• امروز : 30 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم عجیب و غریب ( Freaky)

author-img

توسط : معصومه جمالی ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

2083 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 17 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
«عجیب و غریب» فیلمی در ژانر کمدی وحشت است و از تازه‌های ساخت «کریستوفر لاندن» است. این فیلم جایزه‌ی بهترین فیلم ترسناک در سال 2021 را دریافت کرده است. شخصیت اصلی داستان دختر نوجوانی است که موفق می‌شود با کمک خانواده‌اش و دوستانش شخصیت منفی داستان را از بین ببرد.

ژانر : ترسناک علمی تخیلی کمدی

سال 2020 96 دقیقه جزئیات کامل اثر
1 مناسب خانواده 3 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

لازم است والدین بدانند در این فیلم قتل به شکل دلخراش و هولناکی رخ می‌دهد و رنج قربانیان به‌وضوح به تصویر کشیده شده است. «شرمر» ملقب به «قصاب بلیسفیلد» که یک بیمار روانی است و صرفا برای قدرت‌نمایی انسا‌ن‌ها را به طرز وحشیانه‌ای به قتل می‌رساند.ممکن است فرزندان شما از این واقعه احساس ناامنی کنند و احساسات‌شان تحریک شود، پس شما می‌توانید با آن‌ها  گفتگوکنید و به حرف‌هایشان گوش دهید. تنها گفتن این جمله که «این فیلم واقعی نیست» برای همدردی با  آن‌ها کافی نیست. والد کشی در این داستان روایت می‌شود ولی به نمایش درنمی‌آید. درون مایه‌ای از کمدی در داستان وجود دارد.

 صحنه‌های قتل همراه با موسیقی رعب‌آور و در نمای لانگ شات به تصویر کشیده می‌شود که این امر باعث تاثیر  و ترس بیشتر در فرزندتان خواهد شد.میلی دختر ساده‌ای است که بارها از جانب همسالان خود تحقیر می‌شود به فرزندتان گوشزد کنید که ممکن است کسی بابت انجام کار درست از سمت گروهی مورد تمسخر واقع شود و این امر نباید مانع از انجام کار درست شود. او به یکی از همکلاسی‌هایش به نام بوکر علاقه‌مند است. میل به جنس مخالف در این سن به نهایت خود می‌رسد و نمایش این موضوع در داستان فرصت مناسبی برای صحبت کردن و آگاهی دادن درباره‌ی این سن حساس می‌باشد.  دو دوست صمیمی میلی نایلا و جاشوآ نام دارند که یکی از آن‌ها ترنس می‌باشد پس بهتر است درباره‌ی این گروه از افراد اطلاعاتی در حد درک فرزندتان به آن‌ها بدهید.  موضوع اصلی فیلم مربوط به یک خنجر نفرین شده می‌باشد که باعث جابه‌جایی جسم قصاب بلیسفیلد و میلی می‌شود که ممکن است دامنه‌ی تخیلات منفی و خرافات را در ذهن فرزندتان گسترش دهد. در روند داستان میلی متوجه می‌شود که تنها 24 ساعت وقت دارد با همان خنجر قصاب بلیسفیلد را که اکنون در بدن میلی است زخمی کند.دوستان و خانواده‌ی میلی نقش بسزایی در نجات او دارند. روابط خانواده سرد و رسمی است و مادر میلی برای تسکین غم از دست دادن همسر خود به مصرف مشروبات الکلی رو می‌آورد و میلی که دختر کوچک‌تر خانواده است سعی در جبران نبود پدر را دارد.

قصاب بلیسفیلد قتل و کشتار را وسسیله‌ی قدرت‌نمایی خود می‌داند و دلبستگی میلی به خانواده‌اش را نوعی ضعف و ترس تلقی می‌کند. یکی از دوستان صمیمی میلی ترنس است و رفتارهای نامناسبی نشان می‌دهد. در پایان داستان میلی به ترس درونی‌اش غلبه می‌کند و موفق به نابودی قصاب بلیسفیلد می‌شود و خانواده‌ی میلی در این امر کمک شایانی به او می‌کنند.

