• امروز : 13 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم ماموریت غیرممکن ۷، روزشمار مرگ، قسمت اول (Mission: Impossible - Dead Reckoning Part One)

author-img

توسط : فرشته حجتی ارزیاب کدومو

7 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

5592 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 15 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

هفتمین قسمت از مجموعه فیلم‌های ماموریت غیرممکن با نام روزشمار مرگ، محصول 2023 کشور آمریکاست.  قدرت‌های جهانی در رقابت با یکدیگر هستند تا کنترل هوش مصنوعی پیشرفته و قدرتمندی را در دست بگیرند که قادر است به تمام سیستم‌های مالی، دفاعی و امنیتی نفوذ کند. ایتان هانت، مامور IMF اما معتقد است این سیستم نباید کنترل شود بلکه باید نابود شود تا مردم جهان از شر آن در امان باشند. او به دنبال دستیابی به این سیستم و کلید آن، وارد ماموریتی تازه، سخت و غیرممکن می‌شود!

ژانر : اکشن

سال 2023 163 دقیقه جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 5 +
بر اساس 1 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

این فیلم یک فیلم جاسوسی آمریکایی است که بار دیگر قرار است آمریکایی‌ها را به عنوان ناجیان مردم جهان معرفی کند! در حالی که همه قدرت‌های جهانی از جمله روسیه به دنبال دسترسی به اِنتیتی یا همان هوش مصنوعی هستند تا با استفاده از آن بر تمام دنیا حکومت کنند، ایتان به عنوان یک مامور مخفی، حاضر نیست اجازه دهد تا دولت‌ها به آن دسترسی پیدا کنند و مردم مظلوم جهان را آزار دهند. هدف او این است تا خود به آن دسترسی پیدا کرده و به جای کنترل، آن را نابود کند. در مورد این مناسبات جهانی و رقابت کشورهایی مانند روسیه و آمریکا و تاریخچه‌ی این رقابت می‌توانید با فرزندان خود گفتگو کنید و به همراه یکدیگر به مطالعه و تحقیق در این باره بپردازید.

هوش مصنوعی یکی از فناوری‌هایی است که امروزه توجه مردم جهان را به خود جلب کرده است. در این فیلم نیز از آن به عنوان حکمران جهان نام برده می‌شود. حتما این موضوع برای فرزندان نوجوان شما نیز جالب توجه بوده است. آن‌ها حتما اخبار مربوط به آن را شنیده و دنبال می‌کنند. این موضوع یکی از موضوعاتی است که به بهانه تماشای این فیلم، می‌توانید درباره آن از فرزندان خود سوال کنید و میزان اطلاعات و علاقه آن‌ها را به این فناوری جدید و پر از چالش برای آیندگان را جویا شوید.

توجه داشته باشید که مرگ انسان‌ها و کشتار در این فیلم بسیار عادی جلوه می‌نماید و این موضوع ممکن است بر ذهن نوجوانان اثر خوبی نداشته باشد.

همه شخصیت‌ها یا تروریست و تبهکار و دزد هستند و یا قبلا بوده‌اند!!! گویی در این دنیا کسی نیست که بدون انجام اعمال خلافکارانه بتواند به موفقیتی دست یابد و یا مامور یک سرویس اطلاعاتی باشد!!! همانطور که در دیالوگی که توسط گابریل، شخصیت تروریست و بی‌رحم فیلم بر زبان می‌آید که : حقیقت از بین رفته است و هرچه در دنیا هست دروغ است!!! بدون دروغ نمی‌توان موفق بود!!! بهتر است در این باره نیز با فرزندان خود گفتگو کنید و نظر آنان را جویا شوید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

درباره داستان فیلم و پیام‌های آن با فرزندان خود گفتگو کنید و از آن‌ها بپرسید:

به نظر تو هوش مصنوعی یک فناوری مفید است یا مضر؟ چقدر درباره آن اطلاعات داری؟ فواید یا مضرات آن از نظر تو چیست؟ چه چالش‌هایی در آینده با وجود این فناوری برای مردم جهان وجود خواهد داشت؟

نقش سواد رسانه‌ای در مواجهه با هوش مصنوعی چیست؟ در مورد سواد رسانه‌ای چه میدانی؟ آیا سواد رسانه‌ای یک مهارت ضروری است؟

نظر تو در مورد دیالوگ گابریل که معتقد بود حقیقت از بین رفته است، چیست؟

آیا تو به چنین ژانرهایی علاقمندی؟ آثار سوء تماشای مداوم فیلم‌های با خشونت بالا چیست؟

آیا این فیلم پیامی هم داشت؟

از نظر تو چنین قهرمانی می‌تواند وجود خارجی داشته باشد؟

                                                                                                                                          

خلاصه: در مورد داستان فیلم، موضوع هوش مصنوعی و چالش‌های مواجهه با آن و اهمیت سواد رسانه‌ای با فرزندان خود گفتگو کنید.

