• امروز : 29 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم ماجرای نیمروز۲ : رد خون

author-img

توسط : مریم رضایی ارزیاب کدومو

1 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

332 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 15 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

فیلم «ماجرای نیمروز2: رد خون» که در ادامه «ماجرای نیمروز» در سال 1397 ساخته شد، داستان درگیری‌ها، پس از عزل بنی صدر است. پس از عزل رئیس جمهور، گروهک مجاهدین خلق، به‌فکر براندازی رژیم جمهوری اسلامی می‌افتند و با عراق هم‌پیمان می‌شوند، اما بعد از قبول قطع‌نامه توسط دوکشور، به‌طور مستقل به ایران حمله و بسیاری از هم‌وطنان خود را شهید می‌کنند.

نمایش درگیری‌های بین گروهک مجاهدین و رزمندگان ایرانی و خشونت برخواسته از آن و ترس و وحشتی که از حمله مجاهدین و جنایات آن‌ها در فیلم نشان داده می‌شود بالا بوده و برای گروه سنی – 15 سال توصیه نمی‌شود.

ژانر : اکشن ماجرایی

سال 1397 125 دقیقه جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

« رد خون» در پی حمله مجاهدین خلق برای براندازی نظام جمهوری اسلامی و تغییر رژیم ساخته شده و در آن به جنایت این گروه پس از عزل بنی صدر می‌پردازد. اعضای این گروه، خود را مسلمان می‌دانند و برای حمله به کشور و کشتن و آواره‌کردن مردم بی‌گناه از درگاه خداوند استعانت می‌جویند. این امر می‌تواند برداشتی نادرست را برای فرزندتان داشته باشد، که چندین اسلام مختلف وجود دارد یا به طور کل، دیدگاه او نسبت به اسلام را خدشه‌دار کند. بهتر است پس از تماشای فیلم، درباره این موضوع که برداشت‌های اشتباه از دین، باعث گمراهی بشر شده و خداوند هیچ‌گاه با کشتن بی‌گناهان و ظلم موافق نیست، به ساخت دیدگاه بهتر و کامل‌تر او از اسلام کمک کنید.

جنایات هولناک گروهک مجاهدین خلق و ترسی که مایل بودند بر جان مردم بیاندازند تا در مقابلشان قرار نگیرند، به خوبی در فیلم بازآفرینی شده و به مخاطب منتقل می‌گردد، پس بهتر است با توجه به رده سنی، به تماشای « رد خون» بنشینید.

خلاصه: توصیه می‌شود پیش از تماشای فیلم به رده‌بندی سنی توجه کنید و بعد از تماشای آن با فرزندتان درباره اقدامات این گروهک صحبت کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

از فرزندتان بخواهید تا علت انحراف گروه مجاهدین خلق را واکاوی کند. از او بپرسید چرا کمال، سعی در حذف خواهرش داشت و از چه راه‌های دیگری می‌توانست مانع بی آبرویی خود شود؟ آیا فعالیت‌های گروه منافقین با دیدگاه اسلامی، قابل دفاع است؟ درباره اقدامات اخیر این گروهک و فعالیت‌های آن‌ها نیز با یکدیگر صحبت کنید.

خلاصه: درباره علت انحراف گروهک مجاهدین خلق و تشکیل آن با یکدیگر صحبت کنید.

داستان اثر

سیما که پرستار است، هنگام جنگ بین ایران و عراق، در جبهه حاضر می‌شود تا به رزمندگان کمک‌رسانی کند. بر اثر پیشروی‌های عراق، او اسیر می‌شود و بعد از مدتی، تحت فشار نیروهای عراقی، به سازمان مجاهدین خلق می‌پیوندد. افشین که گمان می‌کند او هم‌چنان اسیر است، در ادارات و سازمان‌های بسیج و ایثارگران به‌دنبال اوست تا در یکی از عکس‌های لو رفته از گروهک مجاهدین، سیما را شناسایی می‌کند. کمال، برادر سیما، که یک شخصیت انقلابی‌ست و خودش برای براندازی این سازمان بسیار زحمت کشیده، وقتی متوجه می‌شود که خواهرش، عضو سازمان شده، برافروخته می‌شود و به دنبال حذف او و پنهان‌کردن موضوع، از بالادستی‌هایش است. سیما به همراه مجاهدین برای براندازی نظام جمهوری اسلامی، وارد ایران می‌شوند و کمال و افشین، برای پیدا کردن او، راهی جبهه غرب می‌گردند.

سیما موفق می‌شود تا از دست مجاهدین فرار کند و با پوشش زنان کرد، خودش را به تهران برساند تا فرزندش را ببیند. افشین که در پی یافتن سوالاتش از سیماست از کمال مهلت می‌گیرد و با سیما صحبت می‌کند. کمال که به‌دنبال حذف سیما و حفظ آبروی خودش است، کمین می‌کند تا او را بکشد. افشین، سیما را از نیت کمال آگاه می‌کند و او را فراری می‌دهد. البته کمال نیز با اینکه موقعیتش را داشته، ولی راضی نمی‌شود تا خواهر خودش را بکشد. در نهایت، هر سه توسط وزارت اطلاعات دستگیر می‌شوند.

جزئیات اثر

کارگردان/ مولف: محمدحسین مهدویان

نویسنده/ مترجم: حسین تراب‌نژاد

نام تهیه کننده: سید محمد رضوی

نام بازیگران: جواد عزتی- بهنوش طباطبائی- هادی حجازی‌فر- محسن کیایی- هستی مهدوی- حسین مهری- مهدی زمین‌پرداز

نام شخصیت ها: افشین: کارمند مخابرات که همسرش سیما، در جنگ ایران و عراق اسیر شده و به‌دنبال او می‌گردد. او مسئول بخش شنود وزارت اطلاعات نیز هست. کمال: نیروی متعهد و انقلابی که در « ماجرای نیمروز» یکی از عوامل دستگیری و ازبین‌بردن موسی خیابانی بود، به‌ دنبال خواهرش، سیما، می‌گردد. سیما: پرستاری که در دوران جنگ و برای دفاع از ایران به جبهه رفته بود و اسیر عراقیان شد. او فریب گروه مجاهدین خلق را می‌خورد و جز تشکل آن‌ها می‌شود و در عملیات براندازی رژیم، با این گروه همراه می‌شود تا به ایران برگردد و فرزندش را ببیند.

کشور سازنده: ایران

کمپانی سازنده: موسسه سیمای مهر

جوایز و افتخارات: « رد خون» جز پنج فیلم برتر جشنواره سی‌وهفتم از نگاه تماشگران و برنده جایزه‌های بهترین صداگذاری، بهترین طراحی لباس و بهترین جلوه‌های ویژه میدانی، از این جشنواره شده‌است.

مخاطب اثر: بزرگسال

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد ماجرای نیمروز۲ : رد خون

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!