• امروز : 31 فروردین 1403
logo

نقد و بررسی فیلم ما می‌توانیم قهرمان باشیم (We Can Be Heroes)

author-img

توسط : مهسا خاکپور ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

13233 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 12 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
ابرقهرمانان از فضایی‌هایی که به زمین حمله کرده‌اند شکست می‌خورند و حالا فرزندانشان که قدرت‌های خارق‌العاده‌ای دارند تلاش می‌کنند مردم و والدین خود را نجات دهند. خشونت‌ها و ترس‌ها در این فیلم فانتزی است و بچه‌ها مسیر ماجراجویانه‌ای برای خودباوری و پرورش استعداد‌هایشان در طول فیلم طی می‌کنند.

ژانر : ابرقهرمانی

سال 2020 100 دقیقه جزئیات کامل اثر
23 مناسب خانواده 20 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 10 +
بر اساس 5 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

فیلم «ما می‌توانیم قهرمان باشیم» یک فیلم ساده و سرگرم‌کننده و تولید سال 2020 است که به ماجراجویی‌های فرزندان ابرقهرمانان می‌پردازد. این بچه‌ها برای نجات والدینشان با موجودات فضایی درگیر می‌شوند.

این فیلم به فراخور ژانر فانتزی و ماجراجویانه‌ای که دارد، صحنه‌های زیادی از فرار از دست ماموران، موجودات فضایی و درگیر شدن با آن‌ها را به نمایش می‌گذارد. خشونت‌های فیلم بیشتر جنبه‌ی فانتزی دارد و کسی صدمه‌ی جدی نمی‌بیند.

در ابتدای فیلم به نظر می‌رسد که والدین چندان استعداد‌های بچه‌های خود را باور ندارد. آن‌ها تصور می‌کنند که فرزندانشان همیشه به کمک آن‌ها نیاز دارند و بدون آن‌ها درمانده خواهند بود. اما در طول فیلم شاهد این هستند که وقتی بچه‌ها استعداد خود را قبول می‌کنند و از اثبات نیروی خود به دیگران دست برمی‌دارند، درواقع به خودشان ایمان می‌آورند و می‌توانند کارهای خارق‌العاده‌ای انجام دهند. آن‌ها استعداد‌های خود را پرورش می‌دهند و از نیروی خود برای نجات جان والدینشان استفاده می‌کنند.

والدین ممکن است در سنین کودکی بچه‌ها را برای پیدا کردن استعداد‌هایشان و یا پرورش آن‌ها تحت فشار بگذارند. این فشار‌ها در نهایت می‌تواند باعث وابستگی‌های شدید و یا استرس‌های ریشه‌دار در کودکان بشود. برای درک بهتر این مفهوم، به والدین توصیه می‌شود که این فیلم را در کنار فرزندانشان تماشا کنند و در مورد نقش حمایتی خانواده و باور داشتن به استعداد‌ها و لزوم خودباوری با فرزندان خود صحبت کنند.

فرزند شما می‌تواند بعد از سن 11 سالگی فرضیه بسازد. او می‌تواند احتمالات را در نظر بگیرد و پیامد کارهایش را تا حدودی پیش‌بینی کند. در این سن شما کم‌کم می‌توانید فرزندتان را در تصمیم‌گیری‌ها مشارکت دهید و روی کمک آن‌ها حساب کنید. خوب است که نسبت به آن‌ها و تفکراتشان با احترام برخورد کنید. در واقع شما با پرسیدن نظر فرزندتان در فرایند رشد آن‌ها می‌توانید روابط میان خود و فرزندتان را بهبود ببخشید. هرچقدر رابطه‌ی بین شما و فرزندتان محکم‌تر باشد و این دوران با شکل بهتری سپری شود مشکلات کمتری را در دوران بلوغ خواهید داشت. ارتباط صحیح و خوب بین شما و فرزندتان برای جلوگیری از مشکلاتی مانند افت تحصیلی، پیوستن به گروه‌های خطرناک و تعارض‌های پیچیده و بحران هویت نوجوانان بسیار اهمیت دارد.

خلاصه: والدین ممکن است در سنین کودکی بچه‌ها را برای پیدا کردن استعداد‌هایشان و یا پرورش آن‌ها تحت فشار بگذارند. این فشار‌ها در نهایت می‌تواند باعث وابستگی‌های شدید و یا استرس‌های ریشه‌دار در کودکان شود. توصیه می‌شوند این فیلم را در کنار خانواده با فرزندانتان تماشا کنید و درمورد نقش حمایتی خانواده و باور داشتن به استعداد‌ها و لزوم خودباوری با فرزندان خود حرف بزنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

به نظر تو میسی در ابتدای فیلم چه احساسی درمورد ابرقهرمان‌نبودنش دارد؟ اگر تو به‌جای میسی بودی چه احساسی داشتی؟

آیا ممکن است کسی در دنیای واقعی قدرتی خارق‌العاده داشته باشد؟

از فرزند خود بخواهید گروه بچه‌ها را با گروه والدین در این فیلم مقایسه کند و نقاط ضعف و قدرت هر کدام را پیدا کند.