 

خلاصه: فیلم درباره‌ی جادو و نفرین است و همچنین صحنه‌های دلخراش قتل‌های زنجیره‌ای به‌وضوح قابل‌مشاهده است. که باعث ایجاد حس ناامنی و ترس در فرزندان می‌شود. درکنار آن‌ها باشید. به فرزندتان گوشزد کنید که ممکن است کسی بابت انجام کار درست از سمت گروهی مورد تمسخر واقع شود و این امر نباید مانع از انجام کار درست شود. مصرف مشروبات الکلی از سوی مادر میلی و نوجوانان داستان دیده می‌شود.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

با فرزندان خود درباره‌ی تفاوت‌های فرهنگی بین ما و کشورهای دیگر صحبت کنید. از فرزندتان بپرسید که چه عاملی باعث می‌شود «شرمر» به یک قاتل زنجیره‌ای تبدیل شود؟

از فرزندتان بپرسید که به نظرش چرا «میلی» قبولی در دانشگاه را از مادرش مخفی کرد؟ آیا راه‌حل خوبی را انتخاب کرده بود؟

با فرزندتان درباره‌ی جادو و نفرین صحبت کنید و به او اطمینان خاطر بدهید که این‌ها همه ساخته‌وپرداخته‌ی ذهن نویسنده و کارگردان است و این مسائل در دنیای واقعی جایی ندارند.

خلاصه: درباره‌ی تفاوت‌های فرهنگی با فرزتدتان گفت‌وگو کنید. از او درباره‌ی عللی که باعث می‌شود انسان‌ها تااین‌حد سنگدل و سرکش شوند بپرسید. بپرسید اگر به جای میلی بود چه راهی را برای کمک به مادرش انتخاب می‌کرد؟

داستان اثر

داستان درباره‌ی یک قاتل زنجیره‌ای است که طی یک اتفاق روح او با جسم یک دختر دبیرستانی جابه‌جا می‌شود. شرمر یک قاتل زنجیره‌ای است که ملقب به قصاب بلیسفیلد است. او بدون هیچ دلیلی قربانی‌های خود را به طرز دلخراشی به قتل می‌رساند. میلی دختر نوجوانی است که پدر خود را از دست داده است و بدین سبب بیشتر وقت خود را با مادرش می‌گذراند تا حس تنهایی مادر را جبران کند. از سویی دیگر مادر بیمارشده و برای تسکین غم مرگ همسر به مشروبات الکلی رو می‌آورد.

یک روز بعد از تعطیلی مدرسه‌ی میلی مادرش خواب می‌ماند و میلی تنها منتظر مادرش است که در دام قصاب بلیسفیلد میافتد. طی تعقیب و گریز بین آن دو قصاب بلیسفیلد موفق به قتل میلی نمی‌شود و با خنجری که «لادولا» نام دارد و نفرین شده است تنها زخمی در شانه‌ی او ایجاد ‌می‌کند. خواهر میلی «شارلین» که پلیس است از راه می‌رسد و قصاب بلیسفیلد فرار میکند. طی این ماجرا نفرین «لادولا» باعث جابه‌جایی روح آن‌ها می‌شود.

میلی متوجه می‌شود که تنها 24 ساعت فرصت دارد تا ضربه‌ای با همان خنجر به قصاب بلیسفیلد که در بدن اوست وارد کند تا بدن خود را پس بگیرد. او با کمک دوستانش موفق می‌شود تا بدنش را پس بگیرد. در پایان داستان قصاب بلیسفیلد برای انتقام به خانه‌ی میلی می‌آید تا او را به قتل برساند. میلی با کمک مادر و خواهرش و غلبه بر ترس درونی‌اش توانست او را از بین ببرد.

جزئیات اثر

کارگردان: کریستوفر لاندن_ Christopher Landon

شخصیت‌ها:

شرمر: قاتل زنجیره‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای که ملقب به قصاب بلیسفیلد است، که قربانی‌های خود را به طرز دلخراشی به قتل می‌رساند.

میلی کسلر: دختر نوجوانی است که به‌خاطر فوت پدرش دچار نوعی ترس مخرب می‌شود. وی در طی حوادثی روحش با بدن قصاب بلیسفیلد جابه‌جا می‌شود.

شارلین کسلر: خواهر میلی که یک پلیس وظیفه‌شناس است. او در داستان نقش مؤثری در نجات خواهرش دارد.

جاشوآ تدمر: دوست صمیمی میلی که ترنس است و در نجات جان میلی نقش بسزایی ایفا می‌کند.

نایلا: دختر سیاه پوست و جسوری است که از دوستان صمیمی میلی است. او هم در داستان و کمک به میلی نقش بسزایی ایفا می‌کند.

 

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: بلوم هوس پروداکشنز/Blumhouse Productions

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد عجیب و غریب

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!