• امروز : 10 فروردین 1403
logo

نقد و بررسی فیلم لیگ عدالت زاک اسنایدر ( Zack Snyder's Justice League )

author-img

توسط : فاطمه نوری پور ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

2666 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 17 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

«لیگ عدالت زاک اسنایدر» این‌بار قهرمانان شگفت‌انگیز دی‌سی، یعنی بتمن، سوپرمن، آکوامن، واندروومن و... را برای نابودی ابدی نیروی شر گرد هم آورده است. این فیلم در ژانر اکشن و ابرقهرمانی، مملو از صحنه‌های جنگی تمام‌عیار است. پس از «لیگ عدالت» نه‌چندان موفق «جاس ویدون» در سال 2017، «زک اسنایدر» یک اثر ابرقهرمانی شگفت‌انگیز در 6 قسمت به نام خود ثبت کرده است.

ژانر : ابرقهرمانی

سال 2021 242 دقیقه جزئیات کامل اثر
2 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

ابرقهرمانی‌های این نسخه از «لیگ عدالت» چندان جدید نیست. افرادی با توانایی‌های فراطبیعی مأمور نجات جهان هستند. زمان 4ساعته‌ی فیلم غلط‌انداز است. درحالی‌که نسبت به نسخه‌های قبل، به‌جز لعاب بیشتر جلوه‌های ویژه چیز جدیدی در چنته ندارد. منتقدان از این فیلم به‌عنوان یک تست استقامت خسته‌کننده یاد می‌کنند.

مهم‌ترین چیزی که مخاطب با دیدن این ابرقهرمانی‌ها باید به آن فکر کند این است که به‌راستی مبارزه با شر چگونه ممکن است؟ در جهان واقعی، انسان با کدامین نیروی خارق‌العاده به مصاف تاریکی می‌رود؟ سعی کنید درون‌مایه‌ی فیلم را فارغ از فانتزی‌ها و اکشن‌های غیرواقعی‌اش کشف کنید.

ارتباط سایبورگ با پدرش، دکتر استون، حاوی پیام‌های بسیاری است. دکتر استون هیچگاه نتوانست تا قبل از مرگش فرزندش را راضی کند. سایبورگ واکمن پدر را در دستش خرد می‌کند و نمی‌تواند پدرش را تحمّل کند. این اتفاق همپوشانی بسیاری با مسائل جوانان دارد.

فیلم نبردهای خونینی به تصویر می‌کشد. زنان در این فیلم حضور متفاوتی دارند. قدرت بدنی آن‌ها خارق‌العاده است و تصوّر مخاطب را از زنان به چالش می‌کشد.

خلاصه: فیلم ابرقهرمانی «لیگ عدالت زک اسنایدر» جدید و عجیب نیست.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

چهار ساعت زمان زیادی برای این فیلم نیست؟

داستان زک اسنایدر چه تفاوتی با نسخه‌های قبل دارد؟

صحبت بروس وین با جوکر چه معنا و جایگاهی در فیلم دارد؟

تصویر زنان را در فیلم چگونه ارزیابی می‌کنی؟

بتمن غیر از ثروت، چه برتری دیگری نسبت به باقی اعضای تیم دارد؟

سوپرمن چه نقشی در نجات جهان داشت؟

ارتباط ویکتور با پدرش را چگونه ارزیابی می‌کنی؟

بتمن در پایان فیلم هنوز یک قهرمان شجاع و دوست‌داشتنی است؟

خلاصه: در جهان واقعی چگونه باید به مصاف نیروی شر رفت؟

داستان اثر

هزاران سال پیش، در روزگاری که خداوندان یونان حافظان زمین بودند، موجوداتی از سیاره‌ی «آپوکالیپس» به فرمانروایی دارکساید (خداوندگار تاریکی)، به نمایندگی استپن ولف، عزم فتح جهان کردند و با لشکری عظیم، از آسمان به زمین عزیمت کردند.

مدافعان زمین که  متشکّل از انسان‌ها، آتلانتیسی‌ها (نیروهای دریا) و آمازون‌ها (پرنسس‌های جنگاور) بودند باید خود را برای نبردی تمام‌عیار آماده کنند. اما درس تاریخ برای هریک از آن‌ها اعتمادنکردن و جداگانه جنگیدن بود. غافل از آنکه مبارزه با تاریکی یکپارچگی جبهه‌ی خیر را می‌طلبد.

در گیرودار جنگ سهمگین خیر و شر (تاریکی و زمین)، قدرتی مخفی در اعماق فضا دربرابر دارکساید رخ نمود. سه Motherbox (ماشین‌های زنده‌ی تخریب‌ناپذیر)؛ ماشین‌هایی ساخته‌شده از دانشی پیشرفته که ذهن بشر چیزی جز جادو را برای آن‌ها نمی‌تواند تصویر کند. در نتیجه‌ی پیوستن سه جعبه به یکدیگر، یکپارچگی رخ می‌دهد. این یکپارچگی جهان را با آتش تطهیر می‌کند. دراین‌صورت همه‌چیز برای امپراتوری تاریکی بر جهان فراهم می‌شود. با امپراتوری دارکساید، جهانیان خدمتگزاران تاریکی خواهند بود. آن‌ها زنده‌اند، اما خالی از زندگی... .

