• امروز : 7 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم لوسی شیمرز و شاهزاده آرامش ( Lucy Shimmers and the Prince of Peace)

author-img

توسط : فرشته حجتی ارزیاب کدومو

1 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

3756 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 9 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

لوسی شیمرز درامی درباره دختر 5 ساله‌ای است که گویی پیام‌آور مسیح، صلح و مهربانی است. او که مسیح را شاهزاده آرامش می‌داند، با مرگ خود و اهدای اعضای بدنش، زندگی دوباره‌ای را به چند بیمار منتظر پیوند اعضا، می‌بخشد. این فیلم خشونت، ترس و یا ناهنجاری اجتماعی ندارد اما مفاهیم مرگ و زندگی پس از مرگ در آن مطرح شده که برای کودکان در سنین پایین قابل درک نیست.

ژانر : درام

سال 2020 87 دقیقه جزئیات کامل اثر
20 مناسب خانواده 1 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 6 +
بر اساس 5 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

این فیلم شخصیتی را به تصویر کشیده که در دنیای واقعی کمتر با آن مواجه می‌شویم. لوسی دختر 5 ساله‌ای است که بیشتر از سن خود می‌فهمد و با دنیای ماورا ارتباط دارد. او ادعا می‌کند که مسیح به خوابش آمده و از او خواسته است تا مرد غمگینی را شاد کند و با او دوست شود. لوسی همچنین با روح پدربزرگش در ارتباط است و گویا پدربزرگ آمده تا ماموریت لوسی که همان هدایت ادگار به مسیر درست است را به اتمام برساند! لوسی با اینکه فقط 5 سال دارد اما می‌تواند بخواند و بنویسد! او در حال نوشتن کتاب زندگی خود است که در پایان، این کتاب را به ادگار هدیه می‌دهد. البته بیشتر کتاب مصور است اما او جمله‌های کوتاهی نیز در آن نوشته است که از یک کودک 5 ساله چنین انتظاری نمی‌رود. با این تفاسیر باید بگوییم شخصیت فیلم تخیلی و غیر واقعی است و وجود چنین افرادی در دنیای واقعی بعید است اگر هم وجود داشته باشد، انگشت‌شمار هستند. بهتر است درباره این شخصیت غیر واقعی با فرزندان خود گفتگو کنیم و در عین حال به پیام‌های فیلم هم اشاره کرده و نظر آن‌ها را جویا شویم.

از آنجا که داستان فیلم درباره ارتباط با ارواح و زندگی پس از مرگ است و در دیالوگ‌ها نیز ابهاماتی مطرح می‌شود مانند اینکه چه کسی می‌داند عدالت چطور برقرار می‌شود؟! و یا چرا بعضی‌ها زود می‌میرند و بعضی‌ها دیر، سوالات زیادی ممکن است در ذهن فرزندانمان شکل بگیرد که در اینجا نیاز به همدلی و همراهی ما دارد تا گره‌های ذهنی‌شان را با بحث و گفتگو بگشاییم.

خلاصه: شخصیت اصلی فیلم در دنیای واقعی وجود ندارد. داستان فیلم می‌تواند ابهاماتی را در ذهن کودکان ایجاد کند. پس از تماشا همدلانه با یکدیگر گفتگو کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

درباره داستان فیلم و پیام‌های آن می‌توانید با فرنزدان خود صحبت کنید و از آن‌ها بپرسید:

نظرت در مورد شخصیت لوسی چیست؟ آیا همچنین شخصی را در اطرافیانت دیده‌ای؟

چرا ادگار از مسیر اشتباه خود بازگشت؟ لوسی چه نقشی در این موضوع داشت؟

در مورد پیوند اعضا و اهدای عضو چه اطلاعاتی داری؟ آیا تا به حال در این باره چیزی شنیده‌ای؟

در مورد حضرت مسیح و کریسمس چقدر اطلاعات داری؟

چرا لوسی اصرار داشت که ادگار کتاب مقدس را بخواند؟

خواندن کتاب مقدس چه نقشی در زندگی دارد؟ چرا باید قرآن بخوانیم؟

خلاصه: درباره داستان فیلم، پیام‌های آن، رفتار لوسی و تصمیمات او با فرزندان خود گفتگو کنید.

