• امروز : 17 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم قاتلان ماه کامل (Killers of the Flower Moon)

author-img

توسط : زهرا ملک‌ثابت ارزیاب کدومو

5 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: دقیقه

3401 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 18 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
بعد از مرگ مشکوک عده ای از سرخ‌پوستان ثروتمند، پلیس فدرال برای پیدا کردن عاملان جنایت وارد عمل می‌شود. این فیلم یک اثر تاریخی، درام و جنایی است که به علت خشونت بالا و همچنین ترس حاکم بر فضای آن برای مخاطبین زیر 18 سال مناسب نمی‌باشد.

ژانر : درام جنایی تاریخی

سال 2023 206 دقیقه جزئیات کامل اثر
1 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

هنگامی که در دهه 1920 آمریکا در اوکلاهامای آمریکا در زمین‌های قلیبه اُسِیج، نفت پیدا می‌شود آن‌ها به طور ناگهانی بسیار ثروتمند می‌شوند. ساکنان منطقه که فرهنگ خود را رها کرده و با فرهنگ سفیدپوستان هماهنگ شده اند، درهای جامعه‌شان را به روی آن‌ها باز می‌کنند. طبق قوانین کنگره آمریکا افراد قبیله اوسیج برای دریافت حق خود از ثروتی که نفت برای آنان به وجود آورده باید تحت سرپرستی یک سفید پوست قرار می‌گرفتند و برای استفاده از پولشان اجازه آنان را می داشتند. در این میان برخی سفید پوستان نیز  به طمع ثروت با زنان بومی ازدواج می‌کنند. کم کم افرادی از قبیله، به روش‌های مشکوک می‌میرند، برخی با بیماری‌های ناگهانی و تعداد زیادی حتی به ضرب گلوله. تحقیقات نشان داده تعداد قتل ها و مرگ‌های مشکوک افرادی از قبیله اوستیج در این چند سال به صد‌ها نفر می‌رسد. این در حالی است که مسئولین دولتی محلی در آغاز همکاری مناسبی برای پیگیری قتل‌ها با بومیان نداشتند و بعد از دستگیری بعضی از عاملان قتل‌ها نیز به طوری که باید با آن‌ها برخورد نشد. به گفته تاریخ این ماجرا بین سال‌های 1918تا 1931 جریان داشته و این دوره در تاریخ آمریکا با عنوان "Reign of Terror " یا دوران حکومت وحشت یاد می‌شود. این فیلم به شرح این دوران تاریخی با تمرکز بر داستان خانواده‌ای که بیش از پنج عضو از آن به قتل رسیدند می‌پردازد. به گفته نیویورک تایمز این فیلم ‘ یک داستان جنایت واقعی که وقتی به جزئیات درونش بنگرید، حس بسیار نزدیکی با یک فیلم ترسناک را ایجاد می‌کند.’  تعهد این فیلم به وقایع تاریخی اتفاق افتاده و حتی واقعی بودن بیشتر شخصیت‌ها این اثر را به یک درام جنایی تاریخ خوب تبدیل می‌کند که می‌تواند ما را در فهم تبعیض‌ها و ظلم هایی که دنیای مدرن بر روی پایه‌های آن ساخه شده کمک کند. اما باید در نظر داشته باشیم این فیلم اثری بسیار خشن، تاریک و حتی در برخی مواقع دلهره‌آور است. و تماشای آن به کودکان و نوجوانان توصیه نمی‌شود. توصیه می‌کنیم نسخه پالایش شده این فیلم را تماشا نمایید. تماشای این فیلم به افراد زیر 18 سال توصیه نمی‌شود.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

والدین گرامی این فیلم به هیچ وجه برای تماشا توسط کودکان و نوجوانان دوره اول مناسب نیست. اما در صوت تماشای آن به همراه فرزندان بزرگتر خود می‌توانید صحبت با آن‌ها را در موضوعاتی چون برتری نژادی، اهمیت پایبندی به فرهنگ و حفاظت از آن و ایستادن بر سر خواسته‌های حق آغاز کنید.

