• امروز : 15 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم عملیات فورچون: نیرنگ جنگ (Operation Fortune:Ruse De Guerre)

author-img

توسط : مریم رضایی ارزیاب کدومو

1 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1407 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 14 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

فیلم سینمایی «عملیلات فورچون» در سال 2023 توسط ایالات متحده تولید شد، درباره عملیات جاسوسی ملی توسط فورچون، با نقش‌آفرینی جیسون استتهام، است که به دنبال وسیله‌ای ارزشمند راهی می‌شود، او نه می‌داند وسیله چیست و نه از انگیزه سرقت و فروش آن اطلاع دارد و همین موضوع، کار را برای او سخت می‌کند. در ژانر اکشن، وجود صحنه‌های خشونت‌آمیز، امری عادی‌ست و نکته مثبتی که در این فیلم وجود دارد، گذرا و غیر واضح‌بودن این لحظه‌هاست، اما طرح این موضوع به معنی عدم محدودیت و رده‌بندی سنی نیست و این فیلم برای گروه سنی کمتر از 14 سال توصیه نمی‌شود.

ژانر : اکشن کمدی

سال 2023 114 دقیقه جزئیات کامل اثر
4 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

فیلم «عملیات فروچون»، فیلمی در ژانر اکشن است  و به ماجرای جاسوسی فروچون، با بازی جیسون استتهام، درباره یک وسیله مهم می‌پردازد که ماهیت آن مشخص نیست، او و گروهش، وظیفه شناسایی وسیله، شناسایی خریدار و علت دزدیده‌شدن آن را بر عهده دارند. در انتهای فیلم، متوجه می‌شویم که وسیله مذکور، یک هوش مصنوعی بسیار پیشرفته است که اختلالی بر سیستم بانکداری کل جهان ایجاد می‌کند و باعث بالارفتن قیمت طلا خواهد شد. درباره هوش مصنوعی و عملکرد آن در آینده با فرزندتان صحبت کنید و موضوع فیلم را برای او روشن کنید. همچنین توجه داشته باشید که خشونت و جذاب نشان‌دادن آن ممکن است تاثیرات مخربی بر روی فرزندان(علی الخصوص پسران) داشته باشد، برای تماشا در جمع خانوادگی، به این نکته توجه کنید.

خلاصه: به خاطر وجود صحنه‌های اکشن و خشونت‌آمیز و تاثیر آن بر روی کودکان، به رده‌بندی سنی فیلم، توجه کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

وسیله‌ای که به سرقت رفته‌بود چه بود؟ هدف از دزدیده‌شدن آن چه بود؟ چرا برای دولت مهم بود که وسیله به کشور باز گردد؟ درباره هوش مصنوعی با فرزندتان صحبت کنید و در اینباره با یکدیگر تبادل نظر کنید.

خلاصه: درباره هوش مصنوعی و کاربرد آن با یکدیگر صحبت کنید.

داستان اثر

در پی به سرقت‌رفتن وسیله‌ای مبهم که میلیون‌ها دلار ارزش دارد، فورچون و گروهی از همکارانش به نام‌های جی جی و سارا، مامور می‌شوند تا وسیله، چرایی سرقت، معامله کننده و .... را بیابند. آن‌ها با بررسی سرنخ‌ها با گرک، دلال میلیاردر، می‌رسند و برای نزدیک‌شدن به او، از دنی، بازیگر معروف، استفاده می‌کنند. آن‌ها با جازدن سارا به عنوان نامزد دنی، وارد تشکیلات گرک شده و اطلاعات خریدار و ماهیت دستگاه را کشف می‌کنند. گروه فورچون درمیابد که وسیله به سرقت رفته، یک هوش مصنوعی بسیار پیشرفته است که می‌تواند همه هوش‌های مصنوعی را زیر سلطه ببرد و نظم جهانی را مختل کند. آن‌ها موفق می‌شوند تا دستگاه را پس بگیرند که ناگهان توسط مایک، رقیب فورچون، مورد حمله قرارگرفته و وسیله را از دست می‌دهند، اما با تهدید گرک و کمک او، به وسیله رسیده و مایک را از میان برمی‌دارند.

جزئیات اثر

کارگردان/ مولف: Guy Ritche

نویسنده/ مترجم: Guy Ritche

نام تهیه کننده: Jason Statham

نام بازیگران: Jason Statham- Aubrey Plaza- Hugh Grant- Josh Hartnett

نام شخصیت ها: فورچون: مامور جاسوسی دولت آمریکا که برای پیداکردن وسیله‌ای حیاتی، راهی ماموریت می‌شود. او باید بفهمد چرا و چه وسیله‌ای به سرقت رفته و آن را به کشور برگرداند.

سارا فیدل: همکار فرچون و جی‌جی در این عملیات که به پیشرفت عملیات بسیار کمک می‌کند، او در نقش نامزد دنی وارد تشکیلات گرک می‌شود و راز او را برملا می‌کند.

مارک: رقیب فورچون در جاسوسی که به صورت خصوصی، به دنبال وسیله می‌گردد و در فیلم بسیار با هم درگیر می‌شوند.

دنی: ستاره‌ای سینمایی که به درخواست فورچون و گروهش وارد تیم می‌شود و به صورت نفوذی به تشکیلات گرک، برای یافتن وسیله وارد می‌شود.

گرک: دلالی که به صورت آزاد، در حال معامله وسیله است و فورچون و تیمش او را گیر می‌اندازند.

کشور سازنده: ایالات متحده

کمپانی سازنده: STX Intertamnet

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد عملیات فورچون: نیرنگ جنگ

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!