• امروز : 6 مرداد 1403
logo

نقد و بررسی فیلم ماجراجویی با حیوان خانگی ژوراسیک (The Adventures of Jurassic Pet)

author-img

توسط : فرشته حجتی ارزیاب کدومو

3 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: دقیقه

7081 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 12 +

این فیلم که اولین قسمت از یک مجموعه دو قسمتی است درباره دانش‌آموزی است که به دنبال یافتن هر چیز عجیب و نادر است که تا به حال ندیده باشد.در این مسیر او تخم دایناسوری را می‌یابد که دایناسوری از آن متولد شده و موجب ماجراجویی و دردسرهایی برای او می‌شود! ترس و خشونت در این فیلم چندان جدی نیست به همین دلیل می‌توانید آن را با فرزندان بالای 12 سال خود تماشا کنید.

ژانر : ماجراجویی

سال 2019 84 دقیقه جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

چرا 12 سال؟

خشونت و استفاده از اسلحه و تهدید دانش‌آموز قصه و حضور یک فردِ مرده در کنار او که مشخص نیست دقیقا چطور به این دنیا آمده و مانند یک انسان عادی در رفت و آمد است و در واقع حضور روح در کنار شخصیت اول برای مخاطب زیر 12 سال سوال‌برانگیز و مبهم است و ممکن است ترسی موهوم در ذهن او پدید بیاورد.

نقش ما چیست؟

پس از تماشای فیلم می‌توانیم درباره موضوعات مطرح شده در آن با فرزندان خود گفتگو کنیم. درباره اهمیت حفاظت از محیط زیست و چرایی عدم نگهداری از حیوانات در خانه، قفس و یا هر جای دیگری جز جنگل و محیط آزاد برای آن‌ها، صحبت کنیم و نظر آنان را نیز جویا شویم. درباره رفتارهای کریس و پنهانکاری او و عواقبی که در پی داشت با آن‌ها گفتگو کنیم و بپرسیم اگر کریس موضوع را صادقانه با والدین خود مطرح می‌کرد چه اتفاقی می‌افتاد؟ اصلا چرا کریس موضوع را از آن‌ها پنهان کرد؟ علت آن ترس از واکنش پدر و مادرش بود؟! اگر تو جای او بودی چه می‌کردی؟

داستان اثر

شخصیت‌ها:

کریس: پسری که باهوش و کنجکاو است. کریس البته به درس و مدرسه توجهی ندارد و بیشتر به ماجراجویی و چیزهای نادر علاقه‌مند است.

پیرمرد: پیرمردی که 5 سال پیش مرده است و اکنون روحش با کریس در ارتباط است! البته کریس نمی‌داند که او یک روح است!

دکتر یوست: مردی که بر روی حیوانات نادر تحقیق می‌کند و آرزویش این است که با استفاده از آن‌ها ثروتمند و مشهور شود.

داستان اثر:

کریس که یک دانش‌آموز کنجکاو و ماجراجوست در پیِ یافتن چیزهای عجیب و نادر وارد یک مغازه‌ با نام دنیای شگفتی‌ها می‌شود. در آنجا پیرمردی است که به او یک صندوقچه می‌دهد که حاوی تخم دایناسور است! کریس، تخم را به خانه می‌برد و سعی می‌کند با گرم نگه‌داشتنِ آن، از او مراقبت کند تا به دنیا بیاید! دقایقی بیشتر طول نمی‌کشد و تخم می‌شکند و یک بچه‌دایناسور از آن بیرون می‌آید. کریس، نامش را آلبرت می‌گذارد و تصمیم دارد مانند یک حیوان خانگی از او مراقبت کند. در اولین قدم، او را به موزه‌ی دایناسورها می‌برد اما در آنجا دکتر یوست، متوجه حضور دایناسور شده و آن‌ها را تعقیب می‌کند. آلبرت به طور اتفاقی و اشتباهی سوار یک ماشین شده و می‌رود. راننده پس از مشاهده آلبرت که حالا بسیار بزرگ‌تر شده است، با پلیس تماس می‌گیرد. پلیس او را در قفس کرده و با دکتر یوست ماجرا را در میان می‌گذارد. دکتر یوست، آلبرت را برای انجام تحقیقات و البته با هدف شهرت و ثروت با خود به آزمایشگاهش در میان جنگل می‌برد. کریس و پیرمرد نیز به دنبالشان می‌روند تا آلبرت را نجات دهند. پس از تعقیب و گریزهای بسیار بالاخره آن‌ها، آلبرت را در جنگل رها می‌کنند تا آزادانه زندگی کند.

جزئیات اثر

کارگردان:Ryan Bellgardt نویسنده: Chris HoytJerome Reygner-KalfonSebastien Semon تهیه‌کننده:Ryan Bellgardt بازیگران:Kyler Beck , David Fletcher-Hall , Ben Hall کشور سازنده:فرانسه، آمریکا شرکت سازنده:ACE Entertainment Ace Entertainment Films مخاطب اثر: نوجوان

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد ماجراجویی با حیوان خانگی ژوراسیک

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!