• امروز : 31 فروردین 1403
logo

نقد و بررسی فیلم مامور مخفی دینگلدورف و سگ مورد اعتمادش اسپلت (Secret Agent Dingledorf and His Trusty Dog Splat)

author-img

توسط : فرشته حجتی ارزیاب کدومو

1 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

2321 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 9 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

مامور مخفی دینگلدورف پسری تقریبا ده ساله است که با ماموریت خود، دنیا را از شر یک اختراع سمی نجات می‌دهد! این اختراع مانند بمب اتم نیست که ویرانی به بار بیاورد و یا قرار نیست تمام مردم دنیا در یک روز نابود شوند بلکه قرار است آن قدر به هم بخندند و با تمسخر، یکدیگر را آزار دهند تا زندگی‌شان مختل شود! با هم خندیدن و به هم نخندیدن از پیام‌های مهم این اثر است که در ژانر کمدی، خنده را نیز بر لب مخاطب می‌نشاند.

ژانر : کمدی

سال 2021 89 دقیقه جزئیات کامل اثر
-1 مناسب خانواده 3 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

هرچند خنده خوب است اما اگر برای آزار دیگران و یا تمسخر شخصیت آن‌ها باشد، حتی از خشونت فیزیکی هم بدتر است و تاثیر به مراتب بدتری بر روح و روان انسان می‌گذارد. دکتر چاکلز که یک انسان نابغه بود و سعی داشت با اختراعات خود به مردم کمک کند و یا آنان را خوشحال کند، به دلیل همین مسخره‌کردن اطرافیان و کوچک‌ شمرده‌شدن شخصیتش و توهین به او، به یک انسان شرور تبدیل شد تا جایی که از نبوغ خود، برای آزار مردم استفاده می‌کرد. هرچند این قلب مهربان هنوز در وجودش زنده بود و در نهایت از کار خود پشیمان شد.

خشونت‌ها و درگیری‌ها در این فیلم، کمدی است و لحظاتی مفرح را برای بیننده خلق می‌کند. فیلم کمدی‌ای که پیام‌های مثبت و خوبی با خود دارد که به ویژه برای کودکان بالای ده سال آموزنده خواهد بود. دریافت پیام آن، پیچیده نیست و به دلیل ابراز آن در دیالوگ‌ها، آن هم به تکرار، به راحتی برای مخاطب کم‌سن و سال، قابل درک است.

هرکدام از انسان‌ها خلق شده‌اند تا ماموریتی را در زمین انجام دهند و هیچکسی به قول پدرِ برنی، آشغال آفریده نشده و همه ارزشمند هستند. توهین و تمسخر دیگران در هر شکلی تقبیح شده و آزاردهنده است. احترام به یکدیگر، خودباوری و دوستی و محبت از کلیدهای موفقیت هستند. درباره این پیام‌ها می‌توانید با فرزندان خود گفتگو کنید.

 

خلاصه: خشونت این فیلم فانتزی و کمدی است. پیام‌های مثبت آن بسیار است و درک آن برای مخاطب ده سال به بالا، آسان است.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

درباره داستان فیلم و شخصیت‌ها می‌توانید با فرزندان خود گفتگو کنید و از آن‌ها سوال کنید:

به نظر تو خندیدن در هر شکلی خوب است؟ اگر با مسخره‌کردن دیگران سعی داشته باشیم خود و دیگران را سرگرم کنیم، کار درستی کرده‌ایم؟! تا به حال پیش آمده که دوستانت کسی را مسخره کنند؟ و یا برای خودت پیش آمده؟ به نظر این کار چه تاثیری بر طرف مقابل دارد؟

چرا دکتر چاکلز از یک نابغه به یک انسان شرور تبدیل شده بود؟

چرا برنی خود را انسان بی‌مصرفی می‌دانست؟

اگر کسی به تو حرف زور بزند و بخواهد آزارت دهد، تو چه واکنشی نشان می‌دهی؟

آیا برنی به تنهایی می‌توانست موفق شود؟

خلاصه: درباره داستان فیلم و تصمیمات شخصیت‌ها و پیام‌های آن، با فرزندان خود گفتگو کنید.

داستان اثر

دکتر چاکلز با اختراع دستگاهی که همه مردم دنیا را وادار می‌کند تا مدام بخندند و یکدیگر را مسخره کنند، قصد دارد انتقام یک عمر تحقیر و مسخره‌شدن را بگیرد. برنی که به طور اتفاقی یکی از شکلات‌های ساخت او را خورده است، توسط آژانس بین‌المللی اطلاعات شناسایی شده و به عنوان مامور مخفی انتخاب می‌شود تا دنیا را از شر این اختراع خلاص کند. برنی و دوستانش به همراه سگ او، راهی شهربازی یا همان محل زندگی دلقک‌ها می‌شوند. در آنجا چالش‌های بسیاری وجود دارد که با کمک یکدیگر یکی یکی آن‌ها را حل کرده و موفق می‌شوند تا چاکلز را از این کار منصرف کنند. در نهایت ماموران از راه رسیده و چاکلز و بقیه‌ی دلقلک‌ها را دستگیر می‌کنند و به برنی و دوستانش لقب مامور مخفی می‌دهند. برنی از این به بعد باز هم باید به شغل خود ادامه داده و دنیا را نجات دهد!

جزئیات اثر

کارگردان/ مولف: Billy Dickson

نویسنده/ مترجم: Bill Myers

نام تهیه کننده: Taylor Cole, Billy Dickson, Derrick Warfel

نام بازیگران: Zackary Arthur, Paul Johansson, Jason Dolley, Shiloh Nelson, Cooper J. Friedman, Ryan O'Quinn, Kevin Sizemore, Alex McArthur, Darcy Donavan, Nicola Lambo, Tupac Souza, Loki Loki, Betsy Baker

نام شخصیت ها:

برنی دینگلدورف: پسر ده، دوازده‌ ساله‌ای که احساس خودکم‌بینی دارد اما با قرار گرفتن در جریان نجات دنیا، اعتماد به نفس خود را بازمی‌یابد.

لنز: دختری که با برنی دوست است و به او کمک می‌کند. لنز عاشق فیلمسازی است.

آی‌کیو: پسری که دوست لنز و برنی است و در تیم سه نفره‌ی آن‌هاست. آی‌کیو پسری باهوش و مهربان است.

مامور: مردی که مامور مخفی آژانس اطلاعاتی جهانی است و با برنی ارتباط می‌گیرد تا با کمک او دنیا را نجات دهند.

دکتر چاکلز: مردی نابغه که به علت مورد تمسخر قرارگرفتن و تحقیرشدن تبدیل به فردی بی‌رحم و سنگدل شده که قصد دارد بر دنیا حکومت کند و انتقامش را از مردم بگیرد. او در قالب یک دلقک، فعالیت می‌کند.

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: Amaris Media International, Winter Star Productions

مخاطب اثر: نوجوان

دیالوگ: همه ارزشمند هستند پسرم، خداوند هیچ‌کسی رو آشغال نمی‌آفرینه.

اگه با هم بخندیم خوبه ولی خندیدن به هم پلیدانه ست.

هر کسی که حیوونا رو دوست داره نمیتونه بد باشه.

هیچکس بی‌ارزش نیست.

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد مامور مخفی دینگلدورف و سگ مورد اعتمادش اسپلت

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!