داستان اثر

در اوایل بیست قرن 19 وقتی در یک منطقه بومی نشین امریکا نفت کشف می‌شود ساکنین بومی منطقه به یکی از ثروتمندترین مردم جهان تبدیل می‌شوند. آن‌ها تصمیم می‌گیرند برای این زندگی بهتر رسوم خود را کنار بگذارند و با سفید پوستان رابطه خوبی برقرار کنند. در این میان سفید پوستان زیادی با آن‌ها ازدواج می‌کنند تا از این طریق به اموال آن‌ها دسترسی داشته باشند‌. ارنست که به تازگی از جنگ برگشته است به دیدن عمویش ویلیام هیل معروف به کینگ که یکی از بزرگان منطقه است می‌رود. هیل به او تاکسی می‌دهد تا با آن کار کند، در یکی از روزهای کاری ارنست مالی که یک زن سرخ پوست است را ملاقات می‌کند و عاشق او می‌شود. هیل ارنست را تشویق می‌کند تا با مالی ازدواج کند. بعد از مدتی دو تا از چهار خواهر مالی جان خود را از دست می‌دهند. همسر یکی از آن‌ها با ریتا خواهر دیگر مالی ازدواج می‌کند. پس از چند ماه آنا خواهر کوچکتر مالی، آنا به قتل می‌رسد و جنازه او پیدا می‌شود. تلاش‌های مالی و باقی بومیان برای پیدا کردن قاتلان و حتی ملاقات آن‌ها با رئیس جمهور به نتیجه ای نمی‌رسد تا این که ریتا و همسرش در حادثه انفجار خانه‌شان کشته ‌می‌شوند. تام وایت از طرف پلیس فدرال مسئول پیدا کردن مجرمان اصلی می‌شود. در تحقیقات مشخص می‌شود عامل اصلی و طراح قتل بومیان ویلیام هیل است اما او این را انکار می‌کند و سعی می‌کند شاهدان یا کسانی که قتل‌‎ها را به دستور او انجام داده بودند از منطقه دور کند. اما پس از مدتی پلیس موفق می‌شود ارنست را قانع کند به عنوان شاهد در دادگاه حاضر شود و شهادت بدهد به دستور هیل برخی قتل ها را برنامه ریزی کرده و به عوامل آن‌ها برای انجامشان پول یا مهمات رسانده است. با شهادت ارنست، هیل و همدستانش از جمله خود او مجرم شناخته می‌شوند و در دادگاه محکوم به زندان می‌شوند و دست آن‌ها از ثروت و زندگی بومیان قطع می‌شود.

جزئیات اثر

کارگردان: Martin Scorsese نویسنده:  Eric Roth / Martin Scorsese / David Grannنام تهیه کننده:  Dan Friedkin نام بازیگران: Leonardo DiCaprio / Robert De Niro / Lily Gladstone / Brendan Fraser / John Lithgow /Jesse Plemons نام شخصیت‌ها: ارنست برکهارت: مردی مطیع و گاهی ترسو که بعد از خدمت در جنگ به سراغ عموی خود آمده تا در کنار او زندگی کند و از قبل او به منافعی برسد. ویلیام هیل: فردی است که با کارهای عمرانی و ریش‌سفیدی میان سفید پوستان و بومیان برای خود جایگاه و ثروت قابل توجهی به دست آورده و برای به دست آوردن ثروت بومیان و یا تحت فرمان در آوردن آنان همواره در حال کشیدن نقشه یا انجام کارهای کثیف است اما ظاهرا در کنار آن‌ها و به فکر آن‌ها است. مالی برکهارت: زنی ثروتمند که یک سرخپوست با اصل و نسب است و یک مادر پیر و چهار خواهر دارد. او با ارنست ازدواج می‌کند. تام وایت: مامور تحقیقات پرونده قتل های بومیان. کشور سازنده: امریکا کمپانی سازنده: Apple Studios

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد قاتلان ماه کامل

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!