از فرزند خود بپرسید به نظرش در چه زمینه‌ای استعداد دارد؟ برای پرورش این استعداد چه کارهایی می‌شود انجام داد؟

از فرزند خود بپرسید که هرکدام از اعضای گروه بچه‌ها چه نقاط ضعف و قدرتی دارند؟

با فرزند خود درمورد علاقه‌مندی‌ها و حوزه‌هایی که احتمالا در آن‌ها احساس ناتوانی دارد حرف بزنید. می‌توانید در این گفت‌وگو از شخصیت‌های فیلم کمک بگیرید و با مثال‌هایی درمورد آن‌ها موضوع گفت‌وگوی خودتان را پیش ببرید.

خلاصه: از فرزند خود بخواهید گروه بچه‌ها را با گروه والدین در این فیلم مقایسه کند و نقاط ضعف و قدرت هر کدام را پیدا کند.

داستان اثر

بعد از اینکه ابرقهرمانان در مبارزه با فضایی‌ها شکست می‌خورند و اسیر می‌شوند؛ بچه‌های آن‌ها که قدرت‌های ویژه‌ای دارند تصمیم می‌گیرند که از پناهگاه فرار کنند و خودشان مردم و والدینشان را نجات دهند. آن‌ها برای تمرین و تعلیم پیش مادربزرگ میسی می‌روند. مادربزرگ مربی همه‌ی ابرقهرمانان بوده. او از میسی می‌خواهد که خودش رهبری گروه را به عهده بگیرد. میسی قدرت خارق‌العاده‌ای ندارد، بنابراین خودش را در مقام رهبر نمی‌تواند باور کند. در نهایت بچه‌ها خودشان را به سفینه‌ی اصلی فضاییان می‌رسانند و می‌فهمند رمز پیروزی‌شان کار دست جمعی و گروهی است. آنها بعد از نجات والدینشان متوجه می‌شوند که فضایی‌ها قصد نابودی زمین را نداشته‌اند، بلکه قصد داشتند با یک امتحان بزرگ قدرت ابرقهرمانان هرچه زودتر به وارثان آن‌ها یعنی همین بچه‌ها انتقال پیدا کند تا کهکشانی امن‌تر داشته باشند.

جزئیات اثر

کارگردان: رابرت رودریگز/Robert Rodriguez

نویسنده: رابرت رودریگز/ Robert Rodriguez

تهیه کننده: رابرت رودریگز/ Robert Rodriguez

بازیگران: یایا گوسلین- پدرو پاسکال- پریانکا چوپرا/ YaYa Gosselin, Pedro Pascal, Priyanka Chopra Jonas

 

شخصیت‌ها:

میسی : او دختر یک ابرقهرمان است و قدرت خارق‌العاده‌ای ندارد.

وایدکارد: پسری که قدرت‌های ویژه‌ی زیادی دارد اما توانایی کنترل و مدیریت آن‌ها را ندارد.

خانم گراندا: رئیس مقر فرماندهی ابرقهرمانان است که برای محافظت از بچه‌ها آن‌ها را زندانی می‌کند.

گوپی: دختری که قدرت کوسه را دارد و توانایی ساخت چیزهایی با آب را دارد.

 

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: Double R Productions

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : محمد ایمان شانه

۱۴ مهر ۱۴۰۱

مناسب سن 10 +

برای کودکان، دیدن فیلمی که قهرمانش یا قهرمان هایش لباس های نامناسب می پوشند، خیلی مضر است. چون اون شخص به عنوان قهرمان در ذهن مخاطب وارد میشه و میبینه که قهرمان لباس نامناسب می پوشه پس من هم بپوشم

بزرگسال

توسط : محمد ایمان شانه

۱۴ مهر ۱۴۰۱

مناسب سن 5 +

برای کودکان، دیدن فیلمی که قهرمانش یا قهرمان هایش لباس های نامناسب می پوشند، خیلی مضر است. چون اون شخص به عنوان قهرمان در ذهن مخاطب وارد میشه و میبینه که قهرمان لباس نامناسب می پوشه پس من هم بپوشم

بزرگسال

توسط : نیوشا ضیغمی

۳۰ مرداد ۱۴۰۱

مناسب سن 8 +

سلام این فیلم عالیه حتما ببینید

بزرگسال

توسط : محمدامین کاویانی مهر

۲۸ اسفند ۱۴۰۰

مناسب سن 13 +

عالی

بزرگسال

توسط : محمدامین کاویانی مهر

۲۸ اسفند ۱۴۰۰

مناسب سن 13 +

عالی

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد ما می‌توانیم قهرمان باشیم

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!