داستان اثر

هوش مصنوعیِ بسیار پیشرفته و قدرتمندی که به آن اِنتیتی می‌گویند، ساخته شده و قادر است تا به تمام سرویس‌های اطلاعاتی، شبکه‌های دفاعی و مالی تمام جهان نفوذ کرده و هیچ ردی از خود به جا نگذارد. تمام قدرت‌های جهانی به دنبال دستیابی به این هوش مصنوعی هستند تا کنترل آن را در دست گرفته و بر جهان حکومت کنند. برای این کار، آن‌ها به یک کلید نیاز دارند که نیمی از آن در دست ایلسا است و نیمی دیگر در دست دزدی به نام گرِیس. ایتان به دنبال دستیابی به این کلید است تا با دسترسی به آن، اِنتیتی را نابود کند و اجازه دسترسی هیچ دولتی را به آن ندهد. ایلسا که تحت تعقیب است به بیابان‌های عربستان فرار کرده و جایزه‌بگیرها به دنبال او هستند. ایتان به آنجا می‌رود و یک نیمه کلید را از او می‌گیرد. سپس او و همکارانش در فرودگاهی در ابوظبی، گرِیس را می‌یابند؛ اما او فرار می‌کند. ایتان به دنبال گرِیس به رم می‌رود و پس از یک تعقیب و گریز طولانی گرِیس دوباره فرار می‌کند در حالی که قبلا به ایتان گفته بود که قرار است کلید را در کجا معامله کند. ایتان و ایلسا به محل مهمانی می‌روند، جایی که گابریل و آلانا آمده‌اند تا کلید را معامله کنند. معامله در این مهمانی اتفاق نمی‌افتد و گابریل فاش می‌کند که قرار است در قطاری که به سمت اینسبروگ می‌رود، کلید را بفروشند. گرِیس به ناچار با ایتان متحد می‌شود و به تیم ماموریت غیرممکن می‌پیوندد. او و ایتان به آن قطار می‌روند و کلید را به دست می‌آورند.

جزئیات اثر

کارگردان: Christopher McQuarrie

نویسنده: Christopher McQuarrie, Erik Jendresen

نام تهیه کننده: Tom Cruise, Christopher McQuarrie

نام بازیگران:

Tom Cruise, Hayley Atwell, Ving Rhames, Simon Pegg, Rebecca Ferguson, Vanessa Kirby, Esai Morales, Pom Klementieff, Mariela Garriga, Henry Czerny

نام شخصیت ها:

ایتان هانت: قهرمان فیلم با بازی تام کروز که شخصیتی مرموز، شجاع، مغرور و شکست‌ناپذیر دارد! او رهبر تیم عملیاتی IMF یا همان ماموریت غیرممکن است.

گرِیس: زنی که دزد و کلاهبرداری حرفه‌ای است و به همین دلیل مامور می‌شود تا ایتان را بکشد اما بعد با او همکاری می‌کند!

بِنجی: از دوستان و همکاران صمیمی و وفادار ایتان که او را پشتیبانی می‌کند.

لوتِر: او نیز از همکاران و دوستان صمیمی و وفادار ایتان است.

ایلسا: مامور طردشده‌ی MI6 که با ایتان متحد می‌شود.

گابریل: یک تروریست قدرتمند که با اِنتیتی همکاری می‌کند و دشمن ایتان است.

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: Skydance, TC Productions

مخاطب اثر: بزرگسال

هشتگ: ماجراجویی، جنایی، معمایی، دلهره‌آور، جاسوسی

دیالوگ: حقیقت در حال نابودشدن است!

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : علی امان

۲۵ مهر ۱۴۰۲

مناسب سن 5 +

من راجع بهش تو سایتی که می نویسم خوندم بن نظرم نقد خوبی کرده بود و فیلم بیشتر جای کار داشت https://game-a-tech.com

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد ماموریت غیرممکن ۷، روزشمار مرگ، قسمت اول

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!