher Landon

نام تهیه کننده: Marty Bowen

نام بازیگران: David Harbour- Jahi Diallo Winston- Anthony Mackie- Isabella Russo

نام شخصیت ها: کوین: پسر کوچک خانواده پریسلی، که به تازگی به خانه جدید نقل مکان کرده‌اند، با روحی سرگردان به نام ارنست ارتباط گرفته و قصد کمک به او را دارد.

ارنست: روحی سرگردان، که به دلیل ناشناخته‌بودن دلیل مرگ و بی‌اطلاعی از سرنوشت دخترش، در دنیا سرگردان است.

مورنو: دکتر سازمان سیا آمریکا، که سال‌ها پیش بر روی دستگاه برش جادوگر کار کرده، حالا با شنیدن خبر پیداشدن روح، به دنبال احیای پروژه شکست‌خورده خود است.

جویی: دختری از نژاد آسیای شرقی که دوست کوین است و به او برای رهایی ارنست کمک می‌کند.

کشور سازنده: ایالات متحده

کمپانی سازنده: Netflixe

مخاطب اثر: بزرگسال

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد ما یک روح داریم

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!