داستان اثر

لوسی که دختری خاص و باهوش است به طور ناگهانی به یک بیماری عفونی مبتلا شده و در بیمارستان بستری می‌شود. او تا قبل از این، چندین بار مردی غمگین را در خواب‌هایش دیده بود و در مورد او با خانواده‌اش حرف می‌زد. لوسی می‌گفت مسیح از او خواسته تا آن مرد غمگین را خوشحال کند! او حتی نقاشی آن مرد را کشیده بود. لوسی در هنگام ورود به بیمارستان به طور اتفاقی از کنار او رد شد و گفت این همان مرد غمگین است. در طول مدت بستری در بیمارستان که نزدیک به یک ماه طول کشید، لوسی به همراه روح پدربزرگش به اتاق ادگار (همان مرد غمگین) می‌رفت و از او می‌خواست تا برایش انجیل بخواند. ادگار که به این چیزها اعتقادی نداشت اما پذیرفت. رفته رفته لوسی با چند نفر دیگر در بیمارستان نیز دوست شد که همه منتظر پیوند عضو بودند. دقیقا در روز میلاد مسیح و آغاز کریسمس، زمانی که لوسی از پدر و مادرش خواسته بود تا کلیه‌اش را به ادگار هدیه بدهد، از دنیا رفت و اعضای بدنش، زندگی دوباره‌ای به چند انسان دیگر بخشید. او البته اثر معنوی نیز بر روی زندگیشان داشت تا جایی که ادگار به مسیح ایمان آورده و دیگر هرگز به سمت اعمال تبهکارانه نرفت و مسیر زندگی‌اش عوض شد.

جزئیات اثر

کارگردان/ مولف: Rob Diamond

نویسنده/ مترجم: Rob Diamond

نام تهیه کننده: Rob Diamond

نام بازیگران:

Scarlett Diamond, Vincent Vargas, Adam Hightower, Florencia Contreras Stevens, Shawn Stevens, Tara Berrett

نام شخصیت ها:

لوسی شیمرز: دختر 5 ساله‌ی باهوشی که درک بالایی از مفهوم زندگی دارد. لوسی به طور ناگهانی به یک بیماری عفونی مبتلا شده و در روز میلاد مسیح که همان شاهزاده آرامش اوست، از دنیا می‌رود.

ادگار: مرد میانسالی که به دلیل ارتکاب به جرم زندانی است و در همین زمان یکی از کلیه‌هایش در حال از بین‌رفتن است. ادگار اعتقادی به خدا و مسیح ندارد اما لوسی او را به این مسیر هدایت می‌کند.

جیمز و ایزابل: پدر و مادر لوسی که تنها یک فرزند دارند و به شدت نگران او هستند.

جکسون: پدربزرگ لوسی که سال‌ها پیش از دنیا رفته است. اکنون روح او به صورت مداوم در مقابل چشمان لوسی ظاهر شده و با او حرف می‌زند.

 کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: Rob Diamond Films

مخاطب اثر: بزرگسال

هشتگ: خانوادگی، کریسمس، عیسی مسیح، کتاب مقدس، اهدای عضو

دیالوگ: کی میتونه بگه چی عادلانه‌ست و چی نیست؟ برای چی افراد خوب در جوانی میمیرند و برخی عمر طولانی دارند؟

زمانی که ما در زمین گریه می‌کنیم، باقی در بهشت جشن می‌گیرند.

خدا راه عجیبی برای التیام چیزهای شکسته داره!

 

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : احسان ایمانی

۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

مناسب سن 10 +

واقعا جزو بهترین فیلمایی بود که دیده بودم اگه ندیدید پیشنهاد میکنم حتمااااا ببینید چون ثانیه به ثانیش قشنگه و اصلا حوصلتون سر نمیره و بالای ۱۰ سال میتونن قشنگ فیلم رو درک کنن.

بزرگسال

توسط : آرش کباری

۳۰ بهمن ۱۴۰۲

مناسب سن 5 +

عالی. زندگی خیلی کوتاهه حتی بچه ها هم میدونن که باید همیشه بخشش داشته باشیم. همیشه مهربون باشیم

بزرگسال

توسط : آرش کباری

۳۰ بهمن ۱۴۰۲

مناسب سن 5 +

عالی. زندگی خیلی کوتاهه حتی بچه ها هم میدونن که باید همیشه بخشش داشته باشیم. همیشه مهربون باشیم

بزرگسال

توسط : عرشیا ساری اصلانی

۴ آبان ۱۴۰۲

مناسب سن 5 +

اولین فیلمی بود که ثانیه به ثانیه لذت بخش و تاثیر گذاریش رو حس کردم و آخرش اشکم درومد و گریه کردم.

بزرگسال

توسط : علی زمانی

۲۸ مهر ۱۴۰۲

مناسب سن 5 +

عالللللی بود

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد لوسی شیمرز و شاهزاده آرامش

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!