• امروز : 23 مهر 1403
logo

نقد و بررسی فیلم فلورا و یولیسس (Flora & Ulysses)

author-img

توسط : فرناز بنانی ارزیاب کدومو

6 ساعت پیش

مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه

121 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 10 +

دحتری به نام فلورا که به وجود ابرقهرمان‌ها د ردنیای واقعی اعتقاد دارد، با سنجابی مواجه می‌شود که پس از آنکه او را نجات می‌دهد، دارای قدرت‌های ابرقهرمانی می‌شود. فلورا از او مراقبت می‌کند و این مسئله را با پدرش که روزی طراح کتاب‌های کمیک ابرقهرمانی بوده مطرح می‌کند. پدرش در این راه او را همراهی کرده و از یولیسس محافظت می‌کنند تا هدف و قدرتش را کشف کند. او سرانجام با کمک به فلورا و برقراری پیوند مجدد بین خانواده‌اش به خانه خود در جنگل برمی‌گردد.

ژانر : فانتزی کمدی ماجراجویی

سال 2021 95 جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

چرا 10 سال؟

فیلم دارای نکات مثبت و پیام‌های جذاب بسیاری است اما جنس برخی ناهنجاری‌ها باعث شده تا برای رده سنی کودک مناسب نباشد. سن شخصیت اصلی، اهدافش و فعالیت‌هایی که انجام می‌دهد در کنار میزان ناهنجاری اثر، باعث می‌شود تا تماشای این محصول را برای رده سنی بالای 10 سال به همراه خانواده بلامانع باشد.

نقش ما چیست؟

پیش از تماشای اثر حتما ارزیابی آن را مطالعه کرده و تاکیدا نسخه پالایش شده را برای فرزندان خود به نمایش بگذارید. فلورا در آستانه طلاق والدین خود قرار دارد. این موضوع باعث شده ناراحتی فلورا شده اما او در هر شرایطی با پدرش وقت می‌گذراند و نسبت به او علاقه بسیاری دارد. با فرزندان خود درباره لزوم ارتباط صمیمانه با والدین صحبت کنید و با بیان مثال‌هایی از رفتارهای فلورا، به فرزند خود بگویید که صمیمی ترین و مهربان‌ترین دوست بچه‌ها، والدین هستند. لازم است که به این نکته توجه داشته باشید، رابطه مثبت فلورا با پدرش، به دلیل درک متقابل پدر از فرزندش است. او با فرزندش رفتار سالم و خوشایندی دارد و هرگز باعث سرخوردگی و ناراحتی او نمی‌شود. پدر فلورا با در نظر گرفتن اختلاف سنی او دخترش، به گونه ای با او رفتار می‌کند که فلورا هیچ فاصله ای را بین خود و پدرش احساس نمی‌کند و این باعث می‌شود که فلورا هیچ چیز را از پدرش مخفی نکند. اما رابطه مادر فلورا به گونه ای است که فلورا به راحتی جرئت نمی‌کند که به مادرش درباره نگهداری از یک سنجاب در خانه چیزی بگوید زیرا ممکن است با واکنش های منفی مادرش مواجه شود. این مسئله باعث شده تا فاصله ای بین فلورا و مادرش احساس بشود که این فاصله را بین فلورا و پدر نمی‌بینیم. مسئله طلاق والدین، به طبع تاثیرات منفی بسیاری روی فرزندان دارد. از جمله این تاثیرات می‌توان به منزوی شدن و از دست دادن اعتماد به نفس در کودکان اشاره کرد. هرچند که فلورا به عنوان کودکی که والدینش از یکدیگر جدا شده اند، منزوی نیست اما عدم وجود پدر و مادر در کنار یکدیگر، باعث شده تا فلورا دائما در معرض مبارزه با احساس تنهایی قرار بگیرد. یکی از عمده مسائلی که کودک طلاق از آن رنج می‌برد، عموما دیدن کودکان دیگر به همراه پدر و مادر است در صورتی که از این شرایط محروم است. کودک طلاق تمایل دارد کانون گرم خانواده را به شرایطی برگرداند که از داشتن همرمان پدر و مادر بهره مند است اما این توانایی را ندارد و این مسئله او را آزار می‌دهد. این معضل در آینده تبدیل به یک بحران می‌شود که ممکن است کودک در بزرگسالی نیز دائما با یک احساس خلا زندگی کند. پدر فلورا با او درباره امیدواری زیاد صحبت می‌کند و این باعث می‌شود تا فلورا در سخت‌ترین شرایط هم احساس ناامیدی نداشته باشد و انگیزه‌اش را از دست ندهد. ابرقهرمان بودن، از یک حیوان برنمی‌آید و یولیسس تنها نمادی است تا این پیام را برساند که هرکسی می‌تواند ابرقهرمان زندگی خودش باشد و به یاری دیگران بشتابد. حتی اگر با دیگران تفاوت‌های فیزیکی و ماهیتی داشته باشد. ممکن است برای فرزندتان این سوال مطرح شود که آیا ابرقهرمان‌ها در دنیای واقعی وجود دارند؟ لازم است که در این باره برای او توضیح بدهید که هرکسی به نوبه خود ابرقهرمان زندگی خودش است زیرا چالش‌های آدم‌ها شبیه به یکدیگر نیست. ابرقهرمان واقعی است که به دیگران کمک کند و باعث بروز مشکلات برای دیگران نشود. گاهی حقیقت با خواسته های ما در تضاد است. اما بدبین بودن، باعث می‌شود امیدواری ما از بین برود.

