• امروز : 6 مرداد 1403
logo

نقد و بررسی فیلم ماجراجویی حیوان خانگی ژوراسیک ۲: راز گمشده (The Adventures of Jurassic Pet 2: The Lost Secret)

author-img

توسط : فرشته حجتی ارزیاب کدومو

2 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه

7052 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 12 +
دومین قسمت از ماجراجویی با حیوان خانگی ژوراسیک، محصول 2023 ماجرای یک شیادی و کلاهبرداری را روایت می‌کند که با کمک دایناسور کوچک داستان و بچه‌های نوجوان و همینطور مادربزرگشان، حل می‌شود. خشونت و ترس در این قسمت کمی بیشتر و جدی‌تر از قسمت قبلی است و پیام آن با محوریت خانواده، حمایت از حیوانات و محیط زیست است.

ژانر : ماجراجویی

سال 2023 84 دقیقه جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

چرا 12 سال؟

از آنجا که میزان خشونت و ترس و هیجان کمی بالاست و بچه‌ها در خطر دستگیری و تهدید قرار می‌گیرند و از طرفی دایناسورهای عظیم‌الجثه‌ای در فیلم وجود دارند که تصویر ترسناکی در مواقع لزوم از آنان دیده می‌شود، تماشای این فیلم برای افراد زیر 12 سال توصیه نمی‌شود.

نقش ما چیست؟

می‌توانیم این اثر را در کنار فرزندان خود تماشا کنیم و از اهمیت حفاظت از محیط زیست و آب و هوایی که تنفس می‌کنیم با آنان گفتگو کنیم. اطلاعات آنان درباره نحوه این کار را به چالش کشیده و بیشتر درباره راهکارهای موجود صحبت کنیم. به طور مثال می‌توانیم روزی را اختصاص دهیم و با یکدیگر به طبیعت رفته و جمع‌آوری زباله‌های رها شده در آن بپردازیم تا بچه‌ها به طور عملی با این مسئله مواجه شوند و یا راه‌هایی را برای صرفه‌جویی در مصرف آب در خانه در نظر بگیریم و از فرزندانما نیز کمک و همفکری بخواهیم.

داستان اثر

شخصیت‌ها:

وندی: دختری نوجوان که باهوش، کنجکاو و ماجراجوست. وندی برای نجات مردم شهر و حفاظت از حیوانات تلاش می‌کند.

کورتیز: پسری یتیم که توسط خانواده وندی به سرپرستی پذیرفته می‌شود. کورتیز مهربان، شجاع و همدل است.

مادربزرگ: مادربزرگ خانواده که روحیه ماجراجویی و حمایت از حیوانات دارد و بسیار همدل و شجاع است.

شهردار: شهردار شهر که شیاد و کلاهبردار است و قصد دارد با آلوده‌کردن آب شهر، مردم را به خواب برده و اموالشان را سرقت کند.

داستان اثر:

آلبرت، دایناسورِ قسمت قبلی که در جنگل رها شد، تشکیل خانواده داده است. دایناسورها هر بار در ماه کامل از دروازه‌ای در جنگل به این زمان می‌آیند و با تمام‌شدن آن، دوباره به زمان خود بازمی‌گردند. مادربزرگ و وندی از حضور آن‌ها آگاه هستند و کورتیز نیز به جمعشان افزوده می‌شود. یک بار وقتی دروازه بسته می‌شود، دایناسور کوچولوی آلبرت به نام جونیور، به زمان خود بازنگشته و در این زمان گیر می‌افتد بنابراین مادربزرگ و بچه‌ها تا کامل‌شدن ماه بعدی باید از او مراقبت کنند. در این میان آن‌ها متوجه می‌شوند که شهردار قصد دارد با آلوده‌کردن آب شهر، مردم را خواب کرده و اموالشان را بدزدد. وندی و کورتیز به همراه جونیور به محل آزمایشگاه آنان رفته اما توسط آنان دستگیر و اسیر می‌شوند. بالاخره پس از فرار از دست آنان، جونیور خانواده خود را فراخوانده و آن‌ها جلوی فرار شهردار را می‌گیرند و دوباره به زمان خود بازمی‌گردند. به این ترتیب یک ماجرای دیگر با کمک دایناسور کوچک داستان، حل و فصل می‌شود.

جزئیات اثر

کارگردان:Ryan Bellgardt , Chris Hoyt نویسنده:Chris Hoyt , Gérard Miller , Jerome Reygner-Kalfon ,Sebastien Semon تهیه‌کننده:Chris Hoyt , Josh McKamie بازیگران:Sophie Proctor , Myles Currin-Moore , LaRonn Marzett , Carolyn Josephine Wright کشور سازنده:آمریکا شرکت سازنده:Ace Entertainment Films مخاطب اثر: نوجوان

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد ماجراجویی حیوان خانگی ژوراسیک ۲: راز گمشده

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!