• امروز : 10 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم ماجراهای پسر کوسه‌ای و دختر گدازه‌ای (The Adventures of Sharkboy and Lavagirl)

author-img

توسط : الهام طالبی ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

2750 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 9 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
 

پسرکوسه‌ای و دخترگدازه‌ای فیلم سینمایی در ژانر تخیلی است که در سال 2005 ساخته شده است. شارکبوی و لاواگیرل دو شخصیت خیالی مکس هستند که در سیاره‌ی دروول زندگی می‌کنند. با از بین رفتن رویاهای مکس تاریکی تمام سیاره را گرفته و مکس قصد دارد سیاره را نجات دهد. این فیلم دارای خشونت‌های روانی و فانتزی می‌باشد، ترس و ناهنجاری‌های کوتاه دارد در عوض پیا‌م مثبت این فیلم برای بچه‌ها این است که می‌توانند رویاهای خود را بسازند و برای تحقق آن‌ها تلاش کنند.

ژانر : تخیلی

سال 2005 88 دقیقه جزئیات کامل اثر
16 مناسب خانواده 3 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

ماجراهای پسرکوسه‌ای و دختر گدازه‌ای در ژانر تخیلی با شعار «رویاهای بهتری ببینید و برای رسیدن به آن ها تلاش کنید» در سال 2005 ساخته شده. این فیلم به بچه‌ها می‌آموزد که باید رویاهای خوب داشته باشند و برای رسیدن به آن تلاش کنند. شخصیت اول این فیلم مکس است که برای رویاهای خود ارزش زیادی قائل است. لیونس همکلاسی مکس سعی در تخریب رویاهای مکس داشت اما موفق نشد و فهمید به جای تخریب رویاهای دیگران باید برای خود رویاهای خوب بسازد. در این فیلم لاواگیرل شخصیت مهربانی است که دارای قدرت جادویی ساخت آتش و پرتاپ گدازه را دارد، اما از قدرت خود در جهت پلیدی استفاده نمی‌کند و سعی می‌کند با این قدرت به مردم سیاره کمک کند. شاکربوی و لاواگیرل شخصیت‌های قدرتمندی هستند که از قدرت خود برای ویرانی یا صدمه زدن به مردم استفاده نمی‌کنند بلکه با افرادی که قصد آسیب‌زدن به سیاره‌ی خود را دارند مبارزه می‌کنند و در نهایت پیروز می‌شوند. در این فیلم نیروی خیر در برابر نیروی شر و پلیدی قرار گرفته است که برنده‌ی نهایی این ماجرا نیروی خیر است. مکس با وجود اینکه لیونس قصد داشت رویاهایش را نابود کند او را بخشید و به او کمک کرد تا برای خود رویاهای خوب بسازد. در مجموع خشونت‌ و ترس‌های این فیلم سینمایی فانتری و یا به صورت کمدی بوده است. این اثر دارای ناهنجاری‌های اجتماعی نیست اما به دلیل تخیل بالایی که دارد برای بچه‌های زیر 7 سال توصیه نمی‌شود. بهتر است هنگام دیدن این فیلم در کنار فرزند خود باشید تا تفاوت‌های دنیای واقعی و دنیای رویایی را نشان آنها دهید.

خلاصه: در این فیلم سینمایی ساخت رویاهای زیبا و تلاش برای تحقق بخشیدن به رویاها به تصویر کشیده شده است.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

درباره‌ی رویاهای کودکانه‌ی فرزندتان با او صحبت کنید.

می‌توانید از کودک خود سوال کنید که مکس برای تحقق رویای خود می‌تواند در آینده فضانورد شود؟ برای آن باید چه کارهایی انجام دهد؟

شخصیت لاواگیرل به دلیل کدام ویژگی‌اش پلید یا نابودگر نشد؟

شارکبوی بعد از گم‌شدن در دریا به چه دلیل طعمه‌ی کوسه‌ها نشد و برعکس کوسه‌ها از آن مراقبت کردند؟

تفاوت لیونس با مریسا چیست؟

مریسا چگونه توانست آقای الکتریک را منجمد کند؟

چرا نابودی، عاقبت آقای الکتریک شد؟

 چرا مکس رویاهای خود را در دفترچه‌اش می‌نوشت؟

مکس چگونه رویاهای خود را واقعی کرد؟

خلاصه: چرا مکس رویاهای خود را در دفترچه‌اش می‌نوشت؟ مکس چگونه رویاهای خود را واقعی کرد؟

