• امروز : 10 فروردین 1403
logo

نقد و بررسی فیلم قفل باز شده (Unlocked)

author-img

توسط : فاطمه معصومی ارزیاب کدومو

1 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

7610 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 15 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

اگر یک روز متوجه می‌شدید که شخصی در حال جاسوسی از شماست و از تک تک لحظات زندگیتان خبر دارد،‌ می‌داند شما به چه چیزهایی علاقه دارید، با چه کسانی در ارتباط هستید و تمام اطلاعات مالی و هویتی شما را در اختیار دارد؛ چه حسی پیدا می‌کردید؟این فیلم داستانی با همین موضوع را به تصویر می‌کشد.لازم به ذکر است که این فیلم درجاتی از خشونت و ترس را دارا است.

ژانر : جنایی درام رازآلود

سال 2023 117 دقیقه جزئیات کامل اثر
25 مناسب خانواده 8 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

فیلم قفل باز شده که با نام هویت سرقت شده نیز شناخته می‌شود فیلمی در ژانر جنایی و رازآلود ساخت سال 2023 کشور کره‌جنوبی می‌باشد. این فیلم بر اساس رمانی ژاپنی نوشته‌ی آکیرا شیگا ساخته شده است.

این فیلم بر اهمیت حفاظت اطلاعات و به اشتراک نگذاشتن اتفاقات روزانه در فضای مجازی تأکید دارد. بارها در اخبار شنیده یا دیده‌ایم که درباره‌ی سرقت اطلاعات، کلاهبرداری‌ها و حملات سایبری صحبت می‌کنند؛ چرا که با توجه به پیشرفت تکنولوژی و همچنین وابسته شدن انسان‌ها به وسایل ارتباطی و فضای مجازی، این جرایم نیز درحال گسترش و به روز شدن هستند.از جمله حوادثی که می‌توان نام برد کلاهبرداری‌های مالی، سؤ استفاده عاطفی و جنسی، گروگانگیری و قتل هستند. پلیس فتا در ایران نیز در این زمینه‌ها به مردم هشدار‌هایی می‌دهد مانند اینکه بر روی لینک‌های ارسالی در پیام‌ها کلیک نکنید و هر نرم افزاری از هر منبعی را نصب نکنید.

با توجه به این موارد پیشنهاد می‌شود درمورد اهمیت و نحوه‌ی حفاظت از اطلاعات شخصی و همچنین مضرات وابسته بودن به تلفن همراه و فضای مجازی، به بحث و گفتگو بپردازید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

آیا درست است هر اتفاقی که روزانه برای ما می‌افتد را در فضای مجازی به اشتراک بگذاریم؟ چه خطراتی در پی دارد؟

فضای مجازی و گجت‌های هوشمند چه تاثیری بر زندگی انسان‌ها داشته‌اند؟ آیا می‌تواند ما را از واقعیت و از خانواده دور کند؟راجع به مزایا و معایبشان به گفتگو بپردازید.

چه اطلاعات مهمی را نباید در اختیار هیچکس قرار داد؟ برای حفاظت از اطلاعات شخصی چه کارهایی می‌توان کرد؟

درمورد افراد معتمد از نظر خودتان و خانواده‌تان با فرزندتان صحبت کنید.

داستان اثر

این فیلم داستان زنی را روایت می‌کند که به دنبال گم کردن تلفن هوشمندش و سپس پیدا کردن آن، مورد جاسوسی واقع می‌شود. لی نامی از جمله افرادی است که تمامی اتفاقات روزمره خودش مانند غذای مورد علاقه‌اش، اماکن مورد علاقه‌اش، عکس‌هایش با دوستان و خانواده‌اش و بسیاری دیگر از اطلاعات شخصی خود را بر بستر فضای مجازی منتشر می‌کند. هکری که تلفن لی نامی را پیدا می‌کند با استفاده از همین اطلاعات فضای مجازی او، متوجه علایقش می‌شود و به او نزدیک می‌شود و اطلاعات بیشتری را کسب می‌کند.محل زندگی و اطلاعات مالی و کاری او را نیز به دست می‌آورد. این هکر که اوه جونگ یون نام دارد همین کار را نیز بارها با افراد دیگری انجام داده و آن‌ها را به قتل رسانده است.حالا طعمه بعدی او لی نامی است.

جزئیات اثر

کارگردان: کیم تائه-جون / Tae-joon Kim

نویسنده: کیم تائه-جون / Tae-joon Kim

نام تهیه کننده:-

نام بازیگران: چون وو-هی، ایم شی-وان، کیم هی-وان، کیم یه-وون، پارک هو-سان / Chun Woo-hee, Im Si-wan, Kim Hee-won, Kim Ye-won, Park Ho-san

نام شخصیت‌ها:

لی نامی: دختری که گوشی هوشمندش را گم می‌کند و به دنبال آن توسط اوه جون-یونگ تحت جاسوسی قرار می‌گیرد.

اوه جون-یونگ: پسری که هکر است و تلفن همراه افرادی که تلفن‌هایشان را گم می‌کنند را برمی‌دارد و به جاسوسی از آن‌ها می‌پردازد و سپس آن‌ها را به قتل می‌رساند.

وو جی-مان: کارآگاه پرونده‌های قتل است.او پدر اوه جون-یونگ است که هفت سال است همدیگر را ندیده‌اند.

لی سونگ-وو: پدر لی نامی است.او صاحب کافه میزی است و همراه دخترش کافه را اداره می‌کند.

جونگ اون-جو: بهترین دوست لی نامی است که سال‌هاست با هم در ارتباط هستند.

کشور سازنده: کره‌جنوبی

کمپانی سازنده: استودیو N  / Studio N

مخاطب اثر: جوانان و بزرگسالان

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد قفل باز شده

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!