داستان اثر

شخصیت ها:

فلورا: دختری که پدرش طراح کتب مصور و مادرش نویسنده رمان است. او به دنیای ابرقهرمان‌ها علاقه دارد و ناگهان با سنجابی برخورد می‌کند که پس از نجات از مرگ به یک ابرقهرمان تبدیل می‌شود.

فیلیس: مادر فلورا. او نویسنده رمان‌های عاشقانه است و تمام زندگی‌اش را صرف کارش کرده است. او تلاش می‌کند تا شغلش را از دست ندهد درحالی که عشق ورزیدن به فرزندش برایش یکنواخت شده است.

جرج: پدر فلورا. او یک طراح کتاب‌های مصور است که پس از شکست در حرفه کاری خود به فروشندگی در یک فروشگاه لوازم تحریر روی آورده است. او با همسرش اختلاف دارد و این مسئله باعث ناراحتی فلورا شده است.

یولیسس: سنجابی که به کمک فلورا به زندگی برمی‌گردد و به یک ابرقهرمان تبدیل می‌شود.

داستان:

فلورا در یک خانواده هنرمند متولد شده‌است. پدر او طراح کمیک های ابرقهرمانی و مادرش نویسنده رمان است. او مانند پدرش به ابرقهرمان‌ها علاقه دارد و معتقد است آنها حقیقت دارند. او در خیالات خود آنها را می‌بیند. روزی یک سنجاب توسط یک جاروبرقی بلعیده می‌شود و می‌میرد اما فلورا به او کمک می‌کند و او را از مرگ نجات می‌دهد. سپس او را به خانه می‌برد و به دور از چشم مادرش از او نگهداری می‌کند. اما پس از مدتی متوجه قدرت‌های عجیب در او می‌شود. فلورا نام یولیسس را برای او انتخاب می‌کند و یولیسس مطابق با حرف‌های فلورا رفتارها و واکنش‌های عجیب نشان می‌دهد. فلورا با پدرش جرج این مسئله را مطرح می‌کند و جرج که در ابتدا باور ندارد، پس از دیدن یولیسس، فلورا را همراهی می‌کند. پس از خراب‌کاری های متعدد که یولیسس به بار می‌ آورد و افراد زیادی را متوجه حضور خود می‌کند، باعث می‌شود خانواده فلورا دوباره در کنار هم قرار بگیرند و مادرش موفقیت واقعی را در داشتن فلورا ببیند. او سرانجام به خانه جنگلی خود برمی‌گردد و فلورا از او می‌خواهد که مانند یک ابرقهرمان واقعی به یاری افراد ضعیف بشتابد.

جزئیات اثر

کارگردان: Lena Khan نویسنده: Brad Copeland بازیگران: Matilda Lawler Alyson Hannigan Ben Schwartz Anna Deavere Smith شرکت سازنده: والت دیزنی  

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد فلورا و یولیسس

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!