داستان اثر

مکس پسری 10 ساله است که در تخیل خود رویایی به نام سیاره‌ی دروول دارد، جایی که رویاهای او در آن زنده می‌شوند. در این سیاره، شارکبوی که پس‌ از از دست ‌دادن پدرش در دریا توسط کوسه‌ها بزرگ و به یک پسر کوسه‌ای تبدیل شد و لاواگیرل نیز دختری است که می‌تواند آتش و گدازه تولید کند به عنوان محافظ در سیاره‌ی دروول زندگی می‌کنند. مریسا همکلاسی مکس، شاهزاده‌ی یخ است. لیونس همکلاسی مکس رویای او را می‌دزد تا باعث نابودی سیاره‌ی دروول ‌شود. شارکبوی و لاواگیرل از مکس می‌خواهند که با آن‌ها به سیاره‌ی دروول بیاید تا سیاره را نجات بدهد. آقای الکتریک، برقکار شرور سیاره‌ی دروول است که توسط لیونس قصد نابودی سیاره را دارد. مکس توسط آقای الكتريك دستگير و تحويل لیونس داده می‌شود. وقتی تاریکی تمام سیاره را فرامی‌گیرد مکس می‌فهمد که خودخواه بوده‌ و فقط برای خود رویاهای خوب می‌دیده است. او که برای نجات رویاهایش به خانه‌ی رویابینی می‌رود به لیونس می‌گوید بهتر است به‌ جای خراب‌ کردن رویای دیگران رویاهای خوب برای خود بسازد. آن‌ها باهم دوست می‌شوند و به آقای الکتریک می‌گوید می‌تواند برق سیاره را تامین کند، اما آقای الکتریک شرور برای نابودی رویای مکس به زمین برمی‌گردد. مکس هنگام طوفان گردباد در کلاس خود بیدار می‌شود. او قلب کریستال را به ماریسا می‌دهد تا بتواند از قدرت شاهزاده‌ی یخی برای یخ‌زدن و نابودی آقای الکتریک استفاده کند. در پایان مکس در کلاس خود می‌گوید که سیاره‌ی دروول یک دنیای رویایی است. شارکبوی پادشاه اقیانوس است و لاواگیرل ملکه‌ی آتشفشان‌هاست. او به کلاس یادآوری می‌کند که رویای بهتری ببینند و برای تحقق آن تلاش کنند.

جزئیات اثر

کارگردان: رابرت رودریگز/ Robert Rodriguez

نویسنده: رابرت رودریگز، مارسل رودریگز

 Marcel Rodriguez , Robert Rodriguezm

نام تهیه کننده: الیزابت آوه‌یان/ Elizabeth Avellán‎

نام بازیگران: تیلور لاتنر، تیلور دولی، کیدن بوید، جرج لوپز

Taylor Daniel Lautner, Taylor Dooley, Cayden Boyd, George Lopez

نام شخصیت ها:

مکس: پسری 10 ساله که تمام رویاهای خود را در دفترچه‌اش می‌نویسد و برای رسیدن به آن‌ها تلاش می‌کند. او با کمک دوستانش توانست سیاره‌ی رویاهایش را از نابودی نجات بدهد.

شارکبوی: او یک زیست‌‌شناس دریایی است که در جریان یک طوفان پدرش را گم کرده است. شارکبوی در دریا توسط کوسه‌ها بزرگ و به یک پسر کوسه‌ای بدل شد. او از محافظین سیاره‌ی دروول و در نهایت فرمانروای اقیانوس‌ها شد.

لاواگیرل: دختری از جنس آتش و گدازه که در رویاهای مکس از محافظین سیاره‌ی دروول است.  او تلاش می‌کند هوییت واقعی خود را پیدا کند. لاواگیرل می‌دانست که یک نابودگر پلید نیست، بلکه یک نور است و در نهایت ملکه‌ی کوه‌های آتش‌فشانی شد.

لیونس: هم‌کلاسی شرور و بی‌ادب مکس است که او را مسخره می‌کند. لیونس قصد داشت سیاره‌ی رویاهای مکس را نابود کند، اما در انتهای داستان از نیت خود پشیمان می‌شود.

مریسا: هم‌کلاسی مکس و دختر آقای الکتریک، معلم مدرسه که در رویاهای مکس شاهزاده‌ی قصر یخ است. او در نهایت با شجاعت توانست آقای الکتریک شرور را منجمد کند.

آقای الکتریک: در دنیای واقعی معلم مکس است اما در رویاهای مکس کسی است که برق سیاره‌ی دروول را تامین می‌کند. او با شرارت قصد داشت تا با تاریکی سیاره‌ی دروول را از بین ببرد اما موفق نشد.

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: Dimension Films

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد ماجراهای پسر کوسه‌ای و دختر گدازه‌ای

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!