• امروز : 18 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم ما یک باغ وحش خریدیم (We Bought a Zoo)

author-img

توسط : فرشته حجتی ارزیاب کدومو

6 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1538 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 12 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

فیلم "ما یک باغ وحش خریدیم" درامی واقعی از زندگی بنجامین می است که مصرانه برای تغییر زندگی‌اش تلاش کرد و توانست فضای خانواده را که در غم از دست‌دادن مادر، عزادار بودند، از غم به شادی بدل کند. او با خرید یک باغ وحش و مواجهه با چالش‌های سخت اداره آن، به فرزندانش یاد داد که برای رسیدن به یک زندگی شاد و موفق، فقط کافی است کمی شجاع باشی و دست از ماجراجویی برنداری.

ژانر : درام

سال 2011 124 دقیقه جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 3 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 7 +
بر اساس 1 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

این فیلم داستانی واقعی دارد و همین موضوع باعث می‌شود تا پیام‌های آن، تاثیر بیشتری روی مخاطب داشته باشند. فیلم خانواده‌محور است و داستان پدری را روایت می‌کند که پس از مرگ همسرش، قصد دارد تا برای بهبود شرایط روحی خود و فرزندانش کاری انجام دهد و عوض‌کردن خانه، تغییری است که او انتخاب می‌کند. خانه‌ای که در واقع در یک باغ وحش است و خرید و مالکیت آن، برای یک آدم بی‌تجربه، چالش‌های بسیاری خواهد داشت اما بنی از این مشکلات نترسیده و باغ وحش را می‌خرد؛ چرا که معتقد است فرزندانش در آنجا شاد خواهند بود و درس زندگی می‌گیرند. او با پسر نوجوانش دیلن که به نوعی پس از مرگ مادر، دچار افسردگی شده چالش‌های زیادی دارد اما سعی می‌کند با او وارد گفتگو شده تا مشکلاتشان برطرف شود. گفتگوی سازنده با فرزندان و تلاش و حرکت برای جلوگیری از احاطه غم و غصه در زندگی از زیباترین پیام‌های فیلم هستند که می‌توانید درباره آن با فرزندانتان گفتگو کنید.

میزان خشونت، ترس و ناهنجاری اجتماعی این فیلم بسیار کم است در نتیجه می‌توانید از تماشای آن در کنار خانواده لذت ببرید.                                                                                                           

 

خلاصه: پیام‌های مثبت فیلم برای خانواده‌ها و به ویژه والدین کاربردی و قابل توجه است. میزان خشونت، ترس و ناهنجاری اجتماعی آن بسیار کم است.

 

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

درباره داستان فیلم و پیام‌های آن با فرزندان خود گفتگو کنید و از آن‌ها سوال کنید:

ماجراجو بودن و خطر کردن تا چه اندازه عاقلانه و منطقی است و اگر به شکست منجر شود واکنش تو چیست؟

چرا دیلن و پدرش با یکدیگر چالش داشتند؟ آن‌ها چه راه حلی را برای رفع سوءتفاهمات به کار گرفتند؟

پیشنهاد تو برای حفاظت از محیط زیست و یا حمایت از حیوانات در حال انقراض چیست؟ چه راه حل‌هایی در این زمینه وجود دارد؟

شجاع‌بودن چقدر در موفقیت اثر دارد؟ آیا با نظر بنی موافقی؟

چطور می‌توان در زندگی همیشه شاد و خوشحال بود و با غم‌ها مقابله کرد؟

                                                                                                                                          

خلاصه: درباره پیام‌های فیلم و راه‌حل‌های خروج از بحران‌ها، درک همدلانه با والدین و نقش شجاعت برای رسیدن به موفقیت با فرزندان خود گفتگو کنید.

 

داستان اثر

بِنی پس از مرگ همسرش دچار افسردگی شده و نمی‌تواند او را فراموش کند. هرچند او تمام سعی‌اش را می‌کند که این حال بد را به دو فرزندش منتقل نکند اما آن‌ها به ویژه پسرش، هنوز در غم از دست‌دادن مادر غمگین و افسرده هستند. بنی تصمیم می‌گیرد تا با عوض‌کردن خانه، حال و هوای خود و فرزندانش را تغییر دهد. خانه‌ای که او می‌خرد در واقع یک باغ وحش است که سال‌هاست به نوعی متروکه مانده و مالکی ندارد. هرچند اداره یک باغ وحش کار بسیار مشکلی است و بنی نیز در این کار تبهری نداشت اما به خاطر خوشحال‌کردن دخترش که عاشق حیوانات بود و همینطور برای ارضای روحیه ماجراجوی خود، آنجا را خرید. چالش‌های اداره باغ وحش بسیار بود و از طرفی سرمایه بنی، پاسخگوی هزینه‌های آنجا نبود. یک روز او متوجه شد که همسرش میراثی 84 هزار دلاری برایش به جا گذاشته است. در نتیجه تمام این پول را صرف باغ وحش کرد و بالاخره توانست مجوز افتتاح آنجا را بگیرد. روز افتتاحیه، جمعیت زیادی برای تماشای حیوانات به باغ وحش آمدند و بنی توانست زندگی آرامی را برای خود و فرزندانش فراهم کند.

جزئیات اثر

کارگردان Cameron Crowe

نویسنده: Aline Brosh McKenna, Cameron Crowe

نام تهیه کننده: Julie Yorn, Marc Gordon, Cameron Crowe

نام بازیگران: Matt Damon, Scarlett Johansson, Thomas Haden Church, Colin Ford, Elle Fanning, Maggie Elizabeth Jones, Patrick Fugit, John Michael Higgins

نام شخصیت ها:

بنی: مردی که اهل ماجراجویی و خطرکردن است. او به تازگی همسر خود را از دست داده و دو فرزند دارد. بنی قصد دارد تا تغییری در زندگی خود و فرزندانش ایجاد کند و به همین علت یک باغ وحش می‌خرد.

کِلی: زنی که مسئول باغ وحش است. کلی خوش‌رو و مهربان است و به بنی و بچه‌هایش  کمک می‌کند.

دیلن: پسر نوجوان بنی که در نقاشی بسیار هنرمند است. دیلن از مرگ مادرش بسیار غمگین و افسرده است و نمی‌تواند با کسی ارتباط برقرار کند.

رزی: دختر 7 ساله‌ی بنی که بسیار باهوش و مهربان است. او عاشق حیوانات است و از اینکه یک باغ وحش خریده‌اند بسیار خوشحال است.

دانکن: برادر بنی که سعی دارد به بنی کمک کرده و از نظر روحی، حالش را خوب کند.

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: Vinyl Films, LBI Entertainment, Dune Entertainment

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : محمدحسین طاهری

۲۰ آذر ۱۴۰۲

مناسب سن 7 +

فیلم بسیار خوب و جذابی بود. ما با بچه هفت ساله و چهارده ساله دیدیم. اشاراتی به عشق که منتهی به ازدواج شده بود داشت که به نظرم چندان مشکلی ندارد.

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد ما یک باغ وحش خریدیم

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!