زمینیان خوب می‌دانند که این یکپارچگی به‌معنای مردن نور و خیر است؛ بنابراین سه جعبه نباید به دست دارکساید برسد. آن‌ها باید جدا ازهم محافظت شوند. آمازون‌ها، آتلانیسی‌ها و انسان‌ها هم‌قسم شدند که هریک از یکی از این سنگ‌های بدون نگهبان خفته محافظت کنند.  کافیست با بیدارشدن یک جعبه امپراتوری آپوکالیپس برای یکپارچگی تاریکی به زمین بازگردد و این بدین معناست که جنگی دیگر در راه است.

وقت آن رسیده است که قهرمانان پرآوازه‌ی دی‌سی یگانه شوند تا جهان را از سیطره‌ی نیروی شر نجات دهند... . در سال‌هایی که سوپرمن از میان برداشته شده است، بتمن، قهرمان گاتهام، باید سوپرمن خفته را بیدار کند و نیروهای شگفت‌انگیز زمین را گرد آورد؛ از آمازون‌ها تا آتلانتیسی‌ها و درنهایت، انسان‌ها... .

جزئیات اثر

کارگردان: Zack Snyder/ زاک اسنایدر

نویسنده: Jerry Siegel/ Joe Shuster/Zack Snyder/Chris Terrio/Will Beall/Chris Terrio/Gardner Fox/Bob Kane/Bill Finger

تهیه‌کننده: Charles Roven/ Deborah Snyder چارلز روون، دبورا اسنایدر، جف جانز

بازیگران:

Ben Affleck/ Henry Cavill/Amy Adams/Gal Gadot/Ray Fisher/Jason Momoa/Ezra Miller/Willem Dafoe/Jesse/Eisenberg/Jeremy Irons/Diane Lane/Connie Nielsen/J. K. Simmons

بن افلک، هنری کویل، گل گدوت، جیسون موموآ، ازرا میلر، ری فیشر، ایمی آدامز، جرمی آیرونز، جی. کی. سیمونز، جسی آیزنبرگ، امبر هرد

شخصیت‌ها:

بروس وین (بتمن): رئیس تیم نجات جهان است که همه‌ی ابرقهرمانان دی‌سی را گرد هم می‌آورد.

کلارک کنت (سوپرمن): پیروزی تیم نجات به هبوط او وابسته است.

ویکتور استون (سایبورگ): پسر دکتر استون است که پس از مرگ جسمی‌اش، توسط پدرش ارتقا پیدا کرده و به یک نیمه‌ربات تبدیل شده است. همه‌ی ابرسیستم‌های دیجیتالی جهان در تسخیر اوست. سرنوشت دنیا به‌معنای‌واقعی در دست ویکتور است. او با فکرکردن به زرادخانه‌ها، موشک‌ها را به حرکت درمی‌آرود.

دایانا پرینس (واندروومن): زن شگفت‌انگیز 5000ساله‌ی ارتش آمازون در جهان باستان است که در تیم بتمن، ابرقهرمانی تمام‌عیاری را رقم می‌زند.

آرتور کوری (آکوامن): ولیعهد امپراتوری دریاست که میانه‌ی خوشی با اجدادش ندارد. او یک نیمه‌آتلانتیسی است.

استپن ولف: مأمور دارکساید در زمین است. مأموریت او یکپارچه‌سازی جعبه‌هاست.

بری الن (فلش): ابرقهرمان سرعتی تیم نجات است. به نظر خودش او یک ویولونیست، طراح وب و مسلّط به زبان اشاره‌ی گوریلی است! اما به‌زعم بتمن، او مخترع الیاف از جنس کوارتز بر پایه‌ی سیلیس مقاوم دربرابر سایش و گرما است.

دکتر استون: یک دانشمند نخبه‌ی سیستم‌های دیجیتال است که تکنولوژی جعبه‌ها را کشف کرده و اسپن ولف را در کمین خود قرار داده است.

دارک‌ساید: امپراتور تاریکی یا آپوکالیپس که در سودای یکپارچی جعبه‌ها و تصرف جهان، استپن ولف را به زمین می‌فرستد.

لوییس لین: همسر کلارک کنت که در ابتدا در غم ازدست‌دادن همسرش سخت افسرده است، اما می‌بینیم که اوست که کلارک را با عشقش هشیار کرده و برای نجات جهان آماده می‌کند.

کشور سازنده:  آمریکا

کمپانی سازنده: Warner Bros. Pictures/DC Films/ Atlas Entertainment/ The Stone Quarry

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد لیگ عدالت زاک اسنایدر

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!