• امروز : 16 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم لامبورگینی؛ مردی پشت یک افسانه (Lamborghini: A Man Behind The Legend)

author-img

توسط : مریم رضایی ارزیاب کدومو

1 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

2288 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 15 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

فیلم «لامبورگینی؛ مردی پشت یک افسانه»، یک سرگذشت واقعی از زندگی فروچو لامبورگینی است که مسیر او را از تراکتورسازی تا ساخت بهترین ماشین روز، تعقیب می‌کند و نکات قابل توجهی را به ما می‌آموزد، نکاتی مانند؛ تلاش و پشتکار، زندگی هدف‌دار و از همه مهم‌تر، توجه به همه ابعاد زندگی و غافل‌نبودن از آن، از جمله پیام‌های فیلم هستند.

ژانر : درام

سال 2022 97 دقیقه جزئیات کامل اثر
5 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

فیلم پیش‌ رو، زندگی‌نامه حقیقی یک تولیدکننده مشهور به نام فروچو لامبورگینی است، که همه ما او را با ماشین‌های لوکس و خاص، می‌شناسیم. در این زندگی‌نامه درام، به چگونگی شکل‌گیری کمپانی لامبورگینی و تلاش‌های فروچو برای ماندگارکردن نام‌خانوادگیش در تاریخ پرداخته شده‌است. «لامبورگینی؛ مردی پشت یک افسانه»، صحنه‌های خشونت‌آمیز یا ترسناک ندارد و مناسب گروه سنی +15 و تماشا در جمع خانواده است.

داستان واقعی این فیلم، می‌تواند مشوق فرزندتان، برای بهادادن به ایده‌ها و پرورش استعدادهایش باشد، به شرطی که شما نیز در مسیر پیشرفت، او را همراهی کنید و در رفع موانع، به او یاری برسانید. همچنین، زندگی فروچو لامبورگینی، به ما می‌آموزد که نباید بخشی از زندگی را فدای بخشی دیگر کرد و همانطور که کار و پیشرفت مهم است، خانواده و روابط خانوادگی نیز اهمیت دارند و پیشرفت یک‌جانبه، باعث خوشبختی نخواهد شد. تبیین این موضوع و ارائه صحبت‌های تکمیلی درباره آن، می‌تواند چراغ‌راه فرزندتان در آینده باشد.

خلاصه: با فرزندتان درباره پیام‌های فیلم، مثل اهمیت‌دادن به خانواده و کار درکنارهم، صحبت کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

چرا فروچو تصمیم گرفت کار در مزرعه را کنار بگذارد؟ اگر فروچو با پدرش موافقت می‌کرد، چه آینده‌ای در انتظارش بود؟ دلیل موفقیت فروچو را از فرزندتان جویا شوید. از فرزندتان بپرسید که چرا فروچو در سال‌های پایانی زندگی‌اش، فرد خوشحالی نبود؟و چگونه می‌توانست آن را جبران کند؟

خلاصه: درباره تلاش‌ها و علت موفقیت لامبورگینی با یکدیگر صحبت کنید.

داستان اثر

  فیلم، درباره زندگی فروچو لامبورگینی، بنیان‌گذار برند لامبورگینی و چگونگی تولید اتومبیل است. فروچو، پس از بازگشت از جنگ جهانی، به پدرش اعلام می‌کند که قصد ماندن در روستا و کشاورزی را ندارد و می‌خواهد به شهر برود و با ساختن تراکتورهایی کوچک اما پر بازده، زندگی پدر و سایر کشاورزان را راحت کند. او که در جنگ مکانیک بوده و با سیستم داخلی ماشین آشناست، به همراه دوستش ماتئو، مشغول تولید اولین ماشین خود، یک ماشین مسابقه‌ای، می‌شود. اولین ساخته فروچو و ماتئو با شکست روبه‌رو می‌شود، اما آن‌ها دست از تلاش برنمی‌دارند و شروع به ساخت یک تراکتور می‌کنند. لامبورگینی، تراکتوری می‌سازد که با جثه کوچک‌تر، قدرت بیشتر و مصرف کمتری دارد و به‌ همین خاطر، توجه سهام‌داران را به خود جلب می‌کند و به تولید انبوه می‌رسد. با رونق‌گرفتن تولید در کارخانه لامبورگینی، فروچو به فکر تولید اتومبیل‌های لوکس می‌افتد و قصد رقابت با قدرتمندترین کارخانه تولید ماشین در آن زمان، یعنی فراری، را دارد. او از طراحان و مهندسان انصراف داده، از کارخانه فورد، فراری و آلفا رومئو، دعوت می‌کند و با کمک آن‌ها بهترین ماشین آن زمان را می‌سازد و موفق می‌شود تا از فراری و سایر کمپانی‌های خودروسازی، برتری جوید.

جزئیات اثر

کارگردان: Bobby Moresco

نویسنده:Bobby Moresco

تهیه کننده: Monika Bakardi- Jeff Bowler

بازیگران: Frank Grillo- Mira Sorvino- Gabriel Byrne- Antonio Banderas

شخصیت‌ها: فروچو لامبورگینی: موسس کمپانی اتومبیل‌سازی لامبورگینی، که بعد از جنگ جهانی اول و بازگشت به وطن، به‌فکر تاسیس این کمپانی افتاد. ماتئو: دوست فروچو و طراح و مکانیک اتومبیل، که در ساخت اولین ماشین کمپانی لامبورگینی، تراکتور، نقش بسیاری داشت. آنیتا: همسر دوم فروچو که تسلط بسیاری بر فروچو داشت و مدام کارهایش را کنترل می‌کرد.

کشور سازنده:ایتالیا- ایالات متحده

کمپانی سازنده: Lembo Films

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد لامبورگینی؛ مردی پشت یک